חצור: שתי מנהלות חדשות בבתי הספר

בחצור ערוכים לפתיחת שנה”ל ומציגים בגאווה שתי מנהלות חדשות במערכת החינוך.

שנת הלימודים כבר ממש בפתח ובחצור הגלילית ממשיכים בהכנות האחרונות לקראת חזרת הילדים למסגרות השונות. שני מינויים חדשים נרשמו בשבוע האחרון במוסדות החינוך ביישוב: כרמית טוביאנה נבחרה לנהל את בית הספר חוני המעגל ואיימי הדר את חטיבת הביניים אורט אברט. טוביאנה (46) שימשה ב-24 השנים האחרונות כמחנכת כיתה בבית הספר, רכזת פדגוגית וחברת צוות ניהול בית ספרי. בשבע השנים אחרונות היא מרצה לדידקטיקה ומדריכה פדגוגית במסלול חינוך מיוחד במכללת אוהלו.

“בעיני, ניהול בי”ס זוהי שליחות”, אומרת טוביאנה. “כמו כן, הזדמנות נהדרת ומאתגרת בהובלת תהליכים חינוכיים, פדגוגיים, חברתיים ורגשיים תוך העצמת התלמידים וצוות המורים. שמחה לנהל בית ספר בו עבדתי ב-20 השנים האחרונות שכן משימת ארגון בי”ס, פריסת תכניות בתחום הפדגוגי והחברתי לקראת פתיחת שנה, תוך פרק זמן קצר, הופכת לאפשרית. תודה גדולה לבורא עולם על הזכות, לצוות המורים, לאנשי המנהלה והרשות שמסייעים ותורמים בכל עיניין במטרה לקדם תהליכים ועשייה חינוכית ברוכה למען ילדינו”.

כרמית טוביאנה – מנהלת בית הספר חוני המעגל



הדר (41), בעלת תואר שני בארגון וניהול מערכות חינוך, עבדה בעבר כרכזת הילד המאתגר באגף החינוך בחצור ומשנת 2015 חזרה להוראה כמורה מקצועית להיסטוריה, מחנכת ורכזת חינוך חברתי. “נקודת החוזק הבולטת בבית ספרנו היא היחס האישי והמסע שאנחנו עוברים עם כל תלמיד”, מסבירה הדר. “האכפתיות והמסירות של צוות מצוין וחדור מטרה המאפשר לכל תלמיד למקסם את יכולותיו תוך שימת דגש על ערכים שלאורם פועל בי”ס”. הדר הוסיפה: “אני מאמינה, כי חינוך וערכים הם בסיס לחיים טובים ומלאים, ואין מדובר בעבודה קשה אלא בעבודה מאתגרת ומספקת ובעלת חשיבות עליונה בחיינו. אני מגיעה לתפקיד מתוך תחושת שליחות ואהבה רבה”.

תנופת החינוך בחצור הגלילית נראית ומורגשת גם בשטח. לאחרונה שופצו ושודרגו עשרות כיתות וגני ילדים ברחבי היישוב, עם דגש על בטיחות מקסימלית. שבילים ודרכי גישה חדשים נסללו ומוסדות החינוך מוכנים ל-1 בספטמבר. בשנת הלימודים תשפ”ג ייפתחו מספר שיא של גנים ובתי ספר יסודיים ותיכוניים בחצור. המספרים מספרים את הסיפור: 24 גנים, 7 בתי ספר יסודיים ו-3 תיכונים שישרתו כ-3,500 תלמידים מהמגזר החילוני והדתי.

איימי הדר – מנהלת אורט



השנה תיפתח לראשונה עם התוכנית האסטרטגית למערכת החינוך בחצור הגלילית שגובשה במהלך השנה שעברה על ידי צוותי החינוך, משרד החינוך, רשתות ההוראה והנהלת המועצה. בין הייתר התוכנית: מצוינות כתרבות- מיצוי הפוטנציאל של כל תלמיד, שוויון הזדמנויות, צמצום פערים, שיפור ההישגים הלימודיים, העצמת פעילות התרבות בחצור הגלילית, עידוד תכניות והענקת כלים למצוינות, מתן דגש על ערכיות, קידום חינוך טכנולוגי מדעי וכו’.’קהילה בונה חינוך וחינוך בונה קהילה’ – כחלק מהחזון של חצור הגלילית למעורבות קהילתית, חיזוק שותפויות כלל הגופים, אינטגרציה בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי, בניית מנהיגות יישובית, מעורבות ותרומה לקהילה וכו’. חדשנות – חדשנות חינוכית, עידוד חשיבה מחוץ לקופסא, חדשנות, יזמות וטכנולוגיה, לקיחת התובנות מתקופת הקורונה מבחינת תפיסת המרחב,פיתוח מרחבי למידה חדשנים, דרכי הלמידה וכו’

ראש המועצה שמעון סויסה ציין: ” אנחנו מעודדים ומצמיחים מנהיגות מקומית ראויה, לשמחתי קהילת חצור הגלילית התברכה בדמויות איכותיות שמתקדמות ומצעידות את הישוב קדימה. אני רוצה להודות למנהלים שסיימו את תפקידם ולאחל הצלחה למנהלות החדשות ואלו שממשיכים איתנו- יש לכם את התפקיד החשוב והמשמעותי ביותר- לחנך את ילדנו ולגדל דור חדש, איכותי, ערכי, משכיל ומצליח. אנו משוכנעים שבעת הזו, המנהלים, המורים, הגננות, הסייעות והנהגת ההורים ימשיכו לבסס את מוסדות החינוך ביישוב ולהוביל את תלמידי בי”ס וילדי הגנים להצלחות והישגים כבירים, לחנך לערכים ולהעניק לילדנו את הטוב ביותר”.

שמעון סויסה לצידם של מנהלי רשת אמי”ת ומנהל ההקריה החינוכית ביישוב, בועז יוספי