חיזוק ביה”ס דנציגר בקריית שמונה מפני רעידת אדמה

ראש העיר, שטרן, לוקח ברצינות את התרחישים המטרידים לרעידת אדמה פוטנציאלית.

בעיריית קריית שמונה לא ממתינים לתרחיש קיצון של רעידת אדמה ובית הספר דנציגר יעבור חיזוק מסיבי בפני רעידות אדמה. “הפרויקט יוצא לדרך מטעם אגף החינוך בעיריית קריית שמונה וניהול הפרויקט על ידי החברה הכלכלית של קריית שמונה. עלות הפרויקט יעלה כ- 10 מיליון שח במימון משרד החינוך ורשת אורט”. דיווח מנכ”ל החכ”ל , זוהר קוזיקרו.

הביצוע יכלול , עבודות הכנה , עבודות חפירה או חציבה בשטח מוגבל מחוץ למבנה קיים, עבודות מילוי, עבודות בטון יצוק באתר- כל אלמנטי הזיון הכוללים, פלטות פלדה, מוטות עוברים, קידוחים, איטומים , סיתות וחספוס, עבודות בנייה, קירות , בלוקי בטון חלולים לרבות עבודות איטום, איטום רצפות חדרים רטובים בציפויים, עבודות נגרות, דלתות פלדה חסינות אש , מערכות נקזים ואיוורור – אספקה והתקנה, מרזבים, אסלות, מיכלי הדחה ומשתנות, כיורים וקערות, חיזוק עמודים, תשתיות, עבודות אספלט, עבודות עפר, מצעים ועוד.

יו”ר החברה כלכלית ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן : ” רעידת אדמה היא האסון הגדול ביותר המאיים עלינו. עובדה היא שבקריית שמונה נבנו בניינים בשנות השישים והשבעים וכולם עלולים להיהרס במידה ותהיה רעידת אדמה חזקה. אנו מצליחים לגייס תקציבים יחסית אך לא נחים ומשתדלים  לחזק את מה שניתן. חשוב לי להדגיש,  אם לא תהיה תוכנית ממשלתית רב שנתית לחיזוק כל הבניינים הנמצאים בסכנה בערים היושבים על השבר הסורי-אפריקני, יהיו עדים לאסון גדול. אני מודה לכל העוסקים במלאכה וזה פרויקט חשוב לתלמידים הרבים”.

בית הספר דנציגר (צילום: אבן צור תקשורת)