כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון מכבי ת”א בכפר בלום

מכבי ת”א ניצחה 68:71 את הפועל גליל עליון, שתתמודד בפלייאוף מול הפועל חולון.

הפועל גליל עליון סיימה הערב את דרכה בבית העליון של ליגת העל עם הפסד ביתי 71:68 במשחק הביתי מול מכבי ת”א, שבעקבות הניצחון עלתה למקום הראשון ולה נותר עוד משחק אחד, בטרם המעבר לפלייאוף העליון. גליל, שעוד לפני המשחק הבטיחה את המקום החמישי, תתמודד ברבע גמר הפלייאוף העליון מול הפועל חולון בסדרת הטובה מחמישה משחקים.

הפועל גליל עליון, שהתייצבה עם קו אחורי דליל בשל חסרונם של איתי מושקוביץ ושאבון לואיס, נתנה הערב פייט מרשים לאלופה מת”א, שהוליכה כמעט בכל דקות המשחק וגרמה לגליל לרדוף אחריה לאורך משחק שלם. הרבע הראשון הסתיים ביתרון תל אביבי 18:26, הרבע השני הסתיים ביתרון תל אביבי 36:42, הרבע השלישי הסתיים ביתרון 52:55 לזכות מכבי ת”א והרבע האחרון, בו גליל הצליחה להשוות את התוצאה ל-56:56 ו-59:59, הסתיים בניצחון 68:71 לזכות מכבי ת”א – זאת לאחר שג’יימס נאנלי קלע עבורה את סלי הניצחון מקו העונשין – ואייק איירבו לא הצליח לקלוע “זריקת התאבדות” מטווח ארוך.

האיש החם של הגליל הערב. די.ג’יי קנדי (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון יכולה להיות שבעה רצון מהפייט שנתנה למכבי ת”א, אך עצם העובדה שהתל אביבים הצליחו לנצח למרות 20 איבודי כדור – בעוד שגליל איבדה 10 כדורים בלבד, מכבידה תסכול על שחקני הגליל והצוות המקצועי. גליל אמנם תרגמה את האיבודים לקליעה של 31 נקודות, אך זה לא הספיק. נקודת אור בגליל – כארם משעור, הפורוורד שאכזב לא מעט העונה, קלע 11 נקודות וסיפק את משחקו הטוב ביותר העונה. הפורוורד והקפטן, נמרוד לוי, היה האיש החזק של הגליל בצבע – עם 12 נקודות ו-10 ריבאונדים מבין ה-35 שליקטה הקבוצה.

את רשימת הקלעים הגלילית הוביל הערב די.ג’יי קנדי עם 16 נקודות. עוד ברשימת הקלעים: אייק איירבו וגבי צ’אצ’שוילי – 11 נקודות כ”א, ברייס וושינגטון – 7 נקודות. שותפו: רון כהן ויובל לוין. סטטיסטיקה מלאה של שתי הקבוצות באתר מנהלת ליגת העל

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת הליגה וערוץ הספורט