יום קשה בנחלים

הרוג בטביעה בירדן ההררי, פצועה קשה כתוצאה מהיסחפות בבניאס.

יום קשה ומורכב לצוותי ההצלה והחילוץ בגליל העליון, שמצאו את עצמם מתמודדים בו זמנית בשתי דזירות עם מקרים של היסחפות קשישים בנחלים באזור.

בשעה 12:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב ירדן, על גבר שנסחף ונחבל בראשו בזמן שנכנס לשחות במי הירדן ההררי, סמוך לגשר כפר הנשיא. יחידת חילוץ גולן שהוזנקו למקום איתרו גבר כבן 71 מחוסר הכרה והחלו בטיפול רפואי וצוות יחי’ 669 שהוזנקו חילצו אותו עם מסוק לצוות מד”א שהמתין בסמוך ופינה אותו כשהוא ללא רוח חיים לא אחר שמותו נקבע בשטח. פראמדיק דורון קדוש דיווח: “דווח לנו על גבר שהיה עם קבוצת מטיילים נכנס למים ומייד החל להסחף תוך שהוא נחבל, הוא איבד הכרה וטבע, לא הייתה גישה עם אמבולנס ולמקום הוזנקו צוותים מיחי חילוץ גולן ומסוק של 669 הגבר אותר מחוסר הכרה ומותו נקבע בשטח, המסוק חילץ אותו אלינו כשהוא ללא רוח חיים ופינינו את גופתו לבית חולים זיו”.

מתנדב מיחידת חילוץ גולן, בעת ניסיונות החילוץ.

בשעה 12:33 התקבלה קריאה במוקד 102 צפון על מטיילת כבת 70 שנסחפה בנחל הבניאס וזקוקה לחילוץ. שני צוותי כיבוי והצלה מתחנת גליל-גולן בפיקודו של להב אושרי אלמקייס זינקו למקום. לוחמי האש יחד עם מתנדבי יחידת חילוץ גולן פעלו לחילוץ המטיילת בתוואי שטח מורכב וסבוך והעבירו אותה לפינוי ע״י יחידת 669 במסוק להמשך טיפול.

למאמצים היה שותף גם דרור קורלנדר, חובש באיחוד הצלה ומתנדב ביחידת חילוץ מבואות חרמון, שמסר את גרסתו: “הגעתי ראשון לפצועה שנסחפה בנחל הבניאס. .הפצועה היתה בהכרה עם חבלת ראש וחבלות בגוף. הענקתי לה טיפול ראשוני עד הגעת הכוחות של יחידת חילוץ גולן ו 669. ובהמשך היא פונתה עם מסוק לבית חולים”.



מיחידת חילוץ גולן נמסר: “מתנדבי היחידה נקראו היום (שבת) לשני אירועים בהם היו מעורבים מטיילים מבוגרים שנקלעו למצוקה בסביבת מים זורמים. מטייל בן 73 שנסחף בירדן ההררי, אותר כשהוא חבול באופן קריטי בראשו ולמרות מאמצי החייאה ממושכים של מתנדבי היחידה, נאלץ פרמדיק 669 לקבוע את מותו.
מטיילת בת 75 שנפלה לערוץ הבניאס נסחפה לאורך עשרות מטרים, ונחבלה בראשה ובחלקי גוף רבים, טופלה וחולצה ע״י מתנדבי היחידה ופונתה במסוק ח״א לבי״ח רמב”ם בחיפה. יחידת חילוץ גולן משתתפת בצער משפחתו של ההרוג, מבקשת לשלוח תנחומים למשפחתו”,

תמיד על המשמר. מתנדי יחידת חילוץ גולן