כדורסל גברים: המכבים באים נחושים

מכבי ת”א מוכרחה לנצח בכפר בלום, כדי לכבוש את המקום הראשון. הפועל גליל עליון, שכבר בטוחה במקום החמישי, רוצה להנחיל לה הפסד בכורה.

הפועל גליל עליון תארח הערב, בשעה 20:45, את מכבי ת”א (שידור בערוץ 58. כל הכרטיסים אזלו). אחרי שלוש פעמים בהם מכבי ת”א זכתה בניצחונות – פעמיים במשחקי הליגה ופעם במשחק הגביע, הפועל גליל עליון מקווה לחדש את מסורת הנחלת ההפסדים למכבי ת”א במשחקי הבית – מסורת שהייתה קיימת בשנות ה-80, ה-90 ואפילו בתחילת המילניום הנוכחי. לגליל זהו משחק אחרון במסגרת הליגה הסדירה, לפני שמתחילה סדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל חולון. מנגד, מכבי ת”א, שסיימה את דרכה ביורוליג, ממוקדת מטרה בזירה המקומית ועבורה מדובר במשחק השלמה, שניצחון בו יעניק לה את המקום הראשון בטבלה, מחזור אחד לתום העונה.

צפויים לרחף גם הערב. שאבון לואיס במאצ’ אפ מול אנטה זיזיץ’ (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון תחסר הערב את הרכז איתי מושקוביץ הפצוע, מה שפותח דלת להשתלבות במהלך המשחק לרכז הצעיר מתוצרת בית, רון כהן, בן קרית שמונה. שחקני הגליל, שזוכים הפעם לחיזוק שלא היה בשני המשחקים הראשונים בין הקבוצות ובמשחק האחרון שותף אחרי ימים ספורים בקבוצה, הגארד-פורוורד די.ג’יי קנדי, יצטרכו הפעם לשמור על רצף במשחק ולא להיכנס לרפיון הגנתי, כפי שאמר גבי צ’אצ’שוילי בראיון בפינת “ספורטאי השבוע” שלנו. מכבי אמנם לא רשמה למשחק את  ג’יילן ריינולדס, קיירי תומאס ודריק וויליאמס, אך גם בלעדיהם היא מגיעה עם סוללה של שחקנים מרשימים בכל עמדה, בראשם: הסנטרים אנטה זיזיץ’ ורומן סורקין – שלבטח לא יעשה חיים קלים לגבי צ’אצ’שוילי וברייס וושינגטון, הרכזים סקוטי ווילבקין, קינן אוואנס ויפתח זיו – שיאתגרו את אייק איירבו, הפורוורד אנג’ל קלויארו – שיהווה אתגר גדול לקפטן הגלילי, נמרוד לוי.

אם בא לכם לצלול לכמה תקצירים ממשחקי העבר בין הקבוצות, בקדנציה הקודמת של הפועל גליל עליון בליגת העל בכתבה הבאה תוכלו לעשות זאת.  

מי שאהב כדורסל באותה תקופה, לא ישכח את המשחק הזה לעולם. משחק מספר 5 בסדרת חצי גמר הפלייאוף של עונת האליפות.