כדורסל גברים: קפטן סבג מוכן למשימה

מ.ס “דניאל” צפת תחל הערב את דרכה בחצי גמר הפלייאוף. רון סבג, שחקן המפתח שלה, כבר דרוך ומשתף אותנו בתחושות בראיון בפינת “ספורטאי החודש”.

קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת תחל הערב, בשעה 19:00, את סדרת חצי גמר הפלייאוף העליון של הליגה הארצית, במשחק חוץ מול הפועל כפר סבא. המדובר בסדרה של הטובה משלושה משחקים, ביום ראשון הבא ייערך המשחק השני בסדרה באולם “הפיס” בצפת – ובמידה ואחרי שני המשחקים לא תהיה קבוצה עם מאזן ניצחונות מושלם, הכרעה תהיה במשחק השלישי בכפר סבא, שייערך שבוע לאחר מכן. שתי הקבוצות התמודדו העונה פעמיים במשחקי הליגה, בסיבוב הראשון כפר סבא ניצחה בביתה 71:82, ואילו במשחק שנערך בצפת ניצחה הקבוצה המקומית 76:83. כפר סבא קבוצה מאוד מגוונת ומאומנת, עם קו אחורי חזק מאוד, שכולל שחקנים שהספיקו לשחק בליגות הבכירות ובהם: שלומי הרוש, לירז אריאלי ועדי כהן סבן. ייתכן שהמשחק יועבר בשידור אינטרנטי כלשהו, במידה וכן, הוא ישותף בעמוד הפייסבוק שלנו

משימה חדשה בפתח. שחקני צפת, הצוות המקצועי והניהולי



אחד משחקני המפתח של צפת העונה ובפרט בסדרה הקרובה הוא הרכז והקפטן רון סבג, בן 31 מבית הלל, שבשבוע שעבר התעלה ברגעי ההכרעה של המשחק מול הפועל מגידו עם קליעות חשובות של סלי שדה בנוסף למנהיגות וניווט משחק נבון, שאותו סיים עם 14 נקודות. רון סבג הגיע לצפת בעונה שעברה, אחרי שנים רבות ומוצלחות בליגה הלאומית במדי הפועל גליל עליון והפועל עפולה. סבג נחשב לשחקן אהוד וחשוב מאוד במערך הצפתי ורואים בו שחקן בית לכל דבר ועניין. רגע לפני שמתחילה סדרת חצי הגמר, זה הזמן שלנו להעניק לרון סבג את תואר “ספורטאי החודש” ולארח אותו לראיון על העונה שהייתה, על סדרת חצי הגמר ועל הציפיות מהמשך העונה וכמובן עם קריצה לכור מחצבתו – הפועל גליל עליון.

דרוך לקראת המשימה. רון סבג



רון, בשבוע שעבר, בשונה משני המשחקים הקודמים שאירחתם את מגידו והסתיימו בניצחונות מוחצים לזכותכם, הפעם זה היה צמוד עד לדקה האחרונה. למה אתה מייחס את זה?

“אנחנו קבוצה טיפה יותר צעירה ועמוקה, בדקות הסיום היו לנו שחקנים יותר טריים – וזה הכריע. ידענו שאם נשמור על הקצב שלנו זה יוביל אותנו לניצחון. מגידו קבוצה מצוינת, עם סגל פחות רחב משלנו, מאוד מנוסה. קבוצה שעשתה לנו חיים קשים גם בליגה, גם בגביע האיגוד וגם בסדרה, קבוצה שלא הצלחנו לנצח במשחקים שהיא אירחה”.

בדקות האחרונות של המשחק, אי אפשר היה לפספס את ההסתערות שלך על המטרה.

“כן, ידעתי שאם יהיו הזדמנויות אני אצטרך לקחת אותן, בתור שחקן מנוסה, שאני לא אוותר. הניצחון הוא פרי של מאמץ קבוצתי של כולם. בדקות האחרונות היו גם מהלכים גדולים שקד ירושלמי, איתי גבע, אליאב ואליאב אוחנון. כמובן שלתמיכה המדהימה של הקהל שלנו יש חלק גדול בניצחון”.

בסדרה מול מגידו היה לך מפגש פיקנטי מול בן המושב שלך, עידו קוז’יקרו. איך זה עבר בגזרה הפרטית ביניכם?

“היה כיף לפגוש את עידו לפני משחקים, פרגון הדדי ואווירה טובה היו במשחקים. לעידו זו הייתה למעשה סדרת פלייאוף אחרונה, בשבוע שעבר הוא הכריז על פרישה. זו זכות גדולה הייתה לשחק מולו. עידו עשה לנו חיים קשים בסדרה הזו. עידו עשה קריירה מפוארת והוא גאווה גדולה לכדורסל הגלילי, זו הזדמנות להצדיע על פועלו ולאחל לו בהצלחה בהמשך”.

איך אתה מסביר את זה, שכל סדרות רבע הגמר הוכרעו רק במשחק השלישי ובמשחקים צמודים?

“העונה הייתה ליגה טובה עם הרבה קבוצות מוכשרות. גם קבוצות שעל הנייר צעירות ופחות מנוסות, כמו גלבוע, עכו/מטה אשר וחדרה, עשו עונה מצוינת ובפלייאוף ההבדלים מצטמצמים ולאף קבוצה לא היה קל להעפיל לחצי הגמר”.

רוצים לחייך גם הערב. רון סבג לצידם של רועי נבארו והיו”ר אילן יפרח



אתם מתחילים סדרה מול הפועל כפר סבא, קבוצה שסומנה מתחילת העונה יחד איתכם כקבוצה עם יכולות ללכת עד הסוף. מה צפוי לנו בסדרה ומה תצטרכו לעשות, כדי להעפיל לגמר?

“מדובר במשחק מאוד מאתגר בין שתי קבוצות שמשחקות בסגנון שונה מבחינת קצב משחק ושמירה בהגנה. כפר סבא קבוצה עמוקה ומגוונת עם גארדים ששיחקו בליגת העל. קל זה לא הולך להיות. אני חושב שהקבוצה שתצליח בסדרה הזו לכפות את הסגנון שלה, היא זו שיהיו לה סיכויים טובים יותר לנצח”.

כדי להעפיל לגמר אתם מוכרחים לנצח לפחות משחק אחד בחוץ. עד כה, למעט ההפסד לשומרון, כל יתר ההפסדים שלכם היו במשחקי חוץ – ביניהם גם מול הקבוצות המובילות בליגה, אליצור שומרון וכפר סבא. הסטטיסטיקה מדאיגה או שלפלייאוף חוקים משלו?

“עובדתית אנחנו בבית יותר טובים. יש לנו קבוצה צעירה ויש לזה השפעה בפרמטר של הניסיון. מה שכן, אני מאמין שהחבר’ה בנקודה אחרת וגבוהה יותר מאשר בליגה. היופי בעונה הזו היה לראות חבר’ה צעירים גדלים תוך כדי עונה. זה הזמן שלהם יחד איתנו, החבר’ה המנוסים והותיקים יותר, להתעלות ולעשות את הצעד המיוחל קדימה”.

אתה סוגר בקרוב שתי עונות בצפת. אתה מרגיש שינוי באווירת הכדורסל בעיר?

“מאוד. מרגישים שהקהל כאן אוהב כדורסל וצמא להצלחה. במרבית שלבי העונה שעברה שיחקנו ללא קהל. העונה המצב שונה וכיף לראות קהל תומך ביציע.  זה חשוב מאוד שתהיה עוד קבוצה צפונית בליגה הלאומית – שתיתן במה לשחקנים צפוניים, שתביא איתה צבע. כמובן שזה יוכל לעזור למחלקת הנוער לצרף עוד ילדים. יקום בעתיד הקרוב אולם חדש ואין לי ספק, שצפת תוכל להיות אטרקציה מבחינת אווירה במשחקים. שאפו ענק מגיע לראש העיר, שוקי אוחנה, שלא חוסך בהקצאת משאבים כדי להרים את הכדורסל בעיר”.

לא נסיים את הראיון בלי כמה מילים על כור מחצבתך – הפועל גליל עליון. כמי ששיחק הרבה שנים בקבוצה, ענד את סרט הקפטן, מה זה עושה לך לראות את הקבוצה בליגת העל?

” מאוד שמחתי שהקבוצה עלתה לליגת העל ואני מאוד שמח לראות אותה מצליחה בליגה הבכירה. אין ספק שהקבוצה במקום הטבעי שלה – ומגיע שאפו לכל מי ששותף לזה. גדלתי בהפועל גליל עליון, שיחקתי בכל קבוצות הגיל, נשארתי אוהד של הקבוצה. זו עונה ראשונה בליגת העל וחשוב לתקוע יתד. אני שמח שהם בבית העליון ומאחל להם המון הצלחה”.

שומר אמונים לכור מחצבתו. רון סבג במדי הגליל