“נקודה טובה” בחוף כורסי

פרויקט בו לוקחת המוא”ז גולן יוצא לדרך. המטרה – להיות שם בשביל נוער בסיכון.

“נקודה טובה”, פרויקט במסגרת “התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון 360”, בשיתוף הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול מחוז צפון, איגוד ערים כינרת, מועצה אזורית גולן ומשרדי הממשלה- רווחה, חינוך, בריאות, קליטה ובטחון פנים, חלק מפרויקט ארצי “מתחברים לנוער בחופים”, הפועל זו השנה האחת עשרה בתקופת החופש הגדול, במטרה לייצר אפקט למניעת מצבי סיכון בבני נוער כגון צריכת אלכוהול, סמים, אלימות מילולית, פיזית, מינית ועוד, בעת שהותם בחופי הכינרת.

כחלק מהמיזם המופעל על ידי מועצה אזורית גולן, הוקם מתחם “נקודה טובה”, בחוף כורסי-לבנון של איגוד ערים כינרת, הפועל לאורך שעות הלילה, בו נמצאים במשמרות אנשי מקצוע משירותי הנוער ומתנדבים, במטרה לאתר בני נוער בסיכון ממשי הנמצאים הרחק מביתם או אזור מגוריהם ועלולים להיגרר להתנהגות בלתי אחראית ומסוכנת, אשר שכיחותן עולה בצורה משמעותית בחופשת הקיץ, בה נחשפים בני הנוער לתופעות רבות, חלקן שליליות, כאשר לחץ חברתי וסקרנות עלולים לגרור אותם לחוויות שאינן חיוביות, המתאפשרות בשל הנסיבות בעונת הקיץ, בה מבקשים בני הנוער להשתחרר מעול הלימודים והמסגרות. הם מגיעים לבילוי בחופים, כולל לינה. הלילה והחושך מזמנים לעיתים אירועים בלתי רצויים נוספים.

מפגש של מדריכים הלוקחים חלק בתוכנית (צילום: דוברות מוא”ז גולן)



חיים רוקח, ראש מועצה אזורית גולן: “אני רואה בהקמת המתחם ופעילותו חשיבות רבה. הקיץ מזמן לבני ובנות הנוער שמחה גדולה ולעתים גם קושי. תפקידינו כמבוגרים, אנשי מקצוע ורשות, לעמוד לצידם ברגע הקושי. זהו בדיוק תפקידו של המתחם והצוות המקצועי והאיכותי שבו וברצוני לשבח את כולם ובעיקר את המתנדבים הנותנים מזמנם למען הזקוקים לסיוע. כל הכבוד על העשייה הברוכה”.

עידן גרינבאום, יו”ר איגוד ערים כינרת: “אנו מברכים על שיתוף הפעולה בפרויקט חשוב זה כבר מספר קייצים המביא להצלחה באיתור נוער בסיכון, לבל ימעד ולמניעת שוטטות של נערים החשופים לפיתויים שליליים. מיזם זה מתחבר לקונספט “החופים השקטים” של איגוד ערים כינרת, בהם אסורה מוסיקה, בדיוק בכדי ליצור את אווירת השקט הרגועה יותר. יש לציין כי רוב בני הנוער המציפים את חופי הכינרת בימים אלה, מוגדרים כנוער נורמטיבי, אחראיים, שוהים בחופים ללא מבוגרים ונהנים מהחופש הגדול, אך לצד ההנאה הם חשופים לסיכונים: לחץ חברתי, אלכוהול, מיניות לא מוגנת וסיכונים מיותרים אחרים. כל זאת מנסה צוות מתחם “נקודה טובה” למנוע. בנוסף, פקחי האיגוד ושוטרי משטרת ישראל עורכים סיורים בחופים, נענים לקריאות סיוע ומסלקים אלכוהול המתגלה אצל בני הנוער, במטרה לשמור על ביטחונם ובריאותם. אנו קוראים לבני הנוער לקחת אחריות על עצמם ועל חבריהם לנופש בחופים”.

חוף כורסי