הזמן לקחת את המושכות

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא יאיר מרדכי, שחקן קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה, שהרשים בחודש האחרון גם בקבוצת הבוגרים.

קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה החלה בשבת האחרונה את דרכה בליגת העל לנוער עם תוצאת שוויון 1:1 במשחק חוץ מאתגר מול הפועל ת”א. קרית שמונה מתבססת העונה על הרבה שחקנים שהגיעו מבחוץ, אך אדריכלי שער השוויון הדרמטי, שנכבש בדקה ה-94, הם שני שחקנים עם שורשים עמוקים במועדון: המבשל יאיר מרדכי והכובש אורי שנפר.

שחקן הכנף, יאיר מרדכי, בן 19 מקרית שמונה, שלאחרונה כבש שער במדי קבוצת הבוגרים במשחק אימון מול הפועל עכו ולאחר מכן בישל שער במשחק במשחק במחנה האימונים שערכה הקבוצה בהולנד, מתחיל את העונה הזו כאחד משלושת חריגי הגיל של קבוצת הנוער יחד עם החלוץ בילאל שהין והקשר יהלי שלו, מגיע לעונה הזו עם הרבה ציפיות עצמיות וסביבתיות. לאורך השנים יאיר מרדכי היה שחקן התקפה מרכזי בקבוצות הילדים והנערים. בקבוצת הנוער אחרי עונה ראשונה עם תהליכי התאקלמות הגיעה העונה שעברה, שאותה סיים עם 6 שערים ועם מעורבות בשערים שכבשה הקבוצה. יאיר מרדכי למעשה ממשיך דרך משפחתית. סבו, יהודה אדרי ז”ל, היה בלם אגדי בהפועל קרית שמונה המיתולוגית, דודו יוסי אדרי הוא מנכ”ל עירוני קרית שמונה, בעברו שיחק גם הוא בהפועל ובעירוני קרית שמונה. כעת, זה הזמן של יאיר מרדכי לפרוח. לאור פתיחת העונה המוצלחת של יאיר מרדכי, אנו שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע” ולארח אותו לראיון.

עלה על מדי הבוגרים. יאיר מרדכי (צילום: מדיה מנהלת הליגות)

.יאיר, נראה שהגעת חד לעונה הזו.

“כן. התחושה מאוד טובה. עובר עלי קיץ שונה ממה שהכרתי קודם. עליתי לסגל הבוגרים – שזה כבוד גדול והרגשה מדהימה, יצאתי לשני מחנות אימונים, כבשתי ובישלתי במשחקי אימון וזה נותן הרגשה טובה להמשך. אני משרת בבסיס גיבור, לשמחתי מגלים בי התחשבות. מאוד מאתגר להשתייך לשתי מסגרות, לא הייתי רגיל לשני אימונים ביום ולהתאמן בקצב של קבוצת בוגרים. זו אווירה שונה, תחושה אחרת.הגעתי לשבת עם קבוצת הנוער, במטרה לתרום את חלקי למטרות של הקבוצה. אני שמח שהצלחנו לחזור עם נקודה ממשחק חוץ מאוד מאתגר, שלא הרבה אנשים נתנו לנו סיכויים לחזור עם משהו משם”.

איך אתה רואה את המקום שלך בקבוצת הנוער בעונה הזו?

“כחריג גיל עלי לתת עזרה ותמיכה לשחקנים הצעירים יותר, להיות שם בשבילם. ברמה האישית, אני צריך לספק מספרים יותר גבוהים יותר בתור חריג גיל. התחלתי את העונה עם בישול, אני מקווה שיגיעו גם ההבקעות”.

איך שיתוף הפעולה עם המאמן החדש, עומר לוינזון?

“מדהים. מאוד נהנה לעבוד איתו. הוא תומך ועוזר להתקדם ונראה שהתחבר לקבוצה בצורה טובה”.

יש ממי לספוג השראה. יאיר מרדכי במחנה האימונים של קבוצת הבוגרים לצידו של כוכב הכדורגל הקולמביאני, חאמס רודריגז



רק בשבוע שעבר הקבוצה שלכם צירפה שישה שחקנים, כך שאתם עדיין נבנים תוך כדי תנועה. מה אתה צופה לקבוצה שלכם?

“בעונות הקודמות היינו במרכז הטבלה. על סמך מה שראיתי במחנה האימונים שעשינו ועל סמך המשחק האחרון מול הפועל ת”א, שבו היינו טובים יותר והיינו ראויים גם לניצחון, אני מאמין שיש לנו פוטנציאל לעשות עונה אפילו טובה יותר מהקודמות”.

בקבוצת הבוגרים הסגל גדוש בשחקני התקפה. אתה רואה את עצמך משתלב בשורותיה העונה?

“אני מאמין, שאם אתן עונה טובה, אני אקבל הזדמנות. במועדון שלנו אוהבים לקדם צעירים. הרבה עלו מהנוער והפכו לשחקני מפתח. אני מאמין שעם הזמן אשתלב גם שם”.

מי המודל לחיקוי שלך בכדורגל העולמי?

“קווין דה בריינה. שחקן מדהים. רגוע עם הכדור, מחלק פסים, מצטרף להתקפה, נותן גולים. כיף בכל פעם מחדש לצפות בו”.

מה זה כדורגל בשבילך?

“דרך חיים. מזה שנים אני בכל יום אני מוכרח לעשות אימון כדורגל או כושר. אני מתמיד ורוצה להצליח. אני רוצה לשחק בקבוצה גדולה, שידברו עלי וייראו אותי. זה הדבר הראשון שאני הכי רוצה בעולם. אני מקווה להשתלב בהצלחה בקבוצת הבוגרים שלנו ולעשות כמה עונות מוצלחות ומשם מה שאלוהים יחליט אקבל באהבה”.

למי תודה ולמי ברכה?

“לאבא ואמא. מאז שאני ילד הם לא מחסירים ממני דבר, מלווים לכל משחק. אבא מגיע גם לרוב האימונים. מודה להם על התמיכה הגדולה”.

הפנים קדימה. יאיר מרדכי במשחק מול מכבי חיפה