כדורסל: ערב גלילי בשתי גזרות בגליל

קבוצת הגברים בגמר הבלקנית, קבוצת הנשים נשארת בבית. זרקור למשחקים, בכתבה הבאה.

פותחים שבוע עם משחקים חשובים מאוד לקבוצות הדגל של הפועל גליל עליון. קבוצת הגברים תתמודד במשחק גמר הליגה הבלקנית מול מכבי חיפה – בשאיפה להניף את צלחת האליפות של המפעל, בעוד שקבוצת הנשים תארח את א.ס רמת השרון עם תקוות לניצחון שיבטיח את המקום השלישי בטבלת הלאומית. אז רגע לפני שזה קורה, זרקור לעבר כל אחד מהמשחקים.

קבוצת הנשים תארח בשעה 19:30 את א.ס רמת השרון, במסגרת המחזור הלפני אחרון של הליגה הלאומית. המשחק ייערך באולם “דנציגר” בקרית שמונה, הכניסה חופשית. הקבוצה הגלילית הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון, ניצחון הערב יבטיח לה את המקום השלישי, שיזמן לה בפלייאוף סדרה מול מכבי רעננה – סגנית המוליכה. גליל מקדימה בנקודה אחת את בנות מג’דל כרום וזוכה ליתרון במאצ’ אפ הפנימי, כך שאם גליל תפסיד את שני המשחקים האחרונים של העונה ומג’דל כרום תנצח – אזי שגליל תסיים את הליגה הסדירה במקום הרביעי, שמזמן מפגש מול מחזיקת הגביע והמוליכה, הפועל כפר סבא, שטרם הפסידה העונה. היריבה מהשרון אמנם מחוץ לתמונת הפלייאוף, אך מדובר בקבוצה איכותית, שרק לפני כשבועיים מתחה את שחקניות הגליל עד הקצה במשחק שנערך ברמת השרון והסתיים בניצחון גלילי דחוק ומתוק 59:60, כך שלא מומלץ לשחקניות הגליל להגיע בשאננות למשחק הערב.

צריכות תמיכה מהיציע, כדי להתקדם לעבר המטרות. שחקניות הפועל גליל עליון



קבוצת הגברים תפגוש בשעה 20:30 את מכבי חיפה מהליגה הלאומית, במשחק גמר הליגה הבלקנית, שייערך בהיכל הספורט עין שרה בנהריה, זאת לאחר ששתי הקבוצות ניצחו ביום שישי את יריבותיהן בחצי הגמר – גליל 46:80 את עירוני נהריה וחיפה 82:86 את פ.צ בלקן הבולגרית.

שלוש שנים אחרי שמכבי חיפה ניצחה 1:3 את גליל בסדרת גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית ייפגשו שוב הקבוצות של שני המועדונים, כשהפעם הפוזיציה שונה בתכלית: גליל בבית העליון של ליגת העל, מכבי חיפה – שסיימה את הליגה הלאומית הסדירה במקום השמיני, כבר סיימה עונה אחרי שהודחה בסדרת רבע גמר הפלייאוף ע”י עירוני נהריה – שאותה גליל הביסה ביום שישי האחרון, נתון שנותן אינדיקציה לגבי הצפוי הערב. שתי הקבוצות נפגשו העונה פעמיים במשחקי השלב המוקדם של הליגה הבלקנית, בשני המשחקים גליל עליון הייתה בצד המנצח – 41:88 במשחק שנערך בכפר בלום ו- 80:85 במשחק שנערך בחיפה. בשתי הקבוצות יהיו סגלים מעט שונים מאותם משחקים, אך עדיין, אין צל של ספק מי הקבוצה הפייבוריטית לקראת המשחק הערב, אך עם זאת שאננות אינה באה בחשבון. מאמני הגליל – ברק פלג ואבישי גורדון, שהניפו בעבר פעמיים את צלחת האליפות של המפעל כשהיו בגלבוע, רוצים לעשות זאת שוב הערב.

חוזרים לנהריה במטרה להניף צלחת. שחקני הגליל בסיום המשחק מול נהריה (צילום: גיל נוימן)



מכבי חיפה מתבססת על סגל אמריקאי, הכולל זרים ומתאזרחים, שחקני המפתח שלה בקו הקדמי הם הסנטר סטיב טיילור – שינסה לתת פייט לגבי צ’אצ’שוילי וברייס וושינגטון, הפאוור פורוורד רפאל פוטני ינסה לתת פייט לנמרוד לוי, הגארד קוואמה ווהאן – שינסה להראות את יכולותיו מול שורת הגארדים הגלילית בראשות אייק איירבו ושאבון לואיס. הגארד הישראלי, דניאל כוזהינוף, ינסה גם הוא להתעלות במעמד.

הנהלת הפועל גליל עליון עושה מאמצים למשוך כמה שיותר אוהדים ואוהדות למשחק, לשם כך גייסה את שחקני הקבוצה שפנו לקהל ברשתות החברתיות. אמנם מדובר במשחק שבו פערי הרמות ידועים וברורים, אך מדובר במעמד חשוב מאוד. רכישת כרטיסים אינטרנטית  למשחק הערב באתר האינטרנט של קופות ברק . לעת עתה, אפשרות הצפייה היחידה דרך מסך במשחק היא בשידור הישיר בערוץ היוטיוב של הליגה הבלקנית.  

הם צריכים אתכם בנהריה, תבואו. שחקני הגליל והאוהדים בתמונת ניצחון עוצמתית (צילום: גיל נוימן)