מסעדת “לה לונה” – האיטלקיה שמשגעת את הצפון

האיטלקיה החמה שהפציעה בקיבוץ הגושרים בכתבת בכורה. הבעלים, איתי תמיר, משתף אותנו בסודות מהמטבח ובתהליכי ההתפתחות של המסעדה.

ינואר 2021, מדינת ישראל בסגר, חורף בחוץ, מדד היזמות של האומה בקרקעית. דווקא בנקודת הזמן, קמה מסעדה איטלקית – שהפכה בחודשים האחרונים למרענן הרשמי של הנוף הקולינרי בגליל העליון, קוראים לה “לה לונה” – היא שוכנת בפינת חמד קסומה בקיבוץ הגושרים, בקרבת שער הכניסה הראשי ובסמוך למינימרקט בקיבוץ. היא מציעה תפריט איטלקי משובח, אווירה מיוחדת – הן ליושבים בתוך המסעדה והן ליושבים במדשאה רחבת הידיים הסמוכה לה. על היוזמה ועל הביצוע אחראים שני חברי קיבוץ, בני הזוג איתי תמיר ורעייתו ניב (בת משפחת יפת), נשואים + 1, הוא בן הקיבוץ, היא בת כפר יובל – ולמרות המרחק הגאוגרפי הקצר בין שני היישובים, את ההיכרות הם עשו בעבודה המשותפת במטבח של “הגושרים מלון בטבע”, שם איתי היה שף וניב הייתה קונדיטורית. מפה לשם נוצר סיפור אהבה, השניים הספיקו לטעום קצת מהעיר הגדולה ת”א ולעבוד במסעדות מובילות, הקימו משפחה – ובינואר האחרון איחדו כוחות קולינריים לטובת אניני הטעם מהסביבה הקרובה ואלה המגיעים מרחבי הארץ לנופש.

שם הכל קורה. מבט על פנים המסעדה והמטבח של מסעדת “לה לונה”


סיפור אהבה שהתחיל במטבח. איתי וניב תמיר עם בנם



אז מה מביא זוג צעיר, הורים לילד אחד, בשיאו של משבר הקורונה להקים מסעדה איטלקית? הבעלים, איתי וניב תמיר, מסבירים: ” היה לנו חלום משותף להקים מסעדה. קיבלנו פניה מהקיבוץ לפתוח מסעדה, זמן קצר לפני בואה של הקורונה לחיינו. כמובן שהמשבר עיכב את פתיחת המסעדה, אבל עבורנו זה היה זמן מצוין להתארגנות. במשך 8-9 חודשים השקענו זמן רב בלמידה, בתכנון עסקי, בהתאמות לרוח התקופה. כשפתחנו את המסעדה זו הייתה תקופת סגר וגם חורף, זה היה זמן טוב עבורנו לעשות הרצה. פעלנו במתכונת של משלוחים והתגובות היו אוהדות. הבנו שיש פוטנציאל גדול וחיכינו לרגע שהסגר יוסר ונחזור לשיגרת חיים נורמלית. כשהקהל התחיל להגיע למסעדה העלנו הילוך. המקום מושך אליו הרבה משפחות מהאזור, חבר’ה צעירים, זוגות ומשפחות שמגיעות לנופש.  כמובן שעשינו ואנחנו עושים תוך כדי תנועה הכל לשדרג את חווית הלקוחות”. 

פיצה, יין וחיוכים, מה צריך יותר האדם?



מסתבר שיש גם שחקן חיזוק, שלו חלק נכבד בפעולות השיווק והמיתוג של המסעדה. איתי תמיר חושף מיהו: “אני חייב לעצור ולהוריד את הכובע בפני יוהאן מזרחי. בהתחלה היינו צריכים לגרום לכולם לדעת שאנחנו קיימים, בחרנו ביוהאן מזרחי – הוא אסטרטג לשיווק ומיתוג ובעל סוכנות פרסום 360 דיגיטלית. הוא גרם וגורם עד היום לאנשים לבוא ולהכיר אותנו. הסוכנות שלו אחראית לכל הפרסום שלנו בכל הערוצים ואני שמח לספר עליו. הבחירה הכי טובה שיכולנו לעשות בתקופת חיים הכי מלחיצה שיכולה להיות, ועוד בתקופת קורונה. אחר כך, כשאנשים הגיעו, מאוד התרגשנו לראות אותם חוזרים וחוזרים, אבל אין ספק שבלעדיו זה היה הרבה יותר קשה”.

זה לא בטוסקנה, זו המדשאה הנעימה ורחבת הידיים הסמוכה למסעדת “לה לונה”



התאמת קונספט מתאים לסביבה הגלילית היוותה אתגר גדול לבני הזוג תמיר, כפי שמשתף איתי: “משך שמונה חודשים ישבתי על היוטיוב והאינטרנט חקרתי את סודות הבצק והרוטב האיטלקי, עשינו הרבה ניסיונות – עד שהגענו למוצר מוגמר איכותי. כיוונו לפיצות שונות, בקונספט מיוחד עם רטבים ותוספות וחיבורים שניתן למצוא בעיקר במסעדות בת”א. מבחינת אווירה היה חשוב לנו ליצור מסעדה באווירה נעימה וקלילה, בהתאם לאופי של קיבוץ. לצד מקומות הישיבה בתוך המסעדה יש אפשרות לשבת במדשאה עם שולחנות קק”ל. בתוך המסעדה ניתן לצפות בציורי קיר שצייר אמן מוכשר מהקיבוץ. גם את המדפים והעיצוב בתוך המסעדה עשו אנשי מקצוע מוכשרים מהקיבוץ”.

הקפדה על חומרי הגלם זה שם המשחק



ועכשיו – למנה העיקרית. ב”לה לונה” ניתן ליהנות מפיצות ופסטות איטלקיות ברמה בוטיקית וכן מסלטים מיוחדים, קינוחים, יין מיקבי הרי הגולן והרי הגליל, בירות במגוון וריאציות, שתיה קלה וחמה, כשברקע מתנגנת לה מוזיקת בלוז ורוק. אה, והכי חשוב – הכל בעבודת יד, תוך הקפדה על חומרי גלם מובחרים – ובהם קמח המיובא מאיטליה, רטבים הנעשים במקום וגבינת מוצרלה משובחת. הכל נעשה בתשוקה ובתשומת לב מוגברת על כל תהליך הכנת המנות. גם פיצות מקמח כוסמין, פיצות טבעוניות ורביולי טבעוני תוכלו למצוא בתפריט המגוון, כמו גם פיצות ופנקוטה נטולות גלוטן.

פיצה מלנזנה מבצק העשוי מכוסמין. הפיצה מכילה קרם חצילים זיתי טאסוס שום קונפי ורוקט

פיצה נטולת גלוטן לצד יין מיקב הרי גליל



מכאן נעבור להמלצת השפים, שבחרו מנות דגל מהקטגוריות השונות:

בקטגוריית הפיצות מנת הדגל היא פיצה ביאנקה – הפיצה המשלבת שמנת כמהין במקום רוטב עגבניות, גבינת פקורינו, גבינת מוצרלה, ארטישוק, פטריות יער ועלי תרד, להם מוסיפים שמן כמהין אחרי האפיה.

בקטגוריית הפסטות מנת הדגל היא רביולי ממולא בארטישוק וכמהין  עם רוטב על בסיס חמאה, ציר פרמזן, מחית כמהין, גרדת לימון ועירית קצוצה.

בקטגוריית הסלטים הבחירה היא בסלט עלים ופטה – עם חסה הגדלה בשיטה הידרופונית, יחד עם רוטב ויניגרט ועשבי תיבול בייצור עצמי.

בקטגוריית הקינוחים נבחרה מנת הטירמיסו – שנעשית עם ביסקוויט מייצור מקומי.

בימים אלה איתי וניב שוקדים על קולקציית מרקים לחורף והם מבטיחים שיש למה לחכות. אם אתם בחורף טיפוסים של בית, אל דאגה, בקרוב גם מערך שליחויות ייכנס לתמונה.

אל תהיו בשוק, זהו רביולי ארטישוק

פיצה ביאנקה – וכל מילה מיותרת



מסעדת “לה לונה” פועלת בכל ימי החול (ראשון עד חמישי)בין השעות 16:00 ל-22:00. המסעדה סגורה ביום שישי ופתוחה בשבת בין השעות 14:00-20:00. המסעדה ממוקמת בקיבוץ הגושרים, בסמוך למינימרקט בקיבוץ. איך מגיעים? בשער הכניסה לקיבוץ פונים שמאלה, נוסעים עם הכביש הסמוך לגדר המערכת עד שלאחר כ-200 מטרים פונים ימינה בשביל המוביל למסעדה.

טלפון:072-3950862. להתרשמות וירטואלית, היכנסו לאתר האינטרנט של “לה לונה”  

לסיים ארוחה עם טעם מתוק. פנקוטה איטלקית לצד יין מיקב הרי הגליל

ככה זה מתחיל. תהליך ההכנה הראשוני של הפיצה

וזה כבר המוצר המוגמר. פיצה תאנים בושה ובורלה עזים עם בלסאמי מצומצם