בהצדעה לשי פרץ

שי פרץ זכה לתעודת הוקרה מנשיא המדינה, הרמטכ”ל ושר הביטחון, לאור תרומתו למערך המילואים.

בשבוע שעבר צוין יום ההוקרה הלאומי למערך המילואים ובמסגרתו העניק נשיא המדינה תעודות הוקרה ליחידות צבא שונות. הנציג היחיד מפיקוד דרום, אשר נבחר כיחידת מילואים מצטיינת, הוא גדוד החי״ר 8208 מחטיבת המילואים של בה״ד 1 מאוגדת עזה. מפקד הגדוד הוא סא”ל (מיל.) שי פרץ מקיבוץ עמיעד, אשר שירת בסדיר כקצין בסיירת גבעתי, לחם במלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה וצוק איתן, ובשנים האחרונות מפקד על הגדוד במסגרת שירות המילואים. פרץ, נשוי ואב לשלוש בנות, עבר עם משפחתו לקיבוץ לפני כחמש שנים וכיום בונה בו את ביתו.

הגדוד זכה לתעודת הצטיינות משום שהיה הגדוד שהתאמן הכי הרבה בשנות הקורונה, למרות המגבלות, עם אחוזי מתאמנים גבוהים במיוחד; בגלל שסייע תעסוקתית ללוחמיו ומפקדיו ותרם לקהילה האזרחית; הואיל והכשיר אופרטיבית למשימתו בעזה בחירום בכך שצלח את כלל הביקורות המטכ”ליות; כי ביצע תעסוקות מבצעיות ביהודה ושומרון ובעזה בהצלחה מבצעית רבה; ובזכות רוח הגדוד, המפתח ומוקיר את מפקדיו ובעל גאוות יחידה ייחודית.

שי פרץ: “אני שמח וגאה על הכבוד שנפל בחלקנו. בשנים האחרונות הגדוד הוא המשפחה השנייה שלי ולפעמים גם הראשונה. אין ספק כי האתגר הקשה ביותר הוא השילוב בין חיי משפחה-עבודה-מילואים, משום שהמג”דים מבצעים 70 ימי מילואים בשנה לפחות וחיים חיים כפולים, תרתי משמע. הפרס הזה מגיע לבנות הזוג שלנו, הן אלו שהיו צריכות לעלות וללחוץ לנשיא המדינה את היד ולקבל את התעודה ואילו אנו המג״דים צריכים לשבת בקהל ולמחוא להן כפיים”.

שי פרץ לצידם של הרמטכ”ל, הנשיא ושר הביטחון (צילום: דוברות יחידה 8208)