שלא נזדקק: 5 כוכבי יופי למקלטי חצור

בתחרות שנערכה ע”י המועצה לא”י יפה, זכו מקלטי היישוב בתואר המכובד.

בסיומו של מבצע שיפוצים נרחב במקלטים רבים בחצור הגלילית – קיבל השבוע ראש המועצה שמעון סויסה מכתב משמח עם ציון לשבח מטעם מנכ”ל המועצה לארץ ישראל יפה, ויצמן משיח. המקלטים בישוב נבדקו במסגרת מבחני “המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל 2021” וזכו לחמישה כוכבי יופי ובטיחות!. “צוות הבדיקה מבקש לציין לשבח את הפעילות הברוכה והמושקעת ע”י הרשות המקומית בטיפוח ובתחזוקת המקלטים”, נרשם במכתב לראש המועצה. צוות הבדיקה ציין גם את “המודעות העמוקה של הרשות לערכי איכות חיים וסביבה לצד המוכנות לשעת חירום גם בעת שגרה”.

בסך הכל בוצע שיפוץ יסודי ב-35 מקלטים ברחבי חצור. בכל אחד מהמקלטים ששופצו בוצעה שורה של שדרוגים ועבודות תחזוקה: צביעה של מעקות, דלתות, פסים זוהרים לחשיכה וצביעה של הקירות בכל חלקי המקלט; התקנה והחלפה של מזגנים, ציוד חשמלי, כיורים, ברזים ואסלות; התקנת שילוט והכוונה מחוץ למקלטים; פינוי פסולת מתוך המקלטים ומסביבתם; מרכיבי חשמל ואינסטלציה שהתיישנו – הוחלפו; המדרגות נצבעו באופן שמאפשר לעלות ולרדת גם במקרה של חשיכה ועוד. במועצה מציינים כי בימים אלו עמלים על תוכנית המשך במטרה להכשיר מקלטים נוספים בישוב לשעת חירום.

ראש המועצה שמעון סויסה ברך על הדרוג הנפלא ואמר: “אם יש נושא שבו אין מקום לשום עיגול פינות ופשרות – הרי זה נושא המוגנות והמוכנות  לשעת חירום. סיימנו טיפול במספר לא מבוטל של מקלטים ואני רוצה להודות לעושים במלאכה שהקדישו לנושא הזה זמן ומרץ רב. תודה לאחראי על המלקטים בחצור ישראל צמח, שהקפיד על כל מרכיב מתוך הבנה שבשעת חירום כל בורג, ברז או ידית של דלת עשויים לעשות את ההבדל. יחד עם זאת אנו יודעים כי יש לנו עוד דרך לעשות במקלטים נוספים ועל כך נשים דגש בחודשים הקרובים”.