מאמן-שחקן ומה שביניהם

עמית קקון עושה חיל באימון במרכז הטניס בקרית שמונה – לצד היותו שחקן מצטיין. שמחים להעניק לו את תואר “מאמן החודש”.

כשהילד עמית קקון הגיע בגיל 5 לראשונה למרכז הטניס של קרית שמונה, איש אינו יכול היה לשער שהמקום הזה יהפוך למקום מאוד מרכזי בחייו למשך שנים רבות. הילד שהגיע למסגרת חוגי גן התאהב במשחק ובגיל 15 הפך טניסאי תחרותי ומצליח, כזה שייצג בכבוד את עצמו ואת המרכז בתחרויות בארץ ובעולם ובגיל 18 כבש את המקום הראשון בדירוג הארצי לבני גילו. כיום, בגיל 21, חודשים ספורים לאחר שחרורו מצה”ל, עמית קקון משחק בקבוצת הליגה הארצית של המועדון ומאמן קבוצות רבות מגילאי ילדים ועד מבוגרים וגם אחראי על השלוחה שפתח המרכז לאחרונה מחדש בחצור. כשפנינו לטל אמסלם – מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה, על מנת שיבחר את “מאמן החודש” שלנו, התשובה שלו הייתה חד משמעית: “עמית קקון מקרית שמונה. אני ממליץ באהבה וחום על עמית, ילד שעבר פה מסלול מאוד מיוחד, דוגמא וגאווה לאן שהגיע ואני בטוח שימשיך להתפתח ולצמוח במקום הזה. כולנו מפרגנים לעמית השתלבותו המצוינת בתחום האימון, שמחים שהוא חלק ממשפחת מרכז הטניס בקרית שמונה”. אז אחרי שבעבר, בגרסה הקודמת של האתר, עמית קקון כבש את פינות הספורטאים המצטיינים שלנו, זה הזמן שלו לכבוש את פינת “מאמן החודש”.

התחיל כמוהם. עמית קקון עם כמה מחניכיו



עמית קקון חי ונושם טניס מגיל צעיר. בשונה מהרבה חבר’ה בני גילו, שמיד לאחר השחרור מהצבא יוצאים לטייל בעולם ולוקחים את הזמן, עמית קקון מצא את עצמו תוך כדי השירות כבר מדריך במרכז הטניס בקרית שמונה וכיום הוא מדריך בקבוצות לא תחרותיות של הגילאים הצעירים בקרית שמונה בחצור, מדריך בקבוצות שמייצגות פרויקטים מיוחדים כמו פרויקט דו קיום בין ילדים וילדות מהמגזר היהודי ומהמגזר הדרוזי (עין קיניא), פרויקט לתלמידות בגילאי חטיבות ביניים מקרית שמונה ומשמש כמדריך של קבוצות ליגה למבוגרים. לצד כל אלה, הוא מוצא זמן להתאמן ולהיות טניסאי מוביל בקבוצה הבכירה של המרכז, שמשחקת בליגה הארצית (הליגה השניה) ושואפת להעפיל לליגה הלאומית הבכירה.

עמית קקון בביצועים באליפות מארשל 2018



עמית, מה משך אותך לתחום האימון? 

“בגיל 17, שאול זוהר – מורי ורבי, הציע לי ולחבריי לעבור קורס הדרכה בניהולו המקצועי אצלנו בקרית שמונה. שאול טען, שזה יעזור לנו להיות שחקנים יותר טובים, שזה עוד הכשרה שתוכל לתת לנו מקצוע להמשך הדרך. שמענו בקולו של שאול, נרשמנו לקורס ומאוד התחברתי לתכנים והרגשתי שיש לי את הרקע המתאים להשתלב בהדרכה. קיבלתי משאול הרבה כלים והתחלתי להדריך בהדרגה. מאז השחרור מצה”ל נכנסתי לתחום בכח מוגבר, יש לי שיתוף פעולה מדהים עם טל אמסלם – שהיה זה שקלט אותי במרכז ואימן אותי בשלוש השנים הראשונות. אנחנו כבר ארבע שנים עובדים יחד, הוא המאמן שלי בקבוצה. טל עוזר לי מאוד בהכוונה מקצועית ונותן לי חופש פעולה. טל מאמין במשחק התקפי, שזה סגנון המשחק שלי, כך שמאוד קל לי להתחבר לאג’נדת האימון שלו”.

איזה אלמנטים הטניס תרם לחייך?

“הרבה סדר, משמעת וארגון לחיים. הטניס עזר לי ללמוד להשיג דברים, להציב מטרות, לדעת שצריך לוותר ולהקריב כל מיני דברים, להתמודד עם שהות מחוץ לבית ורחוקה מהבית, להיות חרוץ ולא להתעצל, נתן לי ערכים של כבוד לזולת, כבוד למקצוע, תכונות אופי של התמדה והישגיות, הבנה שבשביל להיות טניסאי מוצלח עלי גם להיות תלמיד טוב ולא לזלזל בלימודים. הטניס גם העניק לי הרבה קשרים חברתיים וחברים לחיים”.

קשת של גילאים וסגנונות. עמית קקון עם אחת מהקבוצות הבוגרות שהוא מדריך



יש כיום הרבה אפשרויות לפעילות ספורט. למה כדאי לגדול במרכז הטניס בקרית שמונה?

“קודם כל, הדלת שלנו פתוחה לכולם, הישגיים וכאלה שלא. יש גם הרבה מלגות ותמיכות לכאלה שבאים מבתים עם קשיים כלכליים. הטניס נותן ערכים טובים לחיים, כפי שציינתי. מעבר לזה, לצד השאיפה הטבעית להישגיות, המסגרת שלנו היא כזו שנותנת מקום לכולם – גם לספורטאים הישגיים ברמות שונות וגם לחבר’ה שבאים למסגרת לא תחרותית. בשונה מענפים אחרים, שיש ניפויים, אצלנו זה לא קורה. לכל אחד ואחת מוצאים את המסגרת המתאימה. מאז שאני ילד אני זוכר את מרכז הטניס כמקום חם, מקום ששם דגש על הצד החברתי והערכי, אנחנו מארגנים תחרויות פנימיות אחת למספר שבועות, בחול המועד עשינו תחרות למשפחות, בסופ”ש הזה עשינו פעילות חברתית עם הקבוצה המשלבת יהודים ודרוזים, בעוד שלושה שבועות נקיים את אליפות קרית שמונה הפתוחה – שבה ייטלו חלק חבר’ה שמתחרים בתחרויות ארציות ויהיו גם תחרויות לחובבים – כולם יכולים להירשם ולהשתתף, גם מי שלא משתייך למסגרת במרכז”.

העשרה חברתית ומקצועית זה חלק מרכזי בעניין. עמית קקון וחניכיו הצעירים לומדים ונהנים



מה השאיפות שלך להמשך דרכך?


“כשחקן אני שואף לחגוג עם הקבוצה זכייה באליפות ועליה לליגה הבכירה. זה יוכל לתת לנו דחיפה גדולה ויביא הרבה כבוד למרכז ולעיר. כמדריך אני שואף להעביר לילדי האזור את רזי האימון ולהנחיל בהם אהבה לטניס וערכים טובים ולתת כמה שיותר מעצמי. אני מתכנן גם לימודי קורס מאמני טניס, כדי להגביר את הידע והאפשרויות שלי. יש לי שאיפה גם בעוד שנתיים להתחיל לימודי משפטים. אני לא מסתכל כעת רחוק מדי, אבל דבר אחד בטוח: הטניס תמיד יהיה חלק מרכזי מהחיים שלי”.

מעוניינים בקבלת פרטים אודות הצטרפות למרכז הטניס קרית שמונה? צרו קשר בטלפון: 04-6949034

בהחלט מקום שכדאי לגדול בו. עמית קקון והדור הצעיר של מרכז הטניס קרית שמונה