צפת: פרויקט ‘משפחה פלוס’ צובר תאוצה

הפרויקט שמובילה עמתת חסדי הלב זכה לעליה של 60 אחוז במספר הפונים לעזרה.

עמותת ‘חסדי לב’ בהובלת זלמי ביסטריצקי מצפת, המובילה את פרויקט ‘משפחה פלוס’ מדווחת על זינוק משמעותי במספר הפניות במהלך חודש יולי ומספר שיא של פניות לבקשת סיוע והדרכה מקצועית בהתנהלות כלכלית במהלך החודש האחרון: “גם משפחות שמכניסות 20-25 אלף ₪ בחודש מוצאות עצמם רודפות אחרי הלוואות”

יוקר המחייה גובה מחיר יקר מאוד מהחברה הישראלית, עוד ועוד משפחות מתקשות לסיים את החודש. אם בעבר הפניות לעמותת ‘חסדי לב’ היו ממשפחות המטופלות על ידי מחלקת הרווחה, כעת גם משפחות שבעבר היו נחשבות ליציבות, פונות לסיוע העמותה בהדרכה מקצועית בהתנהלות פיננסית. רק בחצי השני של חודש יולי נרשמו בעמותה למעלה מ 250 פניות!.

מנכ”ל חסדי לב זלמי ביסטריצקי ציין: “במהלך החודשים האחרונים אנחנו חווים עליה משמעותית, רק בחודש האחרון הייתה עליה של 60% במספר הפניות, משפחות רבות עם הכנסה ממוצעת בחודש גם כן פונות ומספרות כי השילוב של יוקר המחייה עם חודשי הקיץ הוביל למצב של הלוואה על הלוואה וקושי לסיים את החודש”. אגב, בחסדי לב נערכו לסיטואציה של ריבוי פניות ופיתחו אפליקציה חדשנית המאפשרת מתן מענה גם לאלפי משפחות במקביל אך בהתאמה אישית לכל משפחה.

תכנית הליווי הינה תכנית דיגיטלית מרחוק, המאפשרת לכל משפחה לעבור תהליך מהבית בזמנים שנוחים עבורם והיא משלב תהליך היברידי כך שלאחר שיחת ייעוץ אישית עם מנחה אישי, מותאמים למשפחה תכנים בהתאם לצרכים ולבעיות איתם מתמודדת המשפחה. לאורך כל תקופת ההדרכה המנחה נמצא בקשר עם המשפחה, מכווין, מדריך ומלווה, מעלה תכנים לאפליקציה ומאפשר לה להתנהל נכון יותר. בתום כארבעה חודשים המשפחה יוצאת לדרך חדשה עם כלים משמעותיים כשלמעלה מ 80% מהמשפחות מגיעים להסדר חובות, 97% מקיימים שיח זוגי שקוף ואמיתי על כסף, 50% מהמובטלים נכנסים למעגל העבודה, 58% מדווחים על שיפור בתקשורת זוגית וקבלת החלטות כלכליות ו85% שומרים על יציבות תעסוקתית.

זלמי בסטריצקי (מימין) לצידו של יו”ר דירקטוריון בנק הפועלים