פותחים שבוע עם חסימות כבישים

בעקבות חג הנבי שועייב ייחסמו ביום ראשון מספר כבישים בשעות אחה”צ והערב.

ביום א’ הקרוב (24/04/22), כמידי שנה, בשעות הערב המוקדמות תתקיים התהלוכה המסורתית של בני העדה הדרוזית במסגרת חג נבי שועייב. התהלוכה תצא מכפרי הגליל תעבור דרך כביש 85 עד צומת חלפתא, דרך כפר מע’אר (מראר) ותמשיך  לכיוון כביש 807 צומת קדרים, לצומת גולני ותסתיים בקבר הנביא שועייב הסמוך לכפר חיטים. 

שוטרי משטרת ישראל יערכו לאורך מסלול הצעדה, יבצעו חסימות כבישים, יכווינו את התנועה לדרכים חלופיות ויסייעו למשתתפי הצעדה במטרה להציל חיים ולהרתיע את הנהגים מלבצע עבירות מסכנות חיים. במהלך התהלוכה יופעלו על ידי שוטרי משטרת ישראל אמצעים טכנולוגים בהם רחפנים שיתעדו את התהלוכה מתחילתה ועד סופה ותבוצע אכיפת תנועה ועבירות בריונות בצורה מחמירה. בתהלוכות האחרונות נשלחו עשרות הזמנות לדין וכתבי אישום כנגד פורעי חוק.

חל איסור מוחלט על נסיעה תוך כדי ישיבה על מכסה המנוע או שפלג גוף עליון נמצא מחוץ לרכב, אסור כמובן לבצע ירי שמחה – מדובר בעבירות חמורות תוך סיכון עצמי רב, וסיכון של משתמשי הדרך. בזמן התהלוכה יופעלו אופנועים, רכבי שטח סמויים וגלויים לאכיפת תנועה ובריונות  של דו גלגלי וטרקטורונים. 

ייחסם בחלקו. כביש 85

הכבישים שמתוכננים להיחסם לפרקים:

כביש  85 –

▪️מצומת ראמה עד צומת חלפתא, ייחסם בין השעות 17:00-19:00.

▪️מצומת חלפתא עד לכפר מע’אר, ייחסם בין השעות 19:00-20:30.

כביש 65 –

מצומת קדרים ועד צומת גולני ייחסם נתיב תנועה אחד ויתכנו עומסי תנועה באזור.

כדי להימנע מעומסים – המשטרה מממליצה לנהגים לתכנן את מסלול וזמני הנסיעה שלהם בהתאם ומבעוד מועד מומלץ להעזר באפלקציית “וויז” WAZE. 

למעט רכבי ביטחון והצלה, אסורה כניסת רכבים לתהלוכה.

משטרת ישראל מברכת את בני העדה הדרוזית לרגל החג, וקוראת למשתתפים להישמע להנחיות השוטרים, לנהוג באחריות ולחגוג בביטחה על מנת לשמור על ביטחון ושלום הציבור.

כביש 65 (צילום: נתיבי ישראל)