כדורסל גברים: זעם על שיפוט, פציעות והכנות לפלייאוף

הקבוצה שלחה מכתב לאיגוד השופטים בו שטחה את טענותיה. בתוך כך, יובל לוין נוסף לרשימת הפצועים.

לא שקט בהפועל גליל עליון. שלושה ימים לפני המשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף העליון מול הפועל חולון, הנהלת הקבוצה שוטחת טענות קשות בנוגע לשיפוט במשחק מול מכבי ת”א. אם לא די בכך, הודיעה הנהלת הקבוצה גם על הצטרפתו של הפורוורד הצעיר, יובל לוין, לרשימת הפצועים. בהודעה מטעם הנהלת הקבוצה נכתב: “אתמול במהלך אימון הקבוצה נפצע יובל לוין בברכו. יובל יעבור בימים הקרובים סדרת בדיקות כדי לאבחן את חומרת הפציעה. אנחנו שולחים ליובל חיזוקים ואיחולי החלמה מהירה. בהזדמנות זו נאחל גם החלמה מהירה לאיתי מושקוביץ שנפצע בכתף במהלך משחק חצי גמר הליגה הבלקנית. איתי צפוי לעבור ניתוח, ולאחר מכן יעבור שיקום שיערך בין 4 ל-6 חודשים. אנחנו כמובן נלווה את איתי לאורך כל הדרך”.

תקופה ממושכת מחוץ למגרשים. איתי מושקוביץ (צילום: גיל נוימן)



נוגע לטענות על השיפוט במשחק מול מכבי ת”א, בהודעה מטעם דוברות המועדון נכתב: “בעקבות סדרה של החלטות שיפוט שנויות במחלוקת ברגעי מפתח במשחק מול מכבי ת”א (מוצ”ש 7.5), החליטה הנהלת הקבוצה לפנות לאיגוד השופטים במטרה לקבל הסברים  להחלטות השופטים במשחק זה, ובנוסף, לקבל הסברים לגבי מנגנון שיבוץ השופטים במשחקי הקבוצה ובכלל. מבדיקה שערכנו לגבי שיבוצי השופטים במשחקי הליגה עולה תמונה מדאיגה של איפה ואיפה בין הקבוצות. אנו מצפים מאיגוד השופטים להסברים מקצועיים ושקיפות לגבי החלטות בנושא שיבוץ השופטים במשחקי הליגה”.

עופר ינאי – הבעלים של חברת “נופר אנרגיה”, נותנת החסות הראשית של הפועל גליל עליון, פרסם פוסט חריף בעניין: “שיפוט לקוי ומוטה לטובת מכבי תל אביב כדורסל איננו ספורטיבי ופוגע בטהרת הספורט ובערכי התחרות ההוגנת. בנוסף, הוא מבריח ספונסרים מהענף, כיצד לדעתכם מרגיש ספונסר שמשקיע ממיטב כספו הפרטי בתרומה לקהילה לקבוצה ומגלה שהיא לא מקבלת סיכוי הוגן? מידיעה אישית אני יכול לומר שהתגובה היא ״למה אני צריך את זה?״ השיפוט המגונן על מכבי פוגע גם בה. למי שחושב שאין קשר בין זה לבין העובדה שמאז 2015 רמת ההצלחה של מכבי באירופה היא כלום ושום דבר לטעמי חסרה הבנה בספורט ובתחרות”.

מחייכים בתמונה, אך זועמים על מה שהיה בשבת. עופר ינאי (משמאל) לצידו של היו”ר טמיר אברהמס (צילום: גיל נוימן)



ביום שישי הקרוב, בשעה 15:15, תחל הקבוצה את סדרת רבע גמר הפלייאוף העליון (סדרת הטובה מחמישה משחקים) במשחק חוץ מול הפועל חולון. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט, אך בשורות הקבוצה הגלילית מקווים לראות קהל רב ביציע, למרות המרחק הגאוגרפי מהגליל. חולון צפוייה לזכות לתמיכה של למעלה מ- 4,000 אוהדים. לא מן הנמנע, רכישת כרטיסים אינטרנטית באתר “לאן”. בתוך כך, הודיעה הנהלת הקבוצה, שבעלי ובעלות כרטיסי המנוי, יוכלו להיכנס ללא תשלום למשחקי הבית במסגרת רבע גמר הפלייאוף.

מוכרחים יציע מלא ותומך גם בחולון. שחקני הפועל גליל עליון חוגגים עם הקהל (צילום: גיל נוימן)