כדורגל: הקמע פורש ממשחק

אדריאן רוצ’ט הודיע על פרישה ממשחק בגיל 35. ישמש כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת וכמאמן במחלקת הנוער.

אדריאן רוצ’ט – מהבולטים שבקשרי עירוני קרית שמונה, תולה את נעלי המשחק בגיל 35 ומסיים קריירת משחק מרשימה. הקשר האנרגטי ישתלב כעוזר מאמן בצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת וכמאמן במחלקת הנוער. אדריאן רוצ’ט מסיים קריירה מפוארת עם 35 שערים וכמות גבוהה עוד יותר של בישולי שערים. כמו שאנחנו מכירים את הנפשות הפועלות בגזרת קבוצות הותיקים בקרית שמונה, לא נופתע אם אפילו ברגעים אלה יש מי מטעמם שבודקים עם רוצ’ט אפשרות לצירופו…

אדריאן רוצ’ט, בן קיבוץ נאות מרדכי מילדותו, החל את דרכו בהפועל כפר בלום תחת המאמן האגדי פרדי דגן ז”ל, משם המשיך למחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה והיה שותף לעלייתה ההיסטורית של קבוצת הנוער לליגת העל ולהתבססותה בה. בעונה הראשונה שלו כשחקן בוגרים התקשה לזכות בדקות משחק ולאחר מכן הושאל להפועל נצרת מליגה א’ – סייע לה להעפיל לליגה הלאומית ושם גם הכיר את מי שהפכה לימים לרעייתו ואם ילדיו, גלית.

אין תיאור זמין לתמונה.
רגע השיא בקריירה. אדריאן רוצ’ט חוגג אליפות על כתפיו של שמעון אבוחצירה (צילום: ינאי שחם)



בעונה שלאחר מכן, העונה שבה קרית שמונה שבה לליגה הלאומית, אדריאן רוצ’ט חזר לשורותיה ובמשך שש עונות, בחלקן ענד את סרט הקפטן, קרו לקבוצה וגם לרוצ’ט בעיקר דברים טובים: בעונה הראשונה חגגה הקבוצה עליה לליגת העל, בעונה השניה חגגו יחד זכייה היסטורית בגביע הטוטו, בעונה השלישית חגגו יחדיו זכייה בגביע הטוטו וזכייה באליפות היסטורית – תוך כדי העונה גם זומן לשורות הנבחרת, בעונה הרביעית חגגו יחדיו העפלה לגמר הפלייאוף של קדם שלב הבתים של ליגת האלופות ומשם לשלב הבתים של הליגה האירופאית – כשרוצ’ט מתכבד בכיבוש שער בלתי נשכח במשחק הראשון מול אתלטיק בילבאו – שהסתיים בתוצאת שוויון 1:1. בעונה החמישית חגגו יחדיו זכייה בגביע המדינה. בעונה השישית סיימה הקבוצה כסגנית האלופה.

בתחילת העונה השביעית רוצ’ט לא מצא את מקומו בקבוצה ולא מצא תקשורת נוחה עם המאמן, סלאח חסארמה, מכאן החל מסע נדודים: התחנה הראשונה הפועל חיפה בליגת העל, עונה לאחר מכן הוביל את הפועל עכו לחזרה לליגת העל, את העונה שאחריה חילק בהפועל פ”ת מהלאומית ובהפועל אשקלון מליגת העל, משם המשיך לעונה אחת מוצלחת בהפועל עפולה מצמרת הלאומית, משם לעונה מוצלחת בהפועל כפר סבא בליגת העל. בפרק הזמן שרוצ’ט היה מחוץ לקרית שמונה היא מצאה את עצמה נאבקת בתחתית, שלוש פעמים בתוך חמש עונות ללא רוצ’ט מצאה את עצמה חוגגת הישארות בליגה רק במחזור האחרון.


ייתכן שזו תמונה של ‏אדם אחד‏
גם לשם הוא הגיע. אדריאן רוצ’ט במדי הפועל פ”ת (צילום: מדיה הפועל פ”ת)


לפני שתי עונות אדריאן רוצ’ט שב לעירוני קרית שמונה, לא הרבה לשחק, אך כהרגלו בקודש עזר מאוד בדקות ששיחק ולאורך כל הזמן עזר לחבר את חדר ההלבשה, כהרגלו בקודש. בשתי העונות האחרונות רשם 

35 הופעות בהן כבש שער אחד – השער האחרון לעונה שהסתיימה זה מכבר, שער בבעיטת פנדל במשחק מול בית”ר ירושלים, שהסתיים בתוצאת שוויון 3:3.  

אדריאן רוצ’ט פרסם הודעת פרישה בעמוד הפייסבוק שלה ובה נכתבו הדברים הבאים:
“בלי יותר מדי דרמות, דמעות או קריעת חולצות… החלק שלי בתור שחקן פעיל הגיע לסיומו ואני רק רוצה להגיד מילה קטנה עם משמעות גדולה – תודה. תודה על זכיה בכל תואר אפשרי בכדורגל הישראלי, תודה על הזימונים לנבחרת ישראל ,תודה על שבירת שיא ההופעות בעירוני קרית שמונה בכל הזמנים. תודה ענקית לכל אחד ואחת שהיו חלק מהקריירה שלי, גם אם עברתם לרגע אחד קטן או השתתפתם בפרק גדול ומשמעותי – תודה. תודה מיוחדת לאשתי, ילדיי, הוריי ואחיותיי על כל מה שנתנו ועשו בשבילי לאורך השנים. 

תודה לאיזי שירצקי ויוסי אדרי על האמונה והתמיכה בי מגיל 17 ועד היום. תודה לסוכניי, גלעד קצב ואדם קידן, על הליווי צמוד והטיפול בכל משא ומתן עיקש ומפרך. ועכשיו למשפט מסכם שאותו אני אומר לחברים בחדר הלבשה בסוף כל אימו :״אני הייתי אני, תודה שבאתם….גדו״.

צוות אתר “גליל עולה” מצדיע לאדריאן רוצ’ט על פועלו הרב ועל קריירה מרשימה. מודים לך על שיתוף הפעולה לאורך השנים ומאחלים לך המון הצלחה בהמשך.

שיאן ההופעות. אדריאן רוצ’ט זוכה לטקס הוקרה לרגל הגעה ל-215 הופעות (צילום: מדיה עיריית קרית שמונה)