כדורגל: מעדן הגולן

קבוצת נערים ג’ של מ.ק קצרין גולן זכתה באליפות. שמחים להעניק לה את תואר “קבוצת החודש”. המאמן אליה נאמן משתף בתהליכים שעברה הקבוצה בדרך להצלחה.

*. כל התמונות לקוחות מעמוד הפייסבוק של מ.ק קצרין

קבוצת נערים ג’ של מרכז קהילתי קצרין גולן, זכתה לפני שלושה שבועות באליפות מחוז צפון 1, שני מחזורים לפני תום העונה. הקבוצה המוכשרת, המייצגת את המועדון היחיד במגזר היהודי בגולן, מועדון שבו עשו את צעדיהם הראשונים כדורגלנים שהגיעו לליגות הבכירות דוגמת עידן נחמיאס, אלרואי כהן, אריאל לזמי ודניאל טוויזר, זכתה באליפות הליגה עם יתרון של 12 נקודות על פני סקציה מעלות-תרשיחא, שבעונה שעברה זכתה באליפות הליגה עם יתרון של 4 נקודות על פני קצרין, שהעונה הזו הייתה בלתי ניתנת לעצירה. ב-26 משחקי ליגה קצרין ספגה 24 שערים בלבד – שזהו סך הספיגות הנמוך בליגה, במקביל היא כבשה 121 שערים – כמות עצומה ומרשימה בכל קנה מידה – על 35 מהם חתום מלך שערי הקבוצה, אור פנחס, אחריו ברשימה מאור ביצ’א ויהלי אפשטיין – שכבשו 17 שערים כ”א.

יש שכר לעבודה קשה. קבוצת נערים ג’ זוכה בצלחת האליפות מידי נציג ההתאחדות, אחמד עבאס



קצת יותר מחצי שנה אחרי שהענקנו לבלם המצטיין של הקבוצה, הראל זלצר, את תואר “ספורטאי השבוע“, זה הזמן להעניק לקבוצת נערים ג’ של מרכז קהילתי קצרין גולן את תואר “קבוצת החודש” ולארח לראיון את המאמן שמוביל את הקבוצה בשתי העונות האחרונות, אליה נאמן, שמשתף בתהליכים שהובילו להצלחה הגדולה.

יש אליפות. אליה נאמן עם צלחת האליפות



אליה, מה עשה את ההבדל בעונה הזו בהשוואה לאשתקד?

“העונה שעברה לחלק גדול מהקבוצה הייתה עונה ראשונה במסגרת ליגה. התחרינו מול קבוצות מנוסות הרבה יותר ולא היינו רחוקים מאליפות. למדנו המון מהעונה שעברה, התחזקנו משמעותית בחלק הקדמי עם שחקנים שהצטרפו אלינו בדמותם של יוסף יצחק ויהלי אפשטיין, שהגדילו את האפשרויות שלנו בחלק הקדמי. הסגל שלנו היה רחב ואיכותי, הצלחנו להתגבר גם על מכת קורונה שפקדה אותנו, גם על חסרונו לתקופה ממושכת של השוער, אוראל בן עזרא, שחזר קצת לפני משחק האליפות ואת מקומו מילא בהצלחה טומס בקלור – שהוקפץ מקבוצת ילדים א’, שסיפקה לנו מעת לעת שחקנים וזה המקום להודות לאלרואי כהן, מאמן הקבוצה, על שיתוף הפעולה”.

אחרי איזה משחק הרגשת, שאת האליפות לא יוכלו לקחת מכם?

“היה לנו משחק מאתגר מול הפועל עראבה, נקלענו בו לפיגור ובסוף הצלחנו לחולל מהפך ולנצח 2:3, הרבה הודות לנחישות ועקשנות. המשחק הזה מבחינתי היווה את נקודת המפנה”.

היו מחויבים לאורך כל הדרך. הרכב הקבוצה במשחק האליפות



מה ה”אני מאמין” שלך כמאמן?

“חשוב לי מאוד המרקם החברתי בקבוצה. הקבוצה שלנו משלב ילדים חילוניים וילדים מסורתיים, כמה מהם לומדים בפנימיה בחיספין. לשמחתי, בתמיכת ועזרת ההורים בסיועו של פרנסואה ביטנקורט – המנהל המסור של הקבוצה, עשינו בשתי העונות האחרונות הרבה פעילויות גיבוש. הילדים הפכו חברים טובים, תומכים אלה באלה בכל מצב. מבחינה מקצועית חשובה לי רמת האימון. כאנליסט בהכשרתי שמתי דגש על שימוש בקטעי וידאו ממשחקים שלנו, כדי להגביר את מודעות השחקנים לכל מיני דברים ביכולתם האישית והקבוצתית. אני דוגל בכדורגל התקפי, אך לא מקובע על סגנון של מסוים של משחק. מבחינתי, כל משחק הוא לגופו ואני משחק בהתאם לכלים שעומדים לרשותי. אני שמח שהרבה מהשערים שכבשנו היו תוצר של עבודה שהשקענו באימונים. אני שמח לעבוד עם רכז הכדורגל של המועצה, קובי בדש, שסייע לי בכל דבר שהייתי צריך ומביא מניסיונו הרב כשחקן וכאיש מקצוע. קובי דאג לנו לכל דבר שהיינו צריכים ברמת הציוד, מגרש, עזרה מקצועית. מודים לו ולמנהל מחלקת הספורט, רן אבן דנן, על התמיכה ההדוקה בקבוצה”.

היו שם בשביל הקבוצה בכל עת. רן אבן דנן (מימין) לצידו של קובי בדש ומאחוריהם פרנסואה ביטנקורט



גם מבחינת מדיה, לפחות ע”פ עמוד הפייסבוק שלכם, אתם אחת מהקבוצות המצטיינות שפגשתי.

“יש לנו צוות מדהים של אנשים, שדואגים לתעד את הקבוצה מכל זווית אפשרית. זה מנהל הקבוצה המדהים שלנו – פרנסואה ביטנקורט, אביו של יאיר בייטנר ואחותו של אוראל בן עזרא. מגיע להם שאפו ענק על העשייה”.

הרבה שנים לא הייתה קבוצת נערים ב’ בקצרין. אתם מכוונים להמשכיות?

“זו המטרה. אני מזהה אצל השחקנים רצון להמשכיות. טרם ישבתי עם הנהלת מחלקת הספורט, אבל זה נראה שנמשיך יחד גם בשנתון נערים ב’. אני מאמין בפוטנציאל שלנו להמשיך להיות קבוצה מצליחה בכל ליגה מחוזית שבה נשובץ”.

קבוצה שמחה. טקס ההכתרה של מ.ק קצרין לאלופה