חצור: עושים שכונה בקטע טוב

הפנינג מהנה למשפחות נערך בשכונת שלמה בן יוסף, שבחרה וועד חדש.

הפנינג קהילתי התקיים ביום שני האחרון בשכונת שלמה בן יוסף בחצור הגלילית לציון תהליך ההתחדשות של השכונה ובחירת ועד מטעמו. במסגרת התחדשות השכונה, הושלם פרויקט נרחב של חידוש, שיפוץ וחיזוק מבנים ופיתוח סביבתי שבמסגרתם הושם דגש גם על ההיבט החברתי במטרה ליצור מעורבות של התושבים בכל הנוגע לחייהם ולחיי הקהילה. לאירוע המרגש, בו נבחר ועד שכונות חדש ונחגג פרויקט הענק לחידוש וחיזוק הבניינים והפיתוח הסביבתי, הגיעו משפחות רבות, ראש המועצה שמעון סויסה ונציגי משרד הבינוי והשיכון. ההפנינג הוא חלק מתהליך אותו מובילה המועצה לקידום עשייה קהילתית חברתית.

לאירוע המרגש, הגיעו תושבים רבים וכן ראש המועצה שמעון סויסה, שכיבד את התושבים בנוכחותו ובירך אותם על מעורבותם בתהליך ההתחדשות. על הדרך, גם העלה זיכרונות מילדותו עם התושבים הוותיקים. כמו כן, בירכו את התושבים הנרגשים נציגי משרד הבינוי והשיכון בני תמים ומרקם ותיק.
את האירוע הובילו יאיר פרידמן, עו”ס במדור הקהילתי במחלקה לשירותים חברתיים במועצה; מאור אזולאי, רכז קהילה במתנ”ס חצור הגלילית; ושושי פיניאן, מנהלת תכנית “שיקום שכונות” במשרד הבינוי והשיכון.

ההפנינג הקהילתי הוא חלק מתהליך אותו מובילה המועצה ביחד עם תוכנית שיקום שכונות והמדור הקהילתי במחלקה לשירותים חברתיים, לקידום עשייה קהילתית חברתית בשכונה. באירוע עצמו התכנסו התושבים במטרה להקים קבוצת מנהיגות שתפעל לשימור ושיפור איכות החיים, חיזוק החוסן הקהילתי והקשרים החברתיים בקרב התושבים בשכונה.

במהלך האירוע, נרשמו בעמדות הרישום תושבי השכונה המעוניינים להצטרף לקבוצת המנהיגות השכונתית. הילדים נהנו מעמדות לסוכר, פופקורן וברד, עמדות משחק ומתנפחים. בנוסף, נערך משחק חידון נושא פרסים על ההיסטוריה של שכונת שלמה בן יוסף.

ראש המועצה שמעון סויסה ציין: “שמח ונרגש לראות את תושבי שלמה בן יוסף חוגגים את המהפכה שביצענו יחד עם משרד השיכון בשכונה, נהנים, שמחים וגם בוחרים את קבוצת המנהיגות השכונתית. קהילת חצור הגלילית מברכת את תושבי השכונה על ההתחדשות ופנינו לעבר פרויקטים נוספים מסוג זה לחידוש, חיזוק, פיתוח וטיפוח כל השכונות הוותיקות”.