בחצור מגבשים אסטרטגיה עתידית

מנהלי המחלקות לקחו חלק בסמינר בקיבוץ לביא, במטרה לגבש תוכנית אטסטרגית לעתיד היישוב.

כל מנהלי המחלקות במועצה המקומית חצור הגלילית התכנסו בשבוע שעבר ליומיים אינטנסיביים בקיבוץ לביא על מנת להשלים את תהליך הגיבוש ולדון בפרטים האחרונים של התוכנית האסטרטגית של הישוב. “מדובר במסמך חשוב ומתווה דרך. שילוב יוצא דופן של הלכה ומעשה. זוהי תוכנית העבודה והאופק של חצור הגלילית לעשור הקרוב”, אמר ראש המועצה שמעון סויסה, בסיום ההתכנסות. את התוכנית האסטרטגית ליוותה חברת ‘אספרסו’ לייעוץ ארגוני בהובלת צביקה טל, על ארגון היומיים הפוריים אחראית הצוערת החדשה במועצה בר ממן.

התוכנית האסטרטגית מציבה מספר יעדים חשובים ומספקת את הכלים להשגתם. כדי שלא להשאיר את הדברים במישור התיאורטי – המסמך שניסוחו בהתאם להחלטות שהתקבלו ביומיים המרוכזים מושלם בימים אלו, מציין באילו כלים ניתן לבקר את ההתקדמות, לעקוב אחר העמידה ביעדים ולספק אמצעים מאזנים במקרה של חריגה מן המתווה.

בתוכנית ישנם מספר עקרונות יסוד עליהם סיכמו צוות המועצה יחד עם תושבים שהגיעו ולקחו חלק ביומיים המיוחדים והחשובים לעתידה של חצור הגלילית: חתירה לפיתוח כלכלי שיאפשר לחצור הגלילית צמיחה והתקדמות במספר רב של מישורים, חדשנות כשפה וכצורת התבוננות במציאות העתידית, הקפדה על בחינת הביצוע והתעקשות על מצוינות. חשוב לעשות, חשוב לא פחות לעשות זאת בצורה הכי טובה שניתן. מכך עולה כמובן הדרישה להתמקצעות של כל אחת ואחד מאנשי המקצוע במועצה תוך הקפדה על גישה שירותית וערך משמעותי נוסף- שותפות, עבודה בצוותים ומיקסום היכולות הארגוניות של המועצה, תוך בחירת השותפים הטובים ביותר מחוץ למועצה.

נטע מימון, תושבת חדשה בחצור הגלילית שהגיעו ליומיים המרוכזים סיפרה: “אני רואה בחצור הגלילית התפתחות אדירה ולכן בחרתנו להקים כאן את המשפחה שלנו, אני שמחה וגאה שהצטרפנו לקהילת חצור הגלילית. לאחר הכנס אני יכולה לומר בפה מלא כי עשינו החלטה נכונה, יש כאן צוות שעובד וחשוב לא פחות- חושב קדימה. ראינו איך התוכניות לפני עשור התבצעו והזניקו את חצור הגלילית וכעת אנחנו זורעים את הזרעים לקראת העשור הבא”.

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית שמעון סויסה סיכם ואמר: “יישום התוכנית שגיבשנו יסלול את הדרך לפיתוח כלכלי של חצור הגלילית, הקמת מוקדי תעסוקה חדשניים ומתקדמים, המשך תנופת הבניה לצד שמירה על הקהילה וחידוש שכונות הוותיקות ובעיקר – פיתחו עסקי התיירות בדגש על תיירות של טבע, יער והעוגנים שלנו בחצור הגלילית. אנו רואים יעד חשוב בהתחדשות העירונית, טיפול יסודי במירקם הוותיק. נמשיך להעצים את החינוך ולטפח כאן דור של צעירות וצעירים שישאף להשתלב בעמדות מפתח במקצועות העתיד. לטובת איכות החיים בישוב – נפנה תקציבים לתרבות פנאי ולעידוד הפעילות הספורטיבית, תחרותית ועממית”.

מנהלי המחלקות וראש המועצה בסיום הסמינר