חצור: הרובוטים מדברים בעד עצמם

תלמידים מחצור הציגו בהפנינג רובוטים ביישוב חידושים מרשימים שפותחו על ידם.

חצור הגלילית הפכה לאחת הערים המרכזיות בישראל בתחום הרובוטיקה  לאחר שזכתה במספר תחרויות ופרסים ארציים בנושא. השבוע, לא פחות משמונה קבוצות של תלמידות ותלמידים, מכיתה ד’ עד ט’, הציגו את הפרויקטים שלהן, במסגרת הפנינג הרובוטיקה הגדול שהתקיים באולם הספורט של אורט בישוב.

במסגרת האירוע התאפשר לתושבי חצור להכיר מקרוב כמה מהרעיונות שפיתחו בני הנוער ולהתנסות בחלק מהם. באירוע הוצגו עבודות אשר בשלו והפכו לרובוט במהלך השנה שחלפה. בין היתר אפשר היה למצוא שם רעיונות מקוריים כגון: חיישנים המסוגלים לזהות דליפות מים מצנרת סדוקה, באמצעות מדידה של הלחץ הפנימי בצנרת.

קבוצה אחרת מחט”ב אורט חשבה על אפליקציה למעקב אחר משלוחים וקניות ברשת. האפליקציה מרכזת את כל המידע על ההזמנות ומצב המשלוחים שלהם מהאתרים השונים – במקום אחד. בנוסף, האפליקציה תדע להציע למשתמשים מוצרים ומבצעים שרלוונטיים אליהם, להציע את זמני המשלוח האידיאליים, להציג סטטיסטיקות שונות ועוד.

ראש המועצה שמעון סויסה יחד עם מנהל מחלקת החינוך, איתן בר-דרור ובאסף אחיפז, מרכז פרויקט הרובוטיקה בחצור הגלילית סיירו בין הקבוצות השונות והתרשמו מהפיתוחים. לצידם הגיע להתרשם מהפרויקטים משה ירדן, יליד חצור הגלילית ובעלי חברת ‘מדיסים’ שבפארק תעשיות צח”ר, אשר מלווה את פרויקט הרובוטיקה ומסייע לו רבות.

בסיום האירוע אמר ראש המועצה שמעון סויסה: “חצור הגלילית מטפחת דור שמדבר את שפת המצוינות במסגרת מקצועות העתיד. ילדות וילדי חצור הגלילית, חשים בנוח עם מושגים בעולם המתמטיקה הגבוהה; אין להם שום חשש מרזי הטכנולוגיה ומהעולם הדיגיטאלי המתקדם. אני רוצה להחמיא מאד לאנשי אגף החינוך שלנו שמטמיעים שלב אחר שלב את אבני היסוד של התוכנית האסטרטגית ולאסף אחיפז כמובן שמוביל את הרובוטיקה בהצלחה. זה בדיוק השילוב הנכון של חדשנות ומצוינות עם חיבור לקהילה”.