חצור מוכנה לחירום

במועצה המקומית שבעי רצון מתרגיל החירום, שנעשה בשיתוף פיקוד העורף.

במועצה המקומית חצור הגלילית קיימו השבוע תרגיל רחב היקף המדמה מספר תרחישים במטרה לשפר את המוכנות ושיתוף הפעולה מבחינת התנהלות עם הגופים הרלוונטיים בשעת חירום כאשר את התרגיל ליווי קצינים ואנשי הדרכה של פיקוד העורף.

במסגרת התרחיש שנבחר לתרגיל בוצע לעבר הישוב ירי עם מספר נפילות של טילים ורקטות. ראש המועצה שמעון סויסה וראשי המכלולים השונים במועצה תורגלו בטיפול ופינוי נפגעים, בחילוץ אנשים שבתיהם נפגעו והעברתם למרכז קליטה ועוד.

בין היתר דימה התרגיל התמודדות עם פגיעה קשה במערכת החשמל, חסימה של כבישים, הפצת הודעות חירום בקרב התושבים ומתן מענה מסביב לשעון במוקד העירוני.

כמו כן, תורגל מטה המועצה בשיתוף והעברת מידע חיוני בעת חירום בין ראש המועצה, מנכ”ל המועצה שגב עייש, הקב”ט שנכנס לאחרונה לתפקידו צביקה בלילתי וקב”ט מוסדות החינוך מאור פיניש כאשר הצוותים המקצועיים מפיקוד העורף החמיאו לצוותי המועצה על היעילות והתפקוד הגבוה.

בסיכום התרגיל אמר ראש המועצה שמעון סויסה: “המסר שיוצא מהתרגול שביצענו חד משמעי: לתושבות ותושבי חצור הגלילית יש על מי לסמוך. ראשי המכלולים וכל אחת ואחד מבעלי התפקידים במועצה יידעו בדיוק מה ואיך עליהם לעשות בשעת אמת. מי ייתן ולא נגיע לרגע הזה אך לכולנו ברור שעלינו להיות מוכנים תמיד לכל תרחיש. תודה לאנשי פיקוד העורף בעלי הניסיון המצטבר והידע החיוני עבור כל בעל תפקיד ברשות המקומית ולעובדי המועצה על הפעילות ושיפור המוכנות. נמשיך להתאמן בשגרה ולא נקל לרגע ראש בתרחישים, שכולנו מתפללים שלא יתגשמו לעולם כדי להיות ערוכים הייטב לחירום”.