רוגבי – נשים: פורחת במדים הלאומיים

“ספורטאית השבוע” שלנו היא פרח איתיאל – שחקנית מועדון רוגבי גליל עליון, שעשתה בעת האחרונה חיל בנבחרת הנשים של ישראל.

קבוצת הנשים של מועדון רוגבי גליל עליון היא ללא ספק יצרנית כותרת מצטיינת בעונה האחרונה – ובפרט בשבועות האחרונים, נוכח ההשתלבות המוצלחת והמרשימה של שחקניות מסגל הקבוצה בסגל נבחרת הנשים ברוגבי שביעיות, שזכתה ביום ראשון במשחקי המכביה. להישג היו שותפות שלוש משחקניות הקבוצה הגלילית: קמאר חלבי – שאותה אירחנו לראיון בפינת “ספורטאית השבוע”, מיכל להק – שאותה אנו מבטיחים לארח באחת מפינות ההצטיינות שלנו ופרח איתיאל – “ספורטאית השבוע” שלנו, בת 32 משאר יישוב, עובדת סוציאלית, שכובשת את פינה זו בפעם השניה ברציפות, אחרי שהתארחה לראיון אצלנו בדצמבר 2020, בו היא סיפרה אודותיה, על החיבור שלה לרוגבי, שבמידה לא מבוטלת תרם להישארותה בגליל העליון.

התקדמה בצורה מרשימה לאורך השנים. פרח איתיאל במדי הנבחרת (צילום: ג’נוס גאבור הידבגי)


לפני שנגיע לראיון עם פרח איתיאל, כמה מילות פרגון מהמאמנת של קבוצת הנשים של הגליל, נעמה בדיחי: “פרח שחקנית עם פוטנציאל גדול, עם יכולות פיזיות ברמה גבוה לא רק ברמה הישראלית אלא גם ביחס לרמה באירופה. בנוסף ליכולות שלה כשחקנית, היא הראתה יכולות הנהגה והובלה ונבחרה להיות קפטן הקבוצה הגלילית, תפקיד שמילאה ברצינות, מסירות ומקצועיות. כמאמנת, אני יודעת שאני יכולה להציב לפרח אתגרים וציפיות בידיעה שהיא לא נרתעת מהאתגר והיא תעשה הכל כדי להשתפר ולהתפתח כשחקנית מובילה בקבוצה שלה”.

פרח, ברכות על הזכייה במכביה. שתפי אותנו בתחושות.

“מדהים. זו פעם ראשונה שיש רוגבי נשים במכביה. באנו עם רעב מטורף, אחרי שספגנו הפסדים באליפות אירופה. מלכתחילה, לא היה סיכוי שלא נסיים מקום ראשון. הגענו למשחק הגמר מול ארה”ב, שמבוססת על שחקניות שמשחקות ברוגבי של 15 מול 15. המטרה הייתה להתיש אותן, לשחק את המשחק שלנו ולא להיכנס למשחק צפוף עם הרבה תאקלים – כפי שהן היו רוצות. היתרון המרכזי שלנו במכביה, שבשונה מנבחרות אחרות שהורכבו עם שחקניות מכל מיני מקומות, אנחנו הגענו כקבוצה שכבר שיחקה יחד וצברה בחודשים האחרונים הרבה ניסיון. ההיכרות המוקדמת, הביטחון אחת בשניה עזרו לנו מאוד. זכינו לפייט רציני גם במשחק הגמר וגם בשלב המוקדם מול. ביום שלישי שעבר עשינו מהפך במחצית השניה מול האמריקאיות. הקטע המרגש ביותר עבורי היה כשעמדנו בטקס הסיום וקיבלנו מדליות, היו כמה שחקניות אמריקאיות שבכו. אני לא הבנתי מה הסיבה. אחת מהבנות אמרה, 37 שנה יש מכביה ופעם ראשונה משחקים רוגבי נשים. אז הבנתי כמה ההישג הזה גדול”.

האלופות שלנו. פרח איתיאל, קמאר חלבי ומיכל להק עם מדליות הזהב בסיום המכביה (צילום: מיכל סבתו)



חזרת לאחרונה מאליפות אירופה דרג 2 עם הנבחרת. שתפי בחוויה?

“אחרי שבשנה שעברה ניצחנו ועלינו דרג, בפעם ראשונה כששיחקנו באירופה. השנה עלינו דרג. זו הייתה חוויה קשוחה. הקבוצה שלנו מאוד צעירה, הרבה שחקניות ותיקות התחלפו. בשנה שעברה אני הייתי אחרונת המחליפות והפעם הייתי שחקנית יותר מרכזית. אמנם הפסדנו במשחקים, אבל שמרנו על מקומנו בדרג 2, מאחר וספיגת הנקודות שלנו הייתה נמוכה. שיחקנו מול יריבות יותר מנוסות, פיזיות וחזקות גופנית, שמגיעות ממדינות עם רוגבי הרבה יותר מפותח, עם הרבה יותר אפשרויות לקיים משחקי הכנה בגלל הקרבה הגאוגרפית בין מדינות – מה שלנו אין.  אם היינו עושות מחנה אימונים בחו”ל, קבוצות לתמודד מולן – זה היה עוזר לנו. החוויה הגדולה הייתה בהתמודדות מול אנגליה – נבחרת שזכתה במקום רביעי באולימפיאדה האחרונה וירדה לדרג 2 באירופה, בגלל שבאליפות אירופה הקודמת היא לא שלחה את הסגל החזק, שאותו היא שלחה לאולימפיאדה. זה היה מוזר משהו לרדוף ןלתקל, לדחוף שחקניות שאנחנו מעריצות וראינו עד לאותו משחק רק במסכים”.

לא מוותרת באף מאבק. פרח איתיאל בתיקול קשוח באליפות אירופה (צילום: ג’נוס גאבור הידבגי)



איך עברה עליך העונה הזו בגזרת הקבוצה?

“העונה אימנה אותנו נעמה בדיחי – קפטנית ושחקנית נבחרת לשעבר, שהתגלתה כמאמנת מהוללת. נעמה, שהיא גם מאמנת כושר אלופה, הכניסה את הקבוצה לכושר טוב, בגלל זה היו לנו מעט פציעות כל העונה. יש לנו קבוצה מאוד אתלטית וחזקה. מראש סימנו לעצמנו כמטרה מאבק על מקומות 2-3, סיימנו לבסוף במקום השלישי. אני חושבת שעם קצת יותר ניסיון ומזל היינו יכולות לסיים במקום השני, אבל מאמינה ששכר הלימוד המסוים ששילמנו העונה יעזור לנו בעונה הבאה לזכות באליפות. כן, אנחנו מכוונות הכי גבוה שאפשר”.

מה אתן עושות, כדי לקדם את עצמכן למטרה?

“הקבוצה שלנו צעירה יחסית, 15 שחקניות מאוד מוכנות וממוקדות. אנחנו מאוד רוצות לטוס בספטמבר למחנה אימונים בגארגיה. לשם כך, פתחנו “הד סטארט” ואנחנו פועלות לגייס כספים בכל מיני דרכים.  נטוס חלקנו עבדו בקטיף אפרסקים, כדי לקושש כספים למימון הטיסה. אנחנו מתכננות לערוך מסיבה גדולה בתחילת ספטמבר, במטרה לגייס כספים. נשמח מאוד לעזרה מצד ספונסרים”.

מכוונת גבוה לקראת העונה הבאה במדי הקבוצה. פרח איתיאל במדי הקבוצה הגלילית (צילום: מרי פודולק)