החברה שקמה מפריצת דרך מחקרית

חברת bestree הוקמה בזכות מחקר פורץ דרך בתחום תרביות האבוקדו.

טקס חנוכת חברת Bestree התקיים השבוע בקיבוץ אל-רום, בה שותפים מכון המחקר מיגל, הנתמך על ידי משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה והמשקים אל-רום ובית זרע. החברה המסחרית הוקמה בעקבות מחקר פורץ דרך המתקיים בשנים האחרונות במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, בהובלת ד”ר ליאור רובינוביץ’ ממו”פ צפון-מיגל, שהצליח לפתח שתילים של כנות אבוקדו בתרבית ריקמה. תחום שבו חברות ומכוני מחקר רבים בעולם נכשלו לאורך השנים.

בשנים האחרונות גבר הביקוש בעולם לשתילי אבוקדו. עד כה מעטים בעולם הצליחו לגדל שתילי אבוקדו מתרבית, המאופיינים בתכונות משמעותיות: אחידות גנטית, ניקיון ממחלות, משך זמן ייצור קצר וזול. לאור הביקוש הרב, ועם היתרונות של שתילים מסוג זה לחקלאים ולשתלנים, ההצלחה בפיתוח מערכת תרבית הרקמה באבוקדו, שמה את מיגל בשורה הראשונה של מכוני מחקר בעולם.

מטרת Bestree להוציא לפועל את יישום המחקר בהיקף מסחר שיופנה לשיתופי פעולה בינלאומיים, בהסתמך על יכולת השתלנות המקצוענית בבית זרע, עם היכולות לרבות שתילי אבוקדו בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. בחברה לפיתוח הגליל ראו חשיבות לפעילות החברה באזור. אורי דורמן יו”ר משקי הגליל העליון ומיגל, יובל זיו מנהל העסקים באל-רום וגל גפני סגן ראש המועצה האזורית גולן בירכו בטקס את המשתתפים. השותפים בחברה שזיהו את הפוטנציאל הכלכלי של הידע והחליטו להשקיע במסחור שלו הודו לאורי דורמן ולדוד זיגדון מנכ”ל מיגל, בסיוע וראיית החשיבות שהמיזם יישאר באזור ויביא פרנסה, לשגב ירבעם מנכ”ל פיתוח הגליל על התמיכה במהלך ולאורי בן-הרצל מנהל הפיתוח העסקי במיגל, שפועל כל העת להצלחת המיזם המשותף. לקשר עם החברה – במייל – bestree2022@gmail.com.