זרזו את ההיסטוריה

קבוצת הנוער של מועדון רוגבי גליל עליון זכתה באליפות המדינה, שאפילו המאמן עופר המבורגר מודה שלא הייתה בתוכניות. שמחים להצדיע לה בפינת “קבוצת החודש” שלנו.


בעוד כחמישה חודשים מועדון רוגבי גליל עליון יחגוג עשור להיווסדו מחדש. במועדון עמלו בשנים האחרונות בעיקר על ארגון השורות, בניית קהילה, בניית קבוצות בגילאים השונים ופחות כיוונו לעבר תארים. במועדון האמינו שבתחילת העשור השני לפעילות המועדון אפשר יהיה לכוון לשם, אך קבוצת הנוער של המועדון, שמודרכת ע”י המנהל המקצועי, עופר המבורגר ועוזרו גיא גדנקן, החליטה לא להאמין לתחזיות ולהוכיח שלא צריך לחכות כל כך הרבה זמן, כדי להביא תואר ראשון למועדון המתחדש. בהחלט סיבה מצוינת להעניק את תואר “קבוצת החודש” לקבוצה זו, שהצליחה להתמודד בהצלחה בעשרה טורנירים מול 7 קבוצות מרחבי המדינה, לרובן משאבים ואמצעים רבים יותר ממנה.

יש אליפות ! עופר המבורגר ושחקני קבוצת הנוער של מועדון רוגבי גליל עליון



עופר המבורגר נותן את הזווית שלו להצלחת הקבוצה: “בגדול, ההישג הוא תוצר של דברים שקרו תוך כדי תנועה. בתחילת העונה המטרות לא כיוונתי לאליפות. השאיפה הייתה לתת דגש על עבודה קשה באימונים, כדי לשפר רמת משחק ויכולת פיזית. השחקנים הראו תיאבון גדול לתחרותיות ורצון לעבוד קשה ולעשות מה שצריך, כדי לסיים עונה עם תואר – מהסיבה הזו התחלנו להעלות את הרמה ואת הקצב של האימונים. אנחנו מצידנו דחפנו אותם לרצינות ולרוח הרוגבי, הם רצו ללמוד וקיבלו ברצון את היחס והדרישות שלנו. לאורך העונה השקענו בפעילויות גיבוש והעשרה, שתרמו את חלקם.  לא חשבתי שבשלב הזה ניקח אליפות, חשבתי שייקח זמן, אבל תלכיד חברותי מיוחד עם חבורה מדהימה, שככל שהעונה התקדמה התלכדה והתגבשה מקצועית וחברתית, בנוסף לתמיכה בריאה מצד ההורים והמשפחות, אלה דברים שמשפיעים. לבסוף, הכל התחבר יפה ואנחנו גאים. לאורך העונה פמפמתי לשחקנים משפט של הנרי פורד: ‘בשביל להצליח צריך לשאוף לאיכות. בשביל להגיע לאיכות, צריך לעשות את הדבר הנכון, גם כשאף אחד לא מסתכל’. בהקשר של הספורט זה להתאמן, לדלות מידע ולחיות חיים ספורטיביים. החבר’ה שלנו עשו את זה בגדול”.

הלו קפטן ! עמוס אדם, קפטן הקבוצה, בתמונת ניצחון יחד עם יניב גרטי, מנהל מועדון רוגבי גליל עליון



יניב גרטי, מנהל מועדון רוגבי גליל עליון, מצטרף לשבחים: “חיכינו לרגע הזה שנים רבות ולמעשה זהו תואר ראשון למועדון מזה יותר מ-20 שנה. התואר הזה מרגש במיוחד לאור התהליך שהקבוצה הזו עברה אחרי הקורונה והרוח שיש בקבוצה, במגרש ומחוצה לו. יש פה יחידה לוחמת אדירה, שכל פעם הרימה את הרף של עצמה, כל פעם קיבלה אתגר יותר גדול וכל פעם עמדה ברף הזה. אני מאוד נרגש וגאה בילדים ובצוות המקצועי המדהים ויאללה גליל!”.

בעונה הבאה קבוצת הנוער של הגליל תפוצל. עופר המבורגר רואה הזדמנות גדולה: “שנתון הנוער בנוי משני שנתונים, גילאי 15-16. בעונה הבאה עשויה לקום מסגרת ליגה גם לגילאי 17-18, כך שבני ה-17 שלנו יעלו כתה ויצטרפו לחבר’ה נוספים שלנו ויחד הם יוכלו להיות כח חזק. לצעירים שבחבורה יצטרפו חבר’ה שיעלו מהקבוצה הצעירה יותר, ואני מאמין שיחד הם יוכלו להפוך לקבוצה חזקה ומצליחה”.

ההצלחה הגדולה של הקבוצה נתפסת ע”י עופר המבורגר ככזו שעשויה לעזור למנף את הפעילות של המועדון: “אחרי היציאה מהסגרים הרבה מהילדים ובני הנוער חזרו לפעילות והרבה גם הצטרפו. עשינו ואנחנו נעשה פעילויות בקהילה. זה הכיף לראות כאן בגליל בכל קיבוץ אנשים שמסתכלים באהדה על הפעילות, בין אם מניסיון אישי שלהם ובין אם מניסיון של אנשים שהם מכירים. אנשים מבינים שזו מסגרת שמקנה ערכים טובים לחיים ומסגרת מצוינת מבחינה חברתית, לפני הכל. ההישג של קבוצת הנוער מבליט גם את הצד ההישגי, שאותו אנו רוצים לפתח בדרך להפוך למועדון מוביל בארץ גם ברמה ההישגית. אני מאוד מקווה שקבוצת הנשים שלנו תזכה בקרוב בגביע ושיחד ניצור מסורת של הצלחות במועדון”.

ליצור מסורת של הצלחות. עופר המבורגר ושחקנים מקבוצת הנוער חוגגים אליפות