גאווה לאומית מתוצרת צפונית

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא איתי בן שבת – בלם עירוני קרית שמונה, שרשם בשבוע שעבר הופעה ראשונה בנבחרת הצעירה.

*. צילום במדי הנבחרת: בן מלניק
*. צילום במדי קרית שמונה: מדיה מנהלת הליגות

“הסבלנות מרה, אך פירותיה מתוקים”. אין משפט שיכול להגדיר טוב יותר את העונה האחרונה שחווה איתי בן שבת, בלם עירוני קרית שמונה, בן המושב חד נס, שיחגוג יום הולדת 22 בחודש הבא. בן שבת, שהחל את דרכו בחוג הכדורגל של עדי גור בבית הספר בנופי גולן ומשם עשה דרך רצופה במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה מקבוצת טרום א’ ועד קבוצת הנוער, מצא את עצמו בעונה שקדמה לעונה האחרונה – שהייתה עונת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים, כשחקן אימונים בלבד, עונה שבה לא שותף אפילו לדקת משחק אחד, גם לא במשחקי גביע הטוטו וגם בתקופת “מכת הקורונה” שפקדה את הקבוצה – ששניים מקורבונותיה היו הבלמים הקבועים של הקבוצה, אורי דהן ועידן נחמיאס. בן שבת לא הוריד את הראש, המשיך לעבוד קשה ואת העונה הזו סיים עם 16 הופעות. בשבוע שעבר איתי בן שבת זכה להגשים חלום, כשרשם הופעת בכורה מלאה במדי הנבחרת הצעירה, שניצחה 0:2 את סן מרינו והעפילה למשחקי הפלייאוף של אליפות אירופה. איתי בן שבת למעשה יוצר המשכיות מוצלחת של תוצרים שורשיים ממחלקת הנוער ובפרט גם לעבודה של אלון זיו, מאמנה לשעבר של קבוצת הנוער, ממנה עלו לקבוצה הבוגרת ופרשו ממנה כנפיים אורי דהן ועידן נחמיאס. לנו יש את כל הסיבות להעניק לאיתי בן שבת את תואר “ספורטאי השבוע” שלנו.

תרם את חלקו לעליית הנבחרת לפלייאוף של אליפות אירופה. איתי בן שבת במדים הלאומיים



בחזרה למשפט שפתח את הכתבה הזו. הדרך להרכב עירוני קרית שמונה והנבחרת הצעירה לא הייתה סוגה בשושנים עבור איתי בן שבת, שלא זכה בהקדם לדקות משחק, בהופעה הראשונה המלאה היה שותף להפסד 3:0 במשחק גביע טוטו מול מכבי פ”ת, בהופעה הראשונה בהרכב במשחק ליגה מול הפועל באר שבע – שהסתיים בהפסד 2:1, בן שבת הורחק בדקה ה-87. בן שבת לא הוריד את הראש, חיכה להזדמנות שלו, היא הגיעה במשחק החוץ מול מ.ס אשדוד – שבו נכנס כמחליף בדקה ה-74 והיה שותף לניצחון 0:2. משם נסללה הדרך להרכב, בן שבת שכנע את המערכת שהקבוצה לא צריכה לנצל את חלון העברות לצרף בלם, שיש לה על מי לסמוך. בן שבת צוות לעיתים לצידו של עאיד חבשי ולעיתים לצידו של זיו מורגן, עשה את עבודתו נאמנה ותרם את חלקו לעונה הדי מוצלחת שעברה הקבוצה.

אין תיאור זמין לתמונה.
כך זה היה בתחילת הדרך. איתי בן שבת במדי קבוצת נערים ג’



האנליסט מיכאל גור, שם דגשים על האיכויות של איתי בן שבת ונותן גם הארה לשיפור: “הסיפור של בן שבת הוא נהדר, היכולת שהוא גילה העונה היא אולי אחד הסיפורים הכי יפים של קרית שמונה. סלובודאן דראפיץ’ הגיע ופשוט האמין בבחור הזה מהרגע הראשון – והוא ללא ספק החזיר לו על המגרש. רק בן 21, מלא בכישרון וביטחון. לעיתים  זה נראה כאילו יש לקרית שמונה מפעל שמייצר בלמים. לרוב, הם גם נראים חיצונית די דומים האחד לשני, גבוהים, וחסונים,בעל משחק ראש טוב, טובים בתיקולים, חלקם טובים יותר עם הכדור ברגל וחלקם פחות, אבל ברוב הדברים ניתן לראות קווי דמיון ברורים. איתי בן שבת, הוא ללא ספק שחקן בסגנון הזה שהתגלה העונה בקרית שמונה. בן שבת שיחק העונה 1267 דקות משחק בליגת העל, ועוד משחק 1 בגביע הטוטו. המדדים שלו עומדים על ממוצעים של 6.04 חילוצי כדור למשחק, 16.6 מאבקי קרקע עם 60.5% הצלחה, 5.9 מאבקי אוויר עם 59% הצלחה. אלה מדדים טובים, אם כי, מצד שני פרמטר  שהוא צריך לשפר הוא איבודי הכדור. הוא רשם 8.92 איבודי כדור כש42.5% במחצית המגרש. כדי לשחק ברמות גבוהות יותר, זה חייב להילקח בחשבון ולהשתפר”.

הסבלנות והעבודה הקשה השתלמו

אין ספק שסיפור ההצלחה של איתי בן שבת העונה מהווה השראה לכל כדורגלן צעיר, בפרט לכדורגלני מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה. העונה הקרובה תהיה עונת מבחן לאיתי בן שבת, עונה שאליה הוא מגיע כשחקן מוכר ולא אלמוני, כשחקן עם עם טיקט של שחקן נבחרת. באופן טבעי הדרישות ממנו יהיו גבוהות יותר וגם חלוצי היריבות צפויים לאתגר אותו יותר. אם העונה הזו הייתה עונת הטבילה של בן שבת, העונה הבאה יכולה להיות גם עונת הפריצה. כמובן שזה תלוי בהרבה גורמים ומצבים משתנים, אך אם בן שבת יגיע ברמת מוכנות מנטלית ופיזית גבוהה לעונה הקרובה, יש לנו את כל הסיבות לראות בו כמי שיוכל להמשיך בעקבותיהם של אורי דהן ועידן נחמיאס לקבוצות הגדולות במדינה ואולי אפילו לקבוצות מעבר לים. אנחנו נמשיך לעקוב וכמובן להחזיק אצבעות.

כדורגל: קרית שלושה בסרביה - גליל עולה
עונת מבחן מאתגרת בפתח. איתי בן שבת במדי עירוני קרית שמונה