לבריאות: תקציב ממשלתי חלקי הושג להפעלת חדר המיון בק”ש

1.5 מיליון שקלים יועברו מממשלת ישראל לטובת הפעלת חדר המיון הקדמי בקרית שמונה.

ראשי הרשויות באשכול גליל מזרחי התבשרו היום על ידי ח״כ יעל רון בן-משה, יו״ר הועדה המיוחדת לפניות הציבור, כי ועדת הכספים אישרה היום העברת 1.5 מיליון שקלים עבור חדר מיון קדמי בקריית שמונה, שנסגר בשנת 2013. העברת התקציב תאפשר את המשך פעילות המקום עד למציאת פתרון קבע הולם. הנושא קודם על ידי ח״כ רון בן-משה בחודשים האחרונים בשיתוף עם יו”ר ועדת הכספים ח”כ אלכס קושניר. בתוך כך, הודיעה עיריית קרית שמונה על המשך הפעלתו של המוקד הרפואי של חברת “ביקור רופא”.

יו”ר אשכול גליל מזרחי וראש מועצה אזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר: “אנו מודים לח״כ יעל רון בן-משה ולח”כ אלכס קושניר על המחויבות לשיפור השירות הרפואי לתושבי האזור כולו. אנו מקווים כי גורמים נוספים בכנסת ובמשרדי הממשלה יצטרפו לעשייה חשובה זו למתן מענים לאתגרי הבריאות והרפואה איתם מתמודדים תושבי הגליל המזרחי והגולן ולמציאת ותקצוב פתרון קבע לטובת חדר המיון הקדמי”.

ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן שנפגש בחודשים האחרונים עם שרים וחברי כנסת כדי להשיג את התקציב להמשך הפעלת המקום ברך על ההחלטה. “שמח שהמאמצים שלנו נשאו פרי. תודה מיוחדת לחברת הכנסת יעל רון בן משה שהעלתה את הנושא בוועדת הכספים, ליו”ר הוועדה אלכס קושניר ולכל מי שסייע לנו בנושא. אמנם תקציב זה זה לא פותר את בעיית חדר המיון אבל מאפשר לנו זמן חשוב כדי שאחת ולתמיד ישכילו כל הגורמים להבין שחייב למצוא תקציב להפעלת חדר מיון בעיר ולא מוקד רפואי”, אמר ראש העיר שטרן.

ח״כ יעל רון בן משה (כחול לבן): ״אני שמחה שהצלחנו, יו״ר ועדת הכספים אלכס קושניר ואני, עוד בכנסת ה-24 להביא בשורה משמעותית לצפון. משרד הבריאות יעביר מליון וחצי ש״ח לטובת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, במסגרת הכספים הקואליציוניים של מפלגת כחול לבן שדרשה זאת לאורך כל הדרך. בכנסת הבאה נקדם פתרונות קבע לגליל המזרחי. מדובר בהצלת חיים״.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו): “אחד מהאתגרים החשובים ביותר שעומדים בפנינו הוא חיזוק שירותי הרפואה בפריפריה, שלוקים בחסר כבר שנים ארוכות. אני שמח שהיום סוף סוף, ההעברה התקציבית הגיעה לאישור ועדת הכספים. מדובר בתקציב קריטי עבור חיזוק המיון הקדמי בקרית שמונה, שיסייע רבות לתושבי האזור כולו”.

יחזור לפעילות בקרוב? חדר המיון הקדמי בקרית שמונה