טרומפלדור 20 – עושים כבוד למורשת ולטעם

מסעדת ההמבורגרים המדהימה במתחם נופית חרמון, הפכה בתוך זמן קצר לאטרקציה קולינרית מרעננת, שעוררה את בלוטות הטעם של ההמונים ועושה זאת תוך כדי שהיא מזכירה לכולם בזכות מי אנחנו כאן, יוסף טרומפלדור!

שנת 2021 הייתה שנה שהביאה עמה משב רוח מרענן ומתבקש לתחום הקולינריה באצבע הגליל. בגזרה הבשרית מי שהביאה עמה את הבשורה הגדולה ביותר היא מסעדת טרומפלדור 20 – מסעדת המבורגר גורמה בגליל, השוכנת במתחם “נופית חרמון”, שעלתה על הקרקע בחודש אפריל. טרומפלדור 20  פרצה הרבה גבולות של שבלוניות. לא עוד מסעדה עם תפריט מקובע וצפוי, אלא מסעדה שהביאה עמה מוצר איכותי ברמות הגבוהות ביותר עם שילובים נועזים ומפתיעים, שהופכים כל ארוחה לכזו שזוכרים אותה להרבה זמן. על קצה המזלג, מדובר בקציצת המבורגר עסיסית ושומנית הנטחנת במקום, המורכבת משלושה נתחי בשר מובחרים – צוואר בקר, שייטל, און טריפ. הטעם שומני ועסיסי. הקפדה על טריות ועשייה עצמית הם שם המשחק. אפילו את מגוון הרטבים מייצרים במטבח המסעדה.  על כל הטוב הזה מנצח צוות של מקצוענים בראשותו של השף שי פולקה – בעל רזומה מרשים במסעדות ידועות בת”א. “טרומפלדור 20” – קמה מתוך אהבה לאוכל ואהבה למקום בו גדלנו כולנו!

בהחלט תמונת ניצחון. הדור הצעיר של הגליל מתענג על המנות המפנקות של “טרומפלדור 20”



מסעדת “טרומפלדור 20” נפתחה על מנת להחיות את ההסטוריה שכולם צריכים לזכור ואסור שתשכח. היזמים – עידן כהן ועדי פז, עליהם נרחיב בהמשך, חשבו איך הם יוכלו לעשות את מה שהם אוהבים ולתת ערך מוסף לתושבי הגליל, לתושבי מדינת ישראל ואפילו לתיירים מחו”ל. כבני המקום הם הבינו שבזכות אנשים גדולים שלחמו על שטחי הגליל, היום הם יכולים לחיות בו.

יוסף טרומפלדור הינו דמות מפתח עבור מדינת ישראל ובפרט לגליל העליון וראוי שיזכר לנצח!
טרומפלדור איבד את ידו ב1904 בקרבות עבר ולאחר עליה לישראל, המשיך להלחם עבור מדינת ישראל עד שב1920 בקרב על תל חי, נורה בבטנו וכמה דקות לפני שנפטר אמר את המשפט המפורסם:
“טוב למות בעד ארצינו” קרב שבו נשמר גבולה הצפוני של מדינת ישראל. מסעדת טרומפלדור 20 הוקמה על מנת להחיות את ההסטוריה, לארח באהבה, לבשל בכיף ולייצר חוויה כיפית ומעשירה!

האיש שנתן את חייו למען האומה. יוסף טרומפלדור ז”ל (צילום: באדיבות מכון מורשת ז’בוטינסקי)

אחד מהאתרים המתוירים בגליל העליון. פסל “האריה השואג” להצעדה לפועלו של יוסף טרומפלדור



אז מי הם עידן כהן ועדי פז שכבר הוכיחו את עצמם בשדרוג חיי תושבי באצבע הגליל?: עידן כהן – בן 40 מכפר גלעדי, הבעלים לשעבר של פאב ה”פאבוס”, שחבר לעדי פז – בן 24, בן קיבוץ מלכיה המתגורר כיום בקיבוץ מעיין ברוך ומוכר לרבים כמפיק של מסיבות ענק, שנערכו בחצר תל חי, ב”פאבוס” בקיבוץ כפר גלעדי, בקיבוץ נאות מרדכי ובנקודות נוספות ברחבי הצפון. עדי, שבעברו עבד במסעדת המבורגרים ידועה בראש פינה, פתיחת המסעדה מהווה עבורו הגשמת חלום: “עבדתי אמנם כברמן, אבל נחשפתי לאיך שהדברים עובדים מבפנים. נוצרה בי סקרנות גדולה, שאלתי, חקרתי ובדקתי את התחום הזה מהרבה מאוד זוויות וידעתי שיום אחד אני אפנה לתחום הזה. יצרתי שותפות עם עידן, שאותו אני מכיר מעולם חיי הלילה. השקענו המון מחשבה ומאמץ, כדי לעשות משהו אחר! להביא מסעדה מיוחדת עם הרבה משמעות. ההתחלה הייתה מאוד קשה, אבל תוך כדי תנועה הדברים התייצבו והתחלנו להמריא. אנחנו מאוד מרוצים מהנקודה שבה אנחנו נמצאים”.

הרבה יותר ממסעדה. צעירי הגליל תופסים עמדות



לפני שנחזור שוב לקולינריה, מסביר עדי פז את הרעיון שעומד מאחורי בחירת השם: “בתור בני הגליל העליון, אנשים שחיים את האזור ואוהבים אותו, חשבנו על שם מקורי שקשור לאזור, שם מקומי שמתחבר להוויה. יוסף טרומפלדור היה גיבור גדול, שעד היום זכור ומונצח ברחבי הארץ. פסל “האריה השואג” הוא אחד מהאתרים הכי מוכרים בגליל העליון וזה גם השם של מועדון אוהדי הפועל גליל עליון האהובה שלנו. אפילו יש לנו מנת דגל הנושאת שם זה.  טרומפלדור נולד בשנת 1880 ומת בשנת 1920. מהסיבות הללו, מנת הדגל שלנו נקראת “ספיישל 1880″ ושם המסעדה הוא טרומפלדור 20”.

עכשיו, אחרי שאתם מבינים מי עומדים מאחורי המסעדה, מה מניע אותם, איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים ואפילו מדוע קרויה המסעדה בשמה, נעבור ל”מנה העיקרית”. זוכרים את השילובים המפתיעים והנועזים, שהבטחנו בתחילת הכתבה? אז ככה: בטרומפלדור 20 מגישים שישה מנות ספיישלים. סקרנו אתכם עם עם מנת “ספיישל 1880”? מדובר בהמבורגר לאוהבי הטעם החריף, קציצה במשקל 212 גרם – המכילה שילוב של גבינת עיזים, ריבת בצל ובייקון טלה. סקרנו אתכם עם מנת הספיישל “האריה השואג”? מדובר בקציצה במשקל 212 גר’ עם מיקס פלפלים חריפים ובצל קריספי, ממרח בקר מעושן חריף ורוטב ציפוטלה, חסה עגבנייה בצל וחמוצים.  

מנת המבורגר 1880


מנת “האריה השואג”



“שיעורים בצרפתית” לזכר ארוסתו של טרומפלדור, פורה, שאותו לימדה צרפתית וכך הכירו – המבורגר 212 גרם עם גבינת ברי מקורמלת ובצל מקורמל, מונח על מצע חסה, עגבניה, בצל, חמוצים ואיולי נענע.
מנת “טוב למות בעד ארצנו” – המבורגר בקר 212 גרם עם אסאדו מפורק, צ’ימיצ’ורי מפולפל ושום קונפי. מונח על מצע חסה, עגבניה, בצל, חמוצים ואיולי נענע.

לא נגלה הכל, אבל כמובן, גם מנת “ביד אחת” הכנפיים של טרומפלדור, אותן ניתן לאכול ביד אחת – מזוגגות ברטבים לבחירה והם פשוט וואוו, טעמנו!!

מנת “שיעורים בצרפתית”



ב”טרומפלדור 20″ חושבים גם על מי אוהבי העופות ואפילו על הצמחוניים שבחבורה. אוהבים שניצלים? נתחי עוף מובחרים בציפוי פנקו במשקל 200 ו-300 גרם. אוהבים סלטים? עשו לעצמכם טובה ותטעמו את סלט עובדי השדה המשובח  – הכולל צנונית, עגבניות שרי, גזר, תיבול שמן זית לימון.

כנפיים מטוגנות


נתחי עוף בפאנקו



צמחוניים? טרומפלדור היה צמחוני דרך אגב ולכבוד כך ולכבוד הצמחונים, ניתן להזמין המבורגר צמחוני של חברת “ביונד מיט” שיש האומרים שקשה להבדיל בינו לבין קציצות הבשר הרגילות. טבעוניים, גם אתם לא תשארו רעבים ב”טרומפלדור 20″. יש עוד מנות מרגשות עם שמות אדירים, מרגשים ומלמדים, תצטרכו להגיע ולטעום, זה נהדר! כמובן שליד ומעל ההמבורגרים יש מגוון גדול של תוספות מלהיבות ובהן: צ’יפס טבעות בצל, הום פרייז, בטטה ועוד.

המנה הטבעונית של “טרומפלדור 20”



מסעדת טרומפלדור 20 פתוחה לשירותכם ולהנאתכם מדי יום. שעות הפעילות בשעון חורף: בימים ראשון עד שישי החל מהשעה 18:00 ועד השעה 23:00, ביום שבת המסעדה פעילה בין השעות 12-23. אתם פחות בקטע בתקופה הזו של בילוי במסעדות או שסתם מתעצלים לצאת בימים קרים מהבית? הכל בסדר, תרגישו נוח. “טרומפלדור 20” מציעה לכם שירות משלוחים מהיר ויעיל ממטולה ועד ראש פינה, שיביא את מבוקשכם עד לפתח הבית חם, טרי, טעים ועם חיוך גדול. שעות פעילות המשלוחים בימי חול מקביל לשעות פעילות המסעדה, ביום שישי אין אפשרות משלוחים בשעות הערב, בשבת שירות המשלוחים מתחדש החל מצאת השבת.

ולסיום סיומת… עוגיות קוקיס מיוחדות