הדגל שהחזיר אותה להוקי

הקמת נבחרת הנשים בהוקי קרח החזירה את אודל פישלר לפעילות – ובגדול. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית החודש”.

לפני קצת יותר מחודש קרתה היסטוריה בספורט הישראלי: לראשונה ייצגה את מדינת ישראל נבחרת נשים בהוקי קרח, באליפות אירופה לדרג 3, שנערכה בסרביה. למועדון ההוקי קרח של צעירי מטולה הייתה נציגות נכבדת בנבחרת, שעמוסה בשחקניות עם סיפורים מעניינים אודות החיבור שלהן להוקי קרח. מי שעבורה הקמת הנבחרת הייתה טריגר לחזרה לפעילות הוקי אחרי כמעט שנתיים של פסק זמן זו “ספורטאית החודש” שלנו, אודל פישלר, מקיבוץ אלרום, שתחגוג יום הולדת 18 בעוד חודשיים. פישלר, תלמידת מגמת תקשורת בתיכון “הר וגיא”,  נרתמה כדי לסייע לארגון השורות בנבחרת ולבסוף החליטה לבצע קאמבק ולחזור לשחק גם בנבחרת וגם בשתי מסגרות ליגה תחת מועדון צעירי מטולה: האחת בקבוצת הנוער והאחת עם שחקניות נבחרת הנשים בליגת בוגרים ב’. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עמה, כשנתיים לאחר שבן זוגה, השוער איתמר מלצר, כבש את פינת “ספורטאי החודש“.

נבחרת הנשים של ישראל בהוקי קרח וצוות המאמנים, בוריס מינדל ובוריס קוטלר



אודל, מה הביא אותך להוקי קרח?

“אני באה מבית שבו ההוקי עם שורשים עמוקים. סבי הוא פרשן הוקי בארה”ב, אבי סיימון שיחק בעבר הוקי – הוא כעת בשוויץ עם אחיי – אריאל ואביגיל, שמשחקים שם והוא מלווה אותם מקרוב. אני נשארתי עם אמי כאן בארץ. בן הזוג שלי, איתמר מלצר – הוא שוער קבוצת הבוגרים של צעירי מטולה. התחלתי לשחק הוקי בגיל 13 ובאזור גיל 15.5 פרשתי ממשחק, כי היה קשה לתמרן עם כל המגבלות של הקורונה. עם הזמן השלמתי עם הפרישה, אך המשכתי להגיע לעודד את איתמר ואת האחים שלי. הקמת הנבחרת נתנה לי “פוש” לחזור לשחק. חששתי מכך שאיבדתי מיכולתיי, אך ראיתי שמאימון לאימון אני חוזרת עוד ועוד לעצמי והחלטתי לחזור לשחק בכל המסגרות”.

איך הייתה החוויה הלאומית?

“חוויה מדהימה. שיחקנו מול נבחרות יותר מנוסות מאיתנו, אנחנו הגענו לשם אחרי תקופת הכנה קצרה עם הצוות המקצועי בראשות בוריס מינדל. התגבשנו מהר, נוצר חיבור חברתי טוב. שמחתי לראות שהרבה בנות חזרו לפעילות בעקבות הקמת הנבחרת. הכי חשוב, שייצגנו את המדינה בכבוד”.

נקראה אל הדגל – וחזרה בגדול. אודל פישל



בזירה המקומית את משחקת בשתי קבוצות: האחת מורכבת ברובה מנערים והשניה מורכבת מנשים. בשתי המסגרות את מוצאת את עצמך מתחרה מול נערים וגברים. איך זה מרגיש לך?

“החברים הכי טובים שלי, הם החבר’ה שמשחקים איתי בקבוצה. אני נהנית מאוד לשחק לצד בנים ולשחק מול נערים וגברים, זה מעצים את האתגר. עם קבוצת הנשים אנחנו בשלבים מאוד ראשונים. מאחר והקבוצה מתבססת על סגל הנבחרת, שכולל שחקניות ממספר מועדונים ברחבי הארץ, למעט מחנות אימונים לא יצא לנו להתאמן יחד, אז מורגש במשחקי הליגה שיש עוד מקום לשיפור ולחיבור, אבל זו עדיין חוויה מהנה. כיף לי להיות חלק מהמועדון שלנו, לאורך תקופת הפעילות שלי מצאתי את עצמי משתלבת גם בעזרה לאימוני שוערים והדרכה לילדים שבתחילת דרכם. זכות גדולה עבורי”.


את רואה את עתידך קשור עם ההוקי קרח?


“בוודאי. אני עובדת על הוצאת מעמד ספורטאית מצטיינת מול שלטונות צה”ל, כדי שאוכל להמשיך להתאמן ואוכל לעמוד לרשות הנבחרת. אני מקווה שבתפר שבין סיום לימודי התיכון לגיוס אוכל להצטרף לאחיי ולהתנסות גם אני בהשתלבות בשוויץ. אני רואה את עצמי ממשיכה עם ההוקי ובשאיפה לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר”.

החזרה לפעילות הגבירה את המוטיבציה. אודל פישלר