בין הזמנים מונגש לציבור הדתי בכינרת

הציבור הדתי ייהנה מתחבורה נוחה וחוף מוסדר בחופשת בין הזמנים בכינרת. פרטים בכתבה.

איגוד ערים כינרת נערך במלוא כוחו למען הציבור הדתי, שיפקוד בחופשת בין הזמנים את חופי הכינרת. האיגוד יפעיל שירות הסעות חינם לטובת הנופשים, החל מה- 8.8.2022 ועד סוף אוגוסט. שאטל ‘קו סובב כינרת’ חינמי מתוגבר, יפעל בחופים המזרחיים, מצומת צמח ועד צומת מעלה גמלא ובחזרה לטבריה. בסופי השבוע יעבוד הקו החינמי במתכונת רגילה של הקפת כל הכינרת. באיגוד ערים כינרת אומרים, כי האגם הלאומי מהווה אפשרות מצוינת לחופשה נפלאה וזולה לכל אזרח בישראל ובכדי לסייע לנופשים ובעיקר לבני ובנות הנוער הנמצאים בחופשת הקיץ, יתוגברו קווי השאטל, כך שלא יאלצו לנסוע בטרמפים ויגיעו בבטחה לחופי הכינרת. כמו כן, בחוף גולן (מקטע 13) של איגוד ערים כינרת הוסדרו תשתיות זמניות על מנת לאפשר רחצה בהפרדה במקטע חוף נוסף על זה הקיים בחוף כינר. החוף הנפרד הנוסף, יוקצה לציבור החרדי בפרט ולכל אזרח בכלל, שירצה לשהות בחוף מופרד בהתאם להנחיות ההפרדה בחוף. הקצאת החוף אושרה במשרד הפנים ובמועצת איגוד ערים כינרת וזאת עקב מחסור בחופים נפרדים זמינים לציבור הדתי חרדי בכינרת. ההפרדה בחוף תתקיים לתקופה מוגבלת של ‘בין-הזמנים’, החל מהיום 8.8.22 ועד ה-27.8.22.

באיגוד ממליצים לבני הנוער להגיע בהסעות ציבוריות לאזור הכינרת ומשם להשתמש בשאטל ‘קו סובב כינרת’ החינמי לחופים. עוד מציינים באיגוד, כי 16 חופי האיגוד הינם חופים שקטים, בהם אסורה מוסיקה. פרטים לגבי שעות הפעילות של ‘קו סובב כינרת’- ניתן להוריד את טבלת שעות הפעילות של ‘קו סובב כינרת’ מאתר רשות הכינרת http://kineret.org.il/. ניתן גם לסרוק את קוד ה-QR, המוטבע על גבי המודעות בתחנות ההסעה בסובב כינרת, ללוחות הזמנים של הקו.

מקטע 13 בחוף גולן (צילום: איגוד ערים כינרת)




באיגוד ערים כינרת מזכירים כי כניסה רגלית לחופי איגוד ערים כינרת הינה ללא תשלום, החניה בחניוני הרכב בתשלום (למעט לנכים בעלי תעודה תקפה ממשרד התחבורה). כמו כן, עם תחילת תקופת ‘בין הזמנים’, בו יוצא הציבור החרדי לחופשת תלמידי הישיבות ובתום הכנות ועבודות תשתית, פתחו היום, יום ב’ ה- 8.8, משרד הפנים ואיגוד ערים כינרת – חוף הנוסף לציבור החרדי דתי, ואלו המעוניינים ברחצה נפרדת, בחוף גולן, מקטע 13. באיגוד ערים כינרת מזכירים לציבור המגיע לנפוש בחופי הכינרת, כי כל חופי איגוד ערים כינרת הינם חופים שקטים, בהם אסורה השמעת מוסיקה ושימוש במגברים. האיגוד קורא לנופשים בחופים להיעזר בסבלנות בכבישים ובחופים, להישמע להוראות המצילים וצוות החופים, להיות מתחשבים ואדיבים כלפי כלל הציבור המעוניין לנפוש בחופים בימי הקיץ, לרחוץ רק בחופים מוכרזים בהם קיימים שירותי הצלה, לא להיכנס למים עם אביזרי ציפה (מזרונים, אבובים וכד’) עקב סכנת היסחפות, לשתות הרבה מים, לחבוש כובעים ולהקפיד על שמירה אקטיבית על הילדים בחוף ובמים.

עוד מציינים באיגוד ערים כינרת, כי צוות מנהלי החופים, צוותי הניקיון וההסברה עושים רבות בכדי שלכל הנופשים יהיו חופים נקיים ומבקשים להשליך את האשפה לפחים המיועדים לכך ולא להשאיר אשפה בשטח, המזהמת את המים והסביבה.

לפרטים ומידע- כוכבית כינרת מכל טלפון- 55477* ובאתר- www.kineret.org.il

קו סובב כינרת (צילום: איגוד ערים כינרת)