מסלול טיולי מרענן לימי הקיץ החמים

סופ”ש שרבי בפתח – זמן מצוין לפקוד את עין דיבשה.

עין דיבשה (או טאחונת א דרבשייה)  דרבשייה הוא שמו של כפר סורי  ומוצב סורי במורדות הגולן בין קיבוץ גונן לקיבוץ גדות. המעין נובע ממרומי הכפר ומתנקז בטחנת הקמח העתיקה. טחנה זו שוקמה ע”י בין גונן במסגרת לימודיו בתיכון אך השקעתו הרבה במקום החזיקה מעט זמן ” הודות למטייל הישראלי”. המקום הוזנח עד שהגיעו נערי היחידה לקידום נוער מקיבוץ עמיר ובמשך כשש שנים עשו עבודות שיחזור ותחוזק הטחנה כשהרעיון היה הבאתה למצב עבודה.

המסלול מתאים לכול המשפחה בדרגת קושי קלה כשההליכה במים עד לגובה קרסוליים. לאורך המסלול הקצר כ 250 מטר לכיוון יש ספסלים ובריכות שיכישוך מקסימות. בקצה המסלול מגיעים לתחנת הקמח שם אפשר להתרשם מהמבנה ששוחזר בידי נערי קידום נוער ולנח בצל הגפן.

נכון לכתיבת שורות אלו רוב מי המעיין מובלים בצינור להשקיית השדות כשבמקביל מתנהל מאבק לשחרור כל מי המעיין לטבע.

פינת החמד הקסומה (צילום: יואב יעקבי)

הגישה לעין דיבשה מכביש 918 הקסום. בוויז יש לרשום עין דיבשה ולהחנות בשול הדרך. יש להיזהר מאוד מאוד מחציית הכביש התמים לכאורה ולהתחיל את המסלול. קיימת אפשרות “מוזרה” אך חביבה לילדים והיא זחילה במעברי המים מתחת לכביש לצידו.

את המסלול ניתן לעשות הלוך ושוב במים או הלוך במים וחזרה בדרך עפר שיוצאת מטחנת הקמח עד לכביש 918. גם כאן יש להזהיר מאוד בהליכה בשול הדרך חזרה לחניה.

כביש 918 (צילום: יואב יעקבי)



מעוניינים בטיול משפחתי או קבוצתי ברחבי הגליל והגולן? אולי טיול ג’יפים? פעילות למבוגרים? פעילות לצעירים? פעילות משולבת? מסלול אקסטירמי או מסלול סולידי? יואב יעקבי (קיבוץ עמיר) וצוות “עפרוני טיולים והרפתקאות”, יתאימו לכם את הטיול האידיאלי בצורה המקצועית ביותר – והכל עם חיוך גדול ובאדיבות. מוזמנים ליצור קשר טלפוני: 050-7510391.

מוזמנים לעקוב אחר עמודי הפייסבוק של “עפרוני טיולים והרפתקאות”.

עשו PLAY וכנסו לאווירה (צילום: אבינועם שביט)