קראטה בכיף שלו

נטע שמואל מקיבוץ שמיר נהנה מכל רגע באימונים ב”אקדמיה לקראטה”. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.


אחת לשבוע, למעט תקופת הסגרים ופגרות, כבר כמעט ארבע שנים, יום שישי בצוהריים מוקדש אצל נטע שמואל, בן 13 מקיבוץ שמיר, תלמיד בית הספר “עינות ירדן”, לאימון קראטה אישי או זוגי עם חברו הטוב, דניאל וולף-חזן (עמו הוא מצולם בתמונות בכתבה זו), יחד עם מורן קויפמן – המנהלת המקצועי של  “האקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה. נטע שמואל מתקדם בקצב משלו ומדי עונה עולה בסולם דרגות החגורות, כשבימים אלה הוא עובד במרץ כדי לעבור בהצלחה את סמינר הקיץ ולעלות לדרגת חגורה כחולה עם פס סגול. כשביקשנו ממורן קויפמן המלצה לפינת “ספורטאי השבוע”, היא בחרה בנטע שמואל והסבירה מדוע: “ילד מקסים, רגיש, עדין, הקראטה מאוד מאזן אותו, מעלה לו את הביטחון העצמי ואת הערך החברתי. ילד מאוד מוכשר וחכם, אני מאוד קשורה אליו, ילד שאם ימשיך בדרך הזו יגיע רחוק ויהיה הגרסה הטובה ביותר של עצמו”. אחרי חוות דעת כזו, אין ספק שנטע שמואל ראוי ביותר לתואר “ספורטאי השבוע”, שלושה וחצי חודשים אחרי שחברו, דניאל וולף-חזן, כבש את פינת “ספורטאי החודש”.

נהנים ביחד. נטע שמואל וסנסאיי מורן קופימן



נטע שמואל הגיע לקראטה בדרך פחות צפויה מבחינתו: “חיפשתי פעילות ספורטיבית, שיהיה לי כיף בה. בהתחלה הגעתי לאימונים בקבוצת הנינג’ה, אך פחות התחברתי. מורן הציעה לי להתנסות בקראטה, כאן החיבור היה אידיאלי. מדובר בענף שיש בו ספורטיביות, אימונים מגוונים ומצריך הרבה חשיבה ויכולות”.

נטע שמואל מסביר מדוע אינו משתייך לקבוצה: “באימון אישי או זוגי תשומת הלב של המאמנת הוא גבוה יותר, זה עוזר לי להפיק מעצמי יותר. אני מרוצה מהקצב של ההתקדמות, מאוד נהנה לעבוד עם מורן – מאמנת מאוד מקצועית, היא הצליחה ללמד אותי הרבה דברים. אני גם עושה בזמני החופשי תרגילים בחצר הבית עם עזרי אימון שונים”.

מלבד קראטה נטע שמואל מוצא עניין בעוד ענפי ספורט: “אני פחות מתחבר לענפי הכדור, אבל אוהב לרוץ ולשחות. כבן קיבוץ שמיר, אז כמובן שאני אוהב כדורמים ואפילו בעבר שקלתי להצטרף לקבוצה”.

בנוגע לקראטה אלה הן המטרות של נטע שמואל: “המטרה הקרובה היא לעבור בהצלחה את סמינר הקיץ. המטרה ארוכת הטווח היא להגיע לחגורה שחורה. אני רואה את עצמי ממשיך בקראטה בשנים הקרובות במטרה להגיע ליעד”. 

מוזמנים ומוזמנות מהתרשם ממגון פעילויות הספורט, שמציעה האקדמיה לקראטה בעמוד האקדמיה כאן באתר