התשוקה שעל הקווים

“מאמן החודש” שלנו הוא מאמן הכדורגל, אבי נגאוקר, שעושה חיל בחטיבה הצעירה של עירוני קרית שמונה – והרחיב בשנה האחרונה את פועלו בתחום האימון לכיוונים נוספים.

עונת הכדורגל בגזרת מחלקת הנוער הסתיימה זה מכבר, אך עבור מאמן הכדורגל, אבי נגאוקר (45), מנהל החטיבה הצעירה ובית הספר לכדורגל של עירוני קרית שמונה, הפגרה היא לא זמן לבטלה. בימים אלה נגאוקר מנהל ביד רמה מחנה כדורגל מקצועי בשיתוף עירוני קרית שמונה בו נוטלים חלק עשרות כדורגלנים בגילאים שונים, המעוניינים להגיע לעונת הכדורגל הקרובה בכושר שיא. ההצלחה הגדולה של המחנה, שיסתיים בתחילת השבוע, כבר עושה את שלה וכבר כעת מחנה נוסף על הפרק. בעונה האחרונה לצד תפקידיו הניהוליים ולצד אימון קבוצת ילדים ג’ אבי נגאוקר פיתח מערך של אימונים אישיים ואימונים בקבוצות קטנות, שנותנים מענה לשחקני ליגה המעוניינים לשדרג את רמתם וגם קבוצות חוג לילדים המעוניינים במסגרת ספורטיבית וחברתית. בעונה הקרובה אבי נגאוקר מתכנן להרחיב עוד את פעילותו לתחומים נוספים.

אבי נגאוקר, שמאמן כעשור וחצי במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה בהחלט מוכיח רמת אימון גבוהה, זוכה למחמאות רבות משחקנים והוריהם ולהערכה גדולה במועדון. נוכח ההצלחה הגדולה של קבוצות החטיבה הצעירה שתחת ניהולו וגם של קבוצות החטיבה האמצעית, הנשענות על שחקנים שגדלו במחלקת הנוער, מצאנו סיבות טובות להעניק לאבי נגאוקר את תואר “מאמן החודש” ומכאן נמשיך לראיון עמו.

נהנה מהעשייה. אבי נגאוקר במחנה הקיץ



אבי, איך אתה מסכם את העונה האחרונה ברמה האישית וברמה הכללית?

“זו הייתה עונה מהנה ומאתגרת. אחרי שתי עונות, שבהן לא זכינו לרצף מלא בשל משבר הקורונה ועניינים ביטחוניים. גדלנו בהיקף הפעילות בבית הספר לכדורגל, קבוצות החטיבה הצעירה עשו עונה מוצלחת. הקבוצה שאימנתי, קבוצת ילדים ג’,  לצד הצלחה בליגה הגיעה עד לשלב רבע גמר גביע המדינה. ברמה האישית זו עונה שהרחבתי פעילות בתחום האימונים האישיים והקבוצתיים ומאוד נהניתי מהעשייה, מאוד נהניתי לראות שחקנים שהאימונים האלה נתנו להם ערך מוסף. אני מודה ליו”ר המחלקה, דורון שנפר, למנהל המחלקה, גולן מועלם, למנהלת הקבוצה המדהימה שלנו – מארווה שאפסו, לצוות המאמנים ולהורים היקרים, שתרמו את חלקם למען הצלחת המחלקה והקבוצות”.

מחנה הקיץ זוכה להצלחה גדולה. מה עומד מאחורי קיומו והאם ציפית להצלחה כזו?

“האמת שידעתי שיש פוטנציאל גדול וצמא מצד הרבה כדורגלנים צעירים, היות והעונה הסתיימה בשלב מוקדם והפגרה ארוכה. תיארתי לעצמי, שתהיה היענות נכבדת כאן באזור, אבל הופתעתי שמגיעים אלינו מהרבה נקודות בצפון חבר’ה ממועדונים אחרים. ההצלחה עזרה לי לזהות צורך מאוד גדול, שקיים כאן בצפון. מהסיבה הזו החלטתי להרחיב את שירותיי, להעניק ליווי מקצועי צמוד לשחקנים עם דגש על הכוונה תזונתית, מעקב במשחקים, ניתוח נתונים, כל זה לצד האימונים. חשוב להדגיש: אני מבהיר מהתחלה, שעבודה במסגרת פרטית איתי אינה מקנה עדיפות או קיצורי דרך בקבוצות שלנו. האמינות והיושר המקצועי הם מעל הכל”.

האימון מוסיף לו לחדוות החיים. אבי נגאוקר



מרבית המאמנים במחלקות הנוער משלבים עבודה בתחומים אחרים. מה גורם לך להתמקד בכדורגל?

“לפני כמה שנים לקחתי החלטה, לעשות מה שאני יכול כדי ליצור תנאים לפרנסה בכבוד כתוצאה מהתמקדות בכדורגל. זה הענף שאני חי ונושם אותו, זה הדבר שאני הכי מתחבר אליו ויודע לעשות אותו הכי טוב מתוך סל הכישורים שלי. אני לא מתעשר מכדורגל, אבל שמח בחלקי ומרגיש סיפוק עצום מהזכות הזו לעסוק במה שאני כל כך אוהב”.

מה הדבר, שהכי ריגש אותך בעונה הזו, מחוץ לתחומי העשייה הישירים שלך?

“ההשתלבות של איתי בן שבת בקבוצת הבוגרים. איתי היה חניך שלי בקבוצת שנתון 2000, קבוצה שאימנתי אותה שתי עונות ברצף בגילאי הילדים וחזרתי אליה לשתי עונות נוספות בליגות הנערים. זכינו באליפויות, היו לנו הרבה חוויות. קבוצה עם מרקם חברתי מיוחד, שיצאו ממנה הרבה חבר’ה איכותיים. עבורי כמאמן אין דבר יותר ממלא, כשאני רואה חניך שלי, שעשה דרך ארוכה מהגילאים הצעירים במחלקת הנוער שלנו, משתלב בקבוצה הבוגרת ולובש את מדי הנבחרת. איתי בחור מקסים וצנוע, שחקן מוכשר, שאני מקווה ומאמין שנראה אותו דומיננטי בקבוצת הבוגרים”.

אימנת כבר קבוצות נערים, אך בשנים האחרונות אתה ממוקד באימון ילדים. לא מדגדג לך לאמן בשנתונים הגבוהים יותר?

“טוב לי בנישה שלי, זו זכות גדולה לעבוד עם ילדים, לעזור להם להתפתח. זו זכות גדולה לחנוך מאמנים צעירים ומוכשרים בתחילת דרכם, שהצטרפו אלינו למחלקה. החלום הכי גדול שלי הוא לאמן ביום מן הימים את קבוצת הנוער, אבל כל דבר בעתו. כרגע מאוד טוב לי במה שאני עושה”.

אין כמו לחגוג הבקעת שער



איזה מאמן בכדורגל הישראלי אתה הכי מתחבר לדרך שלו?

“ברק בכר. עוד כשהוא אימן כאן הגעתי לאימונים שלו, ניתן היה לראות כבר בתחילת הדרך, שהאימונים ברמה גבוהה. מעבר לרמה הגבוהה שלו בניהול משחק והיכולת להחזיק קבוצה עם סגלים שלא חסר בהם שחקנים בכירים וגם לא מעט אגו, אני מאוד אוהב את הכבוד והמרחב שהוא נותן לאנשי הצוות, שעובדים לצידו. הוא לא ממעיט בערכם, הוא מעצים אותם ומפרגן להם בכל מקום, נותן להם לקחת חלק מרכזי בדרך של הקבוצה. אני מאוד אוהב את זה. מעבר לזה, הוא אדם צנוע וטוב, אני שמח בשבילו שהוא מצליח”.

מה היעדים שלך לעונה הבאה ברמת העבודה במחלקת הנוער ובבית הספר לכדורגל?

“אני אמשיך לאמן את הקבוצה שלי גם בעונה הבאה, עונה שבה נעבור משיטת משחק של 9 מול 9 ל-11 מול 11 במגרש גדול. אנחנו נעבוד במרץ, כדי לעשות את ההתאמות. כמובן שהשאיפה, שכל הקבוצות שלנו ימשיכו להיות קבוצות איכותיות בליגות שבהן הן ישחקו ויפתחו שחקנים לקבוצות הנערים והנוער בעתיד. ברמת בית הספר לכדורגל שואפים להמשיך ולגדול. בעונה האחרונה היו לנו קבוצות, שהשתתפו בטורנירים, קבוצות שנתנו מסגרת לשחקנים שפחות מתאימים מקצועית או מבחינת אורח החיים שלהם למסגרת ליגה, מאוד שמחתי שיש לנו את האפשרות הזו לתת להם מסגרת ולהיות חלק ממחלקה הישגית, חינוכית ומשפחתית כמו זו שיש לנו”.

קבוצה שמחה ומוכשרת. אבי נגאוקר, שחקניו והמנהלת מארווה שאפסו.