כדורגל: הקבוצה שכבשה את הצפון

“קבוצת החודש” שלנו היא קבוצת נערים ב’ של בני ממב”ע – אלופת מחוז צפון.

אחרי כמעט 50 שנים, שבהן סירבו קבוצות כדורגל מכפרי הדרוזים בגולן לשחק בליגות מטעם ההתאחדות לכדורגל, הרימו את הכפפה מספר אנשים אמיצים שחושבים אחרת – בראשות אדהם רבאח יו”ר המועדון ומאמן הכדורגל ווג’די אלקיש, שהצליחו לשכנע שאפשר אחרת. השם ממב”ע בעצם מייצג ראשי תיבות של ארבעה כפרים: מ – מסעאדה, מ – מג’דל שאמס, ב’ – בוקעאתא, ע’ – עין קיניא. בתחילה נרשמה קבוצת בוגרים לליגה ג’, בהמשך נרשמו גם קבוצות נוער ונערים ב’, לאחר מכן הצטרפה גם קבוצה בשנתון ילדים א’, העונה הצטרפה גם קבוצה בשנתון ילדים ג’.

בשש שנות קיום המועדון קבוצת הבוגרים הספיקה להעפיל לליגה ב’ ואפילו להגיע לפני 4 שנים משחק גביע מרגש בשלב 32 הגדולות של גביע המדינה מול מכבי ת”א – היה זה משחק שנתן למועדון הכרה ארצית, אחרי שנים בהן וויאם עמאשה נחשב לנציג היחיד ברמה הארצית של הכדורגלן בגולן. באותה עונה גם  קבוצת הנוער הצליחה להעפיל לליגה הארצית – והיא עובדת במרץ להבטחת הישארותה בליגה זו. במחזור הסיום של העונה הנוכחית הצליחה לעשות היסטוריה, כשזכתה באליפות מחוז צפון ובכרטיס העליה לליגה הארצית – לאחר שניצחה 0:5 את משחק החוץ מול הפועל כפר כנא – משערים שכבשו: הלאל אבו סעדה, ניל פח’ר אל דין, ניל אבו סלאח וצמד של מלך השערים – נאיף שראף. הישג מרשים, שהגיע בדיוק בימי חג הנביא שועייב – החג המרכזי של העדה הדרוזית.

עשו היסטוריה. קבוצת נערים ב’ של בני ממב”ע והמאמן, אכרם איברהים



לאורך העונה כולה קבוצת נערים ב’ של בני ממב”ע, ששליש משחקניה ילידי 2007, ניהלה מאבק צמוד על מקום בפסגת הטבלה עם סקציה מעלות-תרשיחא. לאורך רוב שלבי העונה ממב”ע הייתה זו שנשמה אוויר פסגות. את העונה הזו בני ממב”ע מסיימת עם 2 נקודות יתרון על יריבתה העיקשת – למרות שלא הצליחה לנצח אותה העונה. המשחק שנערך באצטדיון המטופח בכפר בוקעאתא הסתיים בתוצאת שוויון 2:2, המשחק שנערך במעלות הסתיים בניצחון 1:2 לזכות הקבוצה המקומית. ממב”ע מסיימת את העונה עם צבירה של 68 נקודות מ-78 אפשריות, שמקנים לה מעל 87 אחוזי הצלחה. כיאה לאלופה, היא מסיימת עונה כקבוצת ההתקפה הפוריה ביותר בליגה עם 107 כיבושים, וגם כקבוצת ההגנה הטובה בליגה עם 21 ספיגות בלבד. כיאה לאלופה גאה, מלך השערים של הליגה הוא מתוצרתה – נאיף שראף, שכבש 45 שערי ליגה. שחקן נוסף שסיים עונה עם מאזן הבקעות דו ספרתי הוא ניל פח’ר אל דין – שכבש 22 שערים.

בשונה מכל קבוצה בכדורגל הישראלי, בני ממב”ע התמודדה העונה עם מציאות ייחודית רק לה: בחודשי החורף, לא אחת מצאה את עצמה מתמודדת עם השלכות השלגים שיירדו על כפרי הגולן. הדבר התבטא בביטול אימונים או בהעברתם למקומות סגורים, בקשיים של קבוצות להגיע למשחקים שהיא אירחה – בשל עומסי התנועה האדירים בדרך לאתר החרמון – שהאריכו את הזמנים ש”בילתה” הקבוצה בדרכה למשחקי החוץ וחזרה מהם.

נשמו אוויר פסגות לאורך כל העונה. קבוצת נערים ב’ חוגגת אליפות



ווג’די אלקיש – שהוא הדמות המקצועית הבכירה במועדון, שמשמש כמאמן-שחקן קבוצת הבוגרים מאז היווסדה, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער מאז שקמה, משתף אותנו במרכיבים להצלחה: “קודם כל, בראש ובראשונה, מגיע פרגון למאמן שלנו – אכרם איברהים, שהוביל את קבוצת הנוער לאליפות והעפלה לליגה הארצית והתבססות בה, שהצליח ללקט קבוצה שמורכבת משני שנתונים – דבר שלא מובן מאליו, לעלות מילדים א’ לנערים ב’, זה לא מעבר קל לאף שחקן. הקבוצה שלנו הייתה מחויבת וממוקדת מטרה מהרגע הראשון, ידעה להתעלות אחרי משחקים פחות טובים. ארבעה ימים לפני המשחק בכפר כנא הקבוצה הפסידה 4:2 בבענה, היא הגיעה למחזור האחרון כשהיא יודעת שהפסד ימנע ממנה עליה. החבר’ה לא נתנו למה שקרה בבענה להשפיע, עלו למשחק נחושים ומרוכזים – ועשו הישג גדול. הקבוצה ראויה לאליפות, היא התמודדה בהצלחה עם הרבה אתגרים”.

בנוגע להמשך דרכה של הקבוצה וסוגיית מימוש העליה לליגה הארצית, זו עמדתו של ווג’די אלקיש: “מאחר ואצלנו לאורך השנים שחקנים שהם בגיל שנתון נערים ב’ קופצים ישירות לקבוצת הנוער – ואלה שקטנים בשנה נשארים בקבוצת נערים ב’ אליה עולים שחקנים מקבוצת ילדים א’ (שני שנתונים מתחת), אז מה שיקרה זה שמרבית ילידי שנתון 2006 יעלו לקבוצת הנוער, בעוד שילידי 2007 – שהם כשליש מהקבוצה יישארו בקבוצת נערים ב’. מה שכן, השתלבות בליגה ארצית דורשת מאיתנו היערכות בהתאם. לא נרשום קבוצה בליגה הארצית, רק כדי להיות שם. ניסינו ליזום מהלך של מיזוג עם מ.ק קצרין ולרשום בשנתון נערים ב’ קבוצה משולבת עם חבר’ה מהקבוצה שלהם – שזכתה באליפות צפון 1 בשנתון נערים ג’, ועם החבר’ה שלנו, כדי שתהיה קבוצה ייצוגית לגולן בליגה הארצית, אך הניסיון לא הבשיל ליצירת מהלך. מאחר והמיקום הגאוגרפי שלנו מקשה עלינו לקלוט שחקנים מבחוץ, אנחנו בודקים בגזרה שלנו, אם אנחנו יכולים להרכיב קבוצה שתוכל להשתלב בכבוד בליגה. בשבוע הקרוב נקבל החלטות, אם אנחנו נשחק בליגה הארצית או שנוותר על העליה ונירשם בליגה מחוזית. ילידי 2006 יעלו לקבוצת הנוער, במטרה לעזור לה לחזור לליגה הארצית”.

ראויים לכל המחמאות. שחקני קבוצת נערים ב’ והמאמן חוגגים בטקס הסיום של המועדון