כדורגל: אדריאן רוצ’ט חוזר למחלקת הנוער של קרית שמונה

יאמן את קבוצת נערים א’, שרוצה לשוב חזרה לליגת העל. במקביל, ישמש כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת.

אדריאן רוצ’ט חוזר לעולם מחלקות הנוער. לאחר שבחודש שעבר פרש בגיל 35 ממשחק אחרי קריירה נכבדת, כ-17 שנים אחרי שסיים פרק מוצלח במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, חוזר רוצ’ט למחלקת הנוער של המועדון – הפעם כמאמן קבוצת שנתון 2006, שעשתה עונה מוצלחת בליגת העל של שנתון נערים ב’, אך תשחק בליגה הארצית בשל ירידתה של קבוצת שנתון 2005 מליגת העל. אדריאן רוצ’ט ישמש במקביל יחד עם רביד גזל בצוות עוזריו של מנחם קורצקי, באימון הקבוצה הבוגרת. כידוע, בקרית שמונה, מיישמים את המדיניות של בעל הבית איזי שרצקי לשבץ שחקני עבר במחלקת הנוער. קדמו לרוצ’ט,  ברק בכר וסאלח חאסרמה ששיחקו שנים בקבוצה הבוגרת, זכו בתארים ומייד לאחר שפרשו ממשחק בקבוצה הבוגרת, עברו לאמן את קבוצת הנוער של המועדון ולאחר מכן אימנו גם את הקבוצה הבוגרת.

כבר עושה צעדים ראשונים באימון. אדריאן רוצ’ט בחוג הכדורגל לילדים בנאות מרדכי



אדריאן רוצ’ט זוכה להערכה גדולה במועדון בו גדל מגיל נערים, אחרי מיזוג מחלקת הנוער של קרית שמונה עם הפועל כפר בלום. רוצ’ט שיחק 9 עונות במצטבר בשתי קדנציות בקבוצה הבוגרת של קרית שמונה, חלקן עם סרט הקפטן על זרועו, במהלכן היה שותף בכיר להתבססות הקבוצה בליגת העל וכן לזכיות היסטוריות באליפות המדינה, גביע המדינה ושני גביעי הטוטו, וכמו כן הגעה למפעלים אירופאיים ובראשם: מוקדמות ליגת האלופות והופעה מכובדת בשלב הבתים של הליגה האירופאית, כשרוצ’ט חתום על שער בלתי נשכח במחזור הראשון במשחק חוץ מול אתלטיק בילבאו, שהסתיים בתוצאת שוויון 1:1. לאחר פרק של 7 עונות בקרית שמונה רוצ’ט יצא למסע שכלל תחנות בהפועל חיפה בליגת העל, עליית מהליגה הלאומית לליגת העל עם הפועל עכו, עונה משולבת בהפועל פ”ת בליגה הלאומית והפועל אשקלון מליגת העל, עונה מוצלחת בהפועל עפולה בצמרת הלאומית ועוד עונה אחת עם הפועל כפר סבא בליגת העל.

סמל גדול במועדון. אדריאן רוצ’ט במשחק מול הפועל חיפה (צילום ארכיון: פושקו)



קבוצת שנתון 2006 של עירוני קרית שמונה תגיע לעונה הבאה דווקא אחרי עונה מוצלחת בליגת העל של שנתון נערים ב’, עונה שבה למרות ששיחקה בליגה שרוב הקבוצות שיחקו קודם לכן בליגות הבכירות ולמרות מספר היורדות הרב, הצליחה הקבוצה להיות לאורך כל העונה מעל הקו האדום ובמרחק ממנו. שלושה מחזורים לפני תום העונה הצליחה להישאר בליגה תחת הדרכתו של המאמן אלי בטאן, מאמן הכושר של קבוצת הנוער, שתפס פיקוד על הקבוצה באמצע העונה לאחר שהמאמן שהחל את העונה עם הקבוצה, אילן עזריה, שיאמן את קבוצת שנתון 2007 בעונה הבאה, תפס פיקוד מחדש על קבוצת שנתון 2005 אותה הוביל לשתי אליפויות, אך לא הצליח להושיע אותה מירידת ליגה, למרות השיפור הגדול בסיבוב השני.

קבוצה מוכשרת, שהוכיחה שהיא ראויה לליגת העל. קבוצת שנתון 2006 של עירוני קרית שמונה



יו”ר מחלקת הנוער דורון שנפר אמר כי רוצ’ט אומנם ישמש גם עוזר מאמן שני בקבוצה הבוגרת, אך מחויבותו הראשית תהיה לנערים א’: “שמנו השנה דגש על קבוצת נערים א’ כדי להחזיר את הקבוצה לליגת העל. זו הסיבה שבחרנו באדריאן לאמן את הקבוצה.  אני זוכר את אדריאן מגיל צעיר מאוד גם כמאמן וגם כמנהל שלו. עד היום אני זוכר את השער שלו נגד רמת השרון לפני כ-14 שנה. שער שסייע לנו לעלות לליגת העל בנוער ועכשיו נצטרך שהוא ישחזר את ההצלחה גם בנערים א’. רק שהפעם זה יהיה על הקווים. אני זוכר שכשאדריאן שיחק לפני כ-18 שנה בנערים א’ יצאנו למחנה אימון בווינגייט והזמנו את איזי שרצקי לשיחת פתיחה. איזי הקדים והגיע למשחק אימון שקיימנו לפני השיחה. דקה אחת מהפתיחה אני זוכר שאיזי אמר לי שהשוער שלנו (דני עמוס) ואדריאן רוצ’ט יגיעו רחוק ומדובר בשחקנים הבאים של הכדורגל הישראלי. אמרתי לאיזי שהמשחק בקושי התחיל ושימתין לסיום כדי לחוות דעה מקצועית, אבל איזי אמר לי שדקה אחת מספיקה לו לראות מי שחקן ומי לא… כמה שאיזי צדק…”

אדריאן רוצ’ט מסר: “שמח ונרגש לקבל אתגר חדש ומשמעותי ומודה לאיזי שרצקי ולדורון שנפר על האמון בי. אעשה הכל כדי להמשיך ולטפח את השחקנים של המחלקה כדי שיעשו את המסלול שאני עשיתי ויגיעו לקידמת הבמה של הכדורגל הישראלי. כל כולי נתון עכשיו לקבוצת נערים א’ ולשחקנים המדהימים של הקבוצה ואני ממתין כבר לאימון הראשון”.

דורון שנפר הוסיף: “”יידע כל ילד מקומי וכל שחקן במחלקת הנוער שלנו, כי השמיים הם הגבול וכל אחד יכול להגיע הכי רחוק שאפשר אם זה כשחקן ולאחר קריירה מפוארת גם להשתלב במועדון בו גדל. נמשיך ליישם את החזון של איזי שרצקי ולהגשים חלומות לכל מי שחולם ומאמין”.

נאחל בהצלחה לכל הצדדים. אדריאן רוצ’ט מוצג בהודעה רשמית מטעם המועדון