חזק סביב הכדור

“ספורטאי החודש” שלנו הוא הכדורגלן איתמר אברו – שמעבר לכישרון גדול מפגין רמת מקצועיות לא אופיינית בגילאי הילדים.

קבוצת ילדים ג’ של עירוני קרית שמונה (ילידי 2010) סיימה את העונה האחרונה כקבוצה מובילה בליגת חוף – ליגה איכותית בהשתתפות קבוצות מוכשרות מצפון הארץ. אחד מהשחקנים הבולטים ביותר שלה הוא איתמר אברו – בן 12 מקרית שמונה, שכבש 8 שערים ובישל עוד 28 שערים וסייע לקבוצה להגיע להצלחה גדולה. איתמר אברו הצטרף בגיל 3 לחוג הכדורגל של אלון יוגב בכפר סאלד, שנה לאחר מכן הצטרף לקבוצת גילאי הגן של עירוני קרית שמונה והוא כבר 8 שנים שם את הכדורגל במקום מרכזי בחייו, כשהדבר מתבטא במסגרת אימונים רחבה גם מחוץ לפעילות בקבוצה – הכוללת אימוני שחייה, אימוני פילאטיס ואימוני כדורגל אישיים, כשכל זה חשוב לציין לא בא על חשבון לימודים. איתמר אברו, תלמיד בית הספר “המגינים”, הוא תלמיד מחונן, שלומד בהצלחה כבר בגילו הצעיר מתמטיקה ואנגלית. לאחר עונה כל כך מוצלחת ולפני שמתחילה לה עונה חדשה, אנו שמחים להעניק לאיתמר אברו את תואר “ספורטאי החודש” שלנו מענף הכדורגל.

ממוקד מטרה מגיל צעיר. איתמר אברו



בשונה מהרבה ילדים בני גילו, שכבר התנסו במספר ענפי ספורט עד אשר מצאו את ייעודים,  איתמר אברו ידע כבר בתור ילד קטן מה הכיוון שלו, כך מספר אביו, הדר – מנהל האצטדיון בקרית שמונה: “איתמר נולד במשקל של 2.600 ק”ג. החיבור שלו לכדור היה מיידי. לא עניין אותו בובות וצעצועים שילדים אוהבים, רק כדור וכמה שיותר”. איתמר נותן את הזווית שלו לדברים: “כדורגל זאת אהבה ראשונה. אף פעם לא עלה בראשי לפזול לענף אחר. זה הענף שאני הכי מחובר אליו ונהנה ממנו. כבר בגיל 4 הצטרפתי לקבוצה הכי צעירה בבית הספר לכדורגל וידעתי שזה מסלול לחיים שלי. אני מקדיש הרבה זמן ומשאבים, כדי להתפתח בצורה טובה מבחינה גופנית וכשחקן כדורגל. אני חולם ושואף כאדם בוגר לשחק ברמות הגבוהות ביותר, כדי שאוכל לקדם את עצמי למען המטרה עלי להשקיע כבר מגיל ילדות”.

את העונה שהייתה איתמר אברו מסכם בסיפוק כמעט מירבי: “אני מרגיש שמאוד התקדמתי, שהייתה לנו קבוצה טובה – שעם קצת יותר מזל גם הייתה זוכה באליפות. נהניתי מאוד בקבוצה, אנחנו קבוצה מאוד מגובשת ועם מרקם חברתי מצוין. אני מודה למאמן, אבי נגאוקר, על כל התמיכה וההכוונה הטובה, שעוזרת לי לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר”.

סופג השראה. איתמר אברו לצידו ליאל עבאדה בימיו במכבי פ”ת



אין דמות מקצועית, שתוכל לספר טוב יותר על איתמר אברו מאשר אבי נגאוקר – מאמנו של איתמר בקבוצה, שמעביר לשחקן גם אימונים אישיים: “את איתמר אני מכיר כבר מכיתה א’ ומביה”ס לכדורגל . כבר אז זהיתי את הכישרון המולד אצלו בכדורגל. אני יכול להגיד לך בוודאות הרבה מאמנים לא היו נותנים לו סיכוי לשחק בשל מבנה הגוף הקטן וצנום. אני ראיתי לנכון כבר שהיה בכיתה ג’ להעלות אותו לקבוצת טרום א’. הוא הראה בשלב מוקדם בשלות לקבוצת ליגה ולא הייתה סיבה לעקב את ההתפתחות שלו.  מדובר בילד מאוד טכני, קל רגליים ,לא מהיר – אך בעל אינטליגנציה וחכמת משחק ברמה מאוד גבוהה ,בועט בשתי רגליים ,זורק שחקנים לצדדים בקלות עם הטיות גוף ,מכניס כדורים בצורה מרשימה לשחקני התקפה. איתמר משחק בתפקיד בפליימקר של פעם – סטייל אייל ברקוביץ’, מזכיר בסגנון גם את יוסי בניון. אני  נותן לו כמאמן חופש תנועתיות במגרש. השחקנים בקבוצה יודעים, שאיתמר מתאמן איתי באופן אישי, אבל היושר המקצועי הוא לפני הכל. בפרמטרים של מוסר עבודה והתמדה,  אין הנחות. איתמר פתח בהרכב כשהגיע לו, היו מקרים שהתחיל את המשחק על הספסל וידע לקום ולתת את המאה אחוז שלו. בתחילת העונה עשינו שיחת תיאום ציפיות יחד עם הוריו של איתמר, שתרמה לנו המון ליצירת תנאי התפתחות טובים לאיתמר, שעשה עונה מצוינת כמו רוב שחקני הקבוצה ,התקדם מקצועית שיפר דברים תוך כדי תנוע. נושא הפיזיות כרגע מבחינתי לא משחק תפקיד זה עם השנים מצטמצם בטוח שתהיה פריצה גם בפרמטר הזה”

תצוגת תכלית. איתמר אברו בשער מרהיב



לאיתמר אברו יש מודל גבוה לחיקוי: “אני משחק עם חולצה מספר 15, כי אני הכי מתחבר ליוסי בניון. אמנם ראיתי אותו בעיקר בשלהי הקריירה, אבל התוודעתי לדרך המדהימה שהוא עשה בכדורגל, מדימונה המרוחקת ועד לקדמת הבמה באנגליה וספרד והופעות בנבחרות ישראל. התרשמתי שמדובר בספורטאי צנוע, שלא נתן להצלחה לפגום באישיות שלו. אני מקווה ללכת בדרכו”.

גם מודל ראוי להשראה. איתמר עברו לצידו של חלוץ העבר של נבחרת ישראל, רונן חרזי