תרגיל 360 באצבע הגליל הסתיים בהצלחה

במוא”ז הגליל העליון ובעיריית קרית שמונה שבעי רצון מתרגיל המוכנות לחירום.

במסגרת תרגיל 360 של פיקוד העורף, אשר התקיים בשבוע שעבר ברחבי המדינה ובפרט בגליל העליון, בעיריית קרית שמונה ובמועצה האזורית הגליל העליון עבדו בעמל רב, על מנת לתרגל מוכנות לעתות חירום, בתקווה שאלה לא יבואו.

במסגרת התרגיל עברו יועצי מיגון במדים מדלת לדלת בין בתי תושבים בקיבוצי מועצה אזורית הגליל העליון. הדגש הושם על תושבים שאין להם פתרון מיגון מסודר, בעיקר אלו הגרים בבתים ישנים. החיילים נתנו ייעוץ מקצועי על המיקום המוגן ביותר בבית במקרה של אירוע בטחוני וירי טילים. 

בקרית שמונה חיילי פיקוד העורף, עובדי הרשות, מתנדבים, וגורמי ההצלה, פעלו במהלך כל השבוע על מנת שהתושבים יכירו את כל שלבי ההיערכות למצבי החירום ואת הנחיות ההתנהגות בשעת בחירום. בסיומו של השבוע ניתן לקבוע בוודאות כי התושבים ערוכים למצבי החירום בהתאם לאיום הנשקף. הפרויקט כלל את התחומים הבאים:

*. מתן מידע לציבור בנושא היערכות לחירום וההנחיות התנהגות בשעת חירום – במסגרת שבוע 360, העירייה העבירה לתושבים את כל המידע החשוב לקראת מצבי חירום באמצעות פלטפורמות שונות, ברשתות החברתיות, בהודעות לטלפונים הניידים ועוד.

*. הדרכות בבתי הספר – מדריכות האוכלוסייה של פיקוד העורף העבירו הדרכות מרוכזות בכל מוסדות החינוך בעיר ובמוסדות ציבור, על שלבי ההיערכות הנדרשים למצבי החירום השונים.

*. עובדי העירייה בהובלת אגף הביטחון ריעננו נהלים וביצעו את כל המשימות כדי להיות מוכנים לכל תרחיש.בסיום השבוע קיימנו הפנינג משפחות בפארק הזהב ולצד מתקנים מתנפחים ופעילות לילדים, גם קיימנו פעולות הסברה להיערכות לשעת חירום.

הילה גבע, רכזת צח”י במועצה אזורית הגליל העליון: “התרגיל סייע בהעלאת רמת המוכנות של התושבים שלנו ושל הצח”י בקיבוצים, שכהרגלם התגייסו וביצעו את תפקידם במסירות, ועל כך תודה ענקית בשם כולנו. תודה גם לפיקוד העורף על היוזמה ועל שיתוף הפעולה המקצועי והמשמעותי”.