טיול לשבת וחג: נחל גילבון התחתון

מדריך הטיולים יואב יעקבי עם המלצה חמה לימי סופ”ש והחג.

*. בשיתוף עפרוני טיולים והרפתקאות

אחת הדרכים להצטנן מלהט הקיץ זה טיול לנחל גילבון תחתון. הגילבון הינו ערוץ נחל שתחילתו במרומי הגולן סמוך לקיבוץ אורטל. בתחילתו הערוץ יבש עד שמגיעים לכפר הסורי הנטוש עליקה שם נובעים מעיינות הכפר שמימיהם זורמים בערוץ הנחל כל השנה. במשכו על הערוץ מזרחה לכיוון העמק מתחתר הערוץ ויוצר שני מפלי מים מרשימים. האחד מפל דבורה כ12 מטר והשני מפל הגילבון כ42 מטר והוא השני בגובהו בארץ כשלפניו מפל גמלא ( הכוונה למפלי מים זורמים). בתחתית הערוץ הכפר ומחנה הסורי גלבינה. בקיץ שולט הרדוף הנחלים בערוץ הנחל בפריחתו המשגעת, פטל קדוש, קנה מצוי, אלונים ,אלות ליבנה רפואי ועוד.

המפל בחלק התחתון של נחל גילבון

בטיולנו זה נתמקד בחלקו התחתון של נחל גילבון. דרגת הקושי בינונית, ומומלץ להצטייד בכובע, מים ונעלים. הקילומטר הראשון חשוף לשמש. המסלול קוויי ואורכו כ2 ק”מ לכל כיוון וחלקו מצריך הליכה במים רדודים.

את הרכבים נחנה בגשר הפקק ונתחיל בצעיה בשביל המסומן באדום בדרך ג’יפים נוחה. לאחר כ 500 מטר נגיע לערוץ הנחל ונמשיך עוד כ500 מטר עד לתחילת הטיפוס לבריכת הקצינים. במהלך הטיפוס נפגוש את תחנת הקמח העתיקה של הכפר גלבינה שם ניתן ליהנות מימי הנחל ולהמשיך בטיפוס לאורך הצינור עד להגעתנו לבריכת הקצינים הסורית. גם כאן ניתן להשתכשך במי הנחל וליהנות מנקודת תצפית משגעת על עמק החולה. ההגעה לרכבים על אותה דרך .  שימרו על הניקיון ותהינו הרבה. 

מעוניינים בטיול משפחתי או קבוצתי ברחבי הגליל והגולן? אולי טיול ג’יפים? פעילות למבוגרים? פעילות לצעירים? פעילות משולבת? מסלול אקסטירמי או מסלול סולידי? יואב יעקבי (קיבוץ עמיר) וצוות “עפרוני טיולים והרפתקאות”, יתאימו לכם את הטיול האידיאלי בצורה המקצועית ביותר – והכל עם חיוך גדול ובאדיבות. מוזמנים ליצור קשר טלפוני: 050-7510391.

מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק של “עפרוני טיולים והרפתקאות”.

אמת המים גלבינה