איגוד התעשייה הקיבוצית עלה צפונה

מכון המחקר מיגל ומו”פ צפון אירחו את חברי הנהלת האיגוד.

מכון המחקר מיגל ומו”פ צפון ארחו את חברי הנהלת איגוד התעשייה הקיבוצית בהובלת מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל שגב ירבעם, יו”ר החברה לפיתוח הגליל אורי דורמן, מנכ”ל מכון המחקר מיגל דוד זיגדון, מנהלת מו”פ צפון חיה רק-יהלום ומנהל פיתוח עסקי במיגל אורי בן-הרצל. נערך סיור בחוות המטעים המחקרית נסקרו טכנולוגיות חדשניות ביותר בתחומי החקלאות, המטעים והסביבה שנמצאות בחוות הניסיונות בשלבי פיתוח ובדיקה על ידי חוקרי המו”פ. משם נסעה המשלחת לבניין מעבדות מיגל בקריית שמונה, שם קיבלו סקירה על הפעילות במיגל כמנוע צמיחה אזורי. כחלק מהנושאים שעלו, דובר על הקמת מכון המזון הלאומי ותחילת העבודה, הקמת החברה המשותפת בין מיגל לקיבוצים אל-רום ובית זרע לייצור שתילי כנות אבוקדו בתרבית רקמה, כדוגמא לפעילות עסקית שעוטפת טכנולוגיות שמפותחות במכון ופרויקטים נוספים. כמו כן דובר על תחום הגיוס והקליטה וזיהוי מקומות מגורים זמינים כחסם עיקרי. בנוסף הוגדרו תחומי עניין משיקים בין מכון המחקר ליעדי האיגוד שאותם יפתח בהמשך.

שגב ירבעם, מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל אומר כי קיימת חשיבות לשיתופי פעולה ברמה ארצית בין חברות, מפעלים וגופים חקלאיים ותעשייתיים, למקסום הפוטנציאל הכלכלי, בעיקר טרום תקופה לא פשוטה לכלכלת ישראל והעולם “החיבור בין חקלאות, מחקר, אקדמיה ותעשייה קיים בגליל העליון וההשקעות של משקי הגליל העליון מובילות את האזור לחדשנות בכלל התחומים ובעיקר תחום הפודטק. אנו תמיד שמחים לבחון שיתופי פעולה ברמה ארצית לטובת קידום הכלכלה בעיקר באזורי הפריפריה וההתיישבות” אומר שגב.

גיל לין, מנכ”ל איגוד התעשייה הקיבוצית: “מרשים ומרגש לראות חזון הופך למציאות. מי כמונו יודע כמה זה קשה, נדרשת עבודה קשה, יצירתיות, ידע, ניסיון ונחישות. וכאן פגשנו אנשים נפלאים, שיש להם את כל זה יחד עם יכולת מיוחדת לייצר שיתוף פעולה אזורי רחב ההופך את כל הקשיים ליתרונות. היכולות שפגשנו היום בתחום האגרוטק, הביוטק והפודטק, יכולות להפוך למנוע צמיחה והצלחה של האזור כולו ולהשפיע לטובה על ישראל והעולם כולו”.