בהצדעה לשלמה אלחרר

“האבא של החיילים” זכה אמש בפרס מפעל חיים על פועלו.

שלמה אלחרר מקרית שמונה הוא אחד מהאנשים הידועים והמוכרים בעיר. אמש זכה להוקרה נכבדת על פועלו משך עשרות שנים למען ביטחון המדינה, בטקס שנערך במוזיאון ישראל בת”א, בו הוענק לו פרס מפעל חיים.

בערב מרגש לקראת יום העצמאות, קיבל רנ״ג (מיל׳) שלמה אלחרר, בן ה-76 פרס מפעל חיים מראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, על עשייתו עבור חיילי צה”ל.

שלמה אלחרר (בניני) התגייס בשנת 1956 לחטיבת גולני, שירת 25 שנות קבע ויותר מ-40 שנות מילואים כטבח עבור חיילי צה״ל. ממוצב הבופור בצפון ועד אוגדת עזה בדרום, שלמה בישל עבור אלפי חיילים. שלמה הוא אב ל-18 ילדים, 45 נכדים ונין. על אף גילו, הוא ממשיך להתנדב למילואים בחטיבת הצנחנים, שם גם שירתו 7 מבניו. “בישלתי לכל המפקדים בלבנון, לא היה מוצב שלא עברתי בו” הוא מספר. “הילדים שלי שירתו בצה”ל, רובם כלוחמים. הנכדים שלי שירתו וחלקם עוד משרתים. מבחינתי המדים יישארו איתי לעוד תקופה ארוכה”.

שלמה אלחרר בטקס אמש לצידו של ראש אכ”א, יניב עשור

ראש אכ”א סיפר על היכרותו עם שלמה עוד מהשירות ברצועת הביטחון: “את שלמה הכרתי עוד כשהייתי מפקד צעיר בגזרת לבנון, הוא עבר ממוצב למוצב, הכיר את כל המפקדים ואהב את החיילים. הוא היה דמות שליוותה אותנו ונתנה לנו תמיכה ברגעים שבו היינו צריכים אותה. תמיד הרגיש חלק מהכוח, תמיד נכון לעזור בכל דרך ובכל משימה”.

״שלמה, העשייה שלך מאז ועד היום נחרטה בליבם של עשרות מפקדים ומאות חיילים, כנגד למופת, חבר ואוהב אדם.״

״האדם תמיד היה הנכס היקר ביותר בצה”ל. מאז מגש הכסף בתש”ח השתנו המון דברים.

אופי האויב, תרחישי לחימה, הזירה התקשורתית.

מה שנותר קבוע הוא הרוח של החייל והחיילת, החזון  להגשים מטרה גדולה מהם”.

הצדעה משפחתית. שלמה אלחרר עם בני משפחתו וראש אכ”א