כדורגל: אלופים בדרך שלהם

ותיקי עירוני קרית שמונה זוכים בתואר “קבוצת החודש” שלנו. הסיבות בכתבה הבאה.

עונת הכדורגל הגיעה לקו הסיום לשלה. לא מעט קבוצות מהגליל והגולן עשו עונה מוצלחת וחלקן אפילו זכו באליפות וכיכבו כאן בפינת “קבוצת החודש”. קבוצה שלה אנו מוצאים לנכון לפרגן הפעם היא קבוצת ותיקי עירוני קרית שמונה, שבשונה מכל קבוצות הותיקים באזור, המשתייכות לליגה של מרכז הפועל, בחרה להשתייך למסגרת אחרת הנקראת “ליגה”, שלדבריו אנשי הקבוצה היא מסגרת ברמת תחרות גבוהה יותר, המקפידה יותר על רמת המגרשים ורמת השיפוט. ותיקי עירוני קרית שמונה סיימה את הליגה הסדירה במקום הראשון והגיעה עד לשלב חצי גמר גביע המדינה ועד לשלב חצי הגמר של הפלייאוף העליון. בשני המשחקים נחלה הקבוצה הפסדים לקבוצת ותיקי בית שאן – המורכבת משחקנים ששיחקו בעבר בהפועל בית שאן בימיה בליגת העל בשנות ה-90 ובהם: מוריס אוזן, נמרוד אלבז, יהודה עמר, אבי דנן ואלמוג חזן.

יש אליפות. שחקני הקבוצה והמאמן איציק מנחם (עם החולצה הכחולה)



בתחילת החודש האחרון, בעקבות אי התייצבה של בית שאן למשחק גמר הפלייאוף מול עפולה, התייצבו שחקני קרית שמונה למשחק הגמר והצליחו לנצח 4:5 את עפולה – שהצליחה במחצית הראשונה לחולל מהפך עם שני שערים שכבשה כתגובה לשער שכבש נתי גולני. במחצית השניה שערים שכבשו כפרי אזולאי, שרון מנחם ושער נוסף של נתי גולני, הצליחו לחולל מהפך ולסלול את דרכה של קרית שמונה לניצחון ולזכייה באליפות. את העונה הזו קרית שמונה מסיימת עם גאווה גדולה, כאשר שניים משחקניה, שאירחנו כאן לראיונות בפינת “ספורטאי החודש”, זוכים בתארי הצטיינות. השוער פרנסואה סבח בן ה-63 זכה בתואר השוער המצטיין והשחקן ההוגן של הליגה, החלוץ אריאל בוזורגי זכה בתואר מלך שערי הליגה בזכות 30 כיבושי שערים. בהחלט סיבות מצוינות להעניק לקבוצה את תואר “קבוצת החודש” שלנו ולארח לראיון את המאמן, איציק מנחם – בעבר בלם וקפטן הפועל קרית שמונה, בימים שבהם סחפה אחריה קהל רב בליגה הארצית ובליגה א’.

מלך אמיתי. אריאל בוזורגי עם גביע מלך שערי הליגה וגביע האליפות של הקבוצה



איציק, עשיתם עונה צעד גדול של יציאה מאזור הנוחות. מעבר לליגה יותר תחרותית, נסיעות יותר ארוכות. בדיעבד, צעד נכון?

“אנחנו שלמים מאוד עם הצעד הזה. עברנו לליגה יותר מאתגרת, קבוצות מצוינת עם שחקני עבר מהליגות הבכירות – רק מלשמוע את השמות של השחקנים אפשר להתרגש מרגש. מדובר בליגה מנוהלת בצורה יוצאת מהכלל בכל פרמטר. אנחנו מרגישים שהשתדרגנו. הנסיעות הארוכות תרמו לגיבוש שלנו, לאף אחד זה לא היה מטרד.  אחרי משחקים נפגשנו לארוחות משותפות. היה כיף. כל העונה פעלנו בפורמט של אימון אחד בשבוע ומשחק. חלק מהאימונים ייחדנו למשחקי אימון מול קבוצות מהסביבה. לא הכרנו את היריבות שלנו בהתחלה, אבל למדנו אותן תוך כדי תנועה וראינו שיש לנו את המרכיבים להיות קבוצה מובילה בליגה. סיימנו את העונה עם הצלחה גדולה, כששני שחקנים שלנו זוכים בתארים שהם מאוד ראויים להם. הייתה עונה חוויתית ומהנה ואנחנו מחכים לעונה הבאה”.


הקבוצה שלכם משלבת שחקנים שעברו את גיל 50 ויש לכם שוער שעבר את גיל 60, לצד שחקנים שצעירים מהם בשני עשורים ויותר. אתגר לא פשוט ליצור חיבור מקצועי וחברתי, כשיש פער גילאים ופערים גופניים.

“במקרה שלנו, זה היה פשוט מאוד. מתחילת הדרך החלטנו שאנחנו קבוצה תחרותית וחברתית. לא היה מצב ששחקנים הגיעו למשחק ולא שיחקו. אנחנו מתקדמים עם הגיל ולא חוזרים להיות צעירים. לפעמים 21 שחקנים שולבו במשחק. תמיד הקפדנו, ששני השוערים ישחקו, בתחילה אלה היו פרנסואה סבח ודרור ביטון – שנאלץ לפרוש בגלל פציעה, בהמשך פרנסואה תוגבר באייל וקראט. אצלנו כולם מפרגנים אחד לשני ומעודדים. יש כבוד והערכה הדדיים בין כולם. ניכר שהחבר’ה הצעירים מכבדים ומוקירים את המבוגרים. סך הכל, יש חיבור מאוד טוב. לא הייתה אצלנו אפילו חצי בעיית משמעת”.

פרגון מלא והערכה הדדית עצומה. צמד שוערי הקבוצה, אייל וקראט (מימין) ופרנסואה סבח

מה קורה, כשמדגדג לך להיות על המגרש?

“באופן אישי, מאוד בוער לי לשחק. פרשתי בזמנו ממשחק, בגלל פציעות בשרירי בטן ובמפשעות. מדי פעם אני משתלב לכמה דקות או מקסימום מחצית. אני מסתפק בזה”.

איזו קבוצה נראה בעונה הבאה?

“הקבוצה שלנו תעבור שינוי בסגל. כמה שחקנים ייפרדו מאיתנו, אבל אנחנו מתחזקים בחוליית הקישור עם שחקן היישר מליגת העל – אדריאן רוצ’ט בכבודו ובעצמו. גם אסף פחימה וצח בוגטוס יצטרפו ויחזקו אותנו. אנחנו נפגשים מדי שבוע ומשחקים, כדי לשמור על כושר. המטרה להגיע לעונה הבאה, שאמורה להתחיל בספטמבר, כשאנחנו בכושר טוב, במטרה ליצור המשכיות לעונה הזו”.

מרימים לחיים. שחקני הקבוצה ונשותיהם חוגגים סיומה של עונה שמחה