שדה נחמיה מאמינה בשוויון

בשיתוף עם עמותת כ”ן פועלים בקיבוץ לייצוג שוויני בין גברים ונשים.

לראשונה מהלך להגדלת ייצוג שוויוני של נשים וגברים בקיבוץ, בשיתוף עמותת כ”ן! בקיבוץ שדה נחמיה החליטו לעשות מעשה ולפעול למען קידום ייצוג שוויוני בהנהלות השונות, “כי אפשר וצריך לעשות תהליכים ביחד”, כפי שאמרה שרון ליפשיץ, מנהלת אגש”ח שדה נחמיה.

קיבוץ שדה נחמיה התגייס ביחד כקהילה, לשים ערך של שוויון על השולחן ופועל ליישם אותו בשילובי כוחות. על מנת לבצע מהלך זה, בקיבוץ פנו לעמותת כ”ן הפועלת מזה עשרים שנה להגדלת ייצוג נשים במרחב הציבורי והפוליטי. בתוכנית: סדרת מפגשי ידע לכלל הציבור בנושא השוויוניות החברתית והמגדרית, בניית תוכנית פעולה בשיתוף הציבור, וקורס הכשרה, יצירת רשת כוח נשים משפיעות בשדה נחמיה.

בהסכמה מוחלטת, ועד ההנהלה בשדה נחמיה בחר להוביל מהלך של קידום שוויון חברתי וייצוגי בהנהלות ומוסדות הקיבוץ. לקראת בחירות וועד במאי 2022, הנהלת הקיבוץ ביקשה לפתוח בתהליך המעודד ומסייע לנשים להשתלב במוקדי קבלת ההחלטות. במסגרת ההליך מבוצעת הטמעה של חשיבה מגדרית בארגון, העלאת המודעות בקרב הציבור לחשיבות השתלבותן של נשים במוקדי קבלת ההחלטות בחברה, בחינה והסרת חסמים המקשים על נשים למלא תפקידים בקהילה.

לטובת התהליך הוקם צוות אד הוק בשיתוף יועצת לקידום מעמד האישה במועצה אזורית הגליל העליון, טלי איזקוביץ, ובהובלת יפית גבאי, מנהלת משאבי אנוש ועמותת כ”ן. בשלב הראשון בוצעה סדרה בת ארבע מפגשים של הקהילה בהם השתתפו נשים וגברים ודנו בצרכי הקהילה המתחדשת. המפגשים עסקו בבחינת המשמעות והחשיבות של ייצוג שוויוני במוקדי ההחלטות. בשלב השני נפתח בקיבוץ  קורס “מנהיגות את המחר”, קורס בן עשרה מפגשים, בו נלמדים תכנים הקשורים לתפקידה של מנהיגה ציבורית/פוליטית. הקורס מאפשר פיתוח מנהיגות של המשתתפות באמצעות כלים למודעות עצמית, חזקות וחולשות כמנהיגות, גיבוש תחום ההשפעה ופיתוח תחושת המסוגלות להוביל.

לדברי ד”ר מזל שאול, מנכ”לית עמותת כ”ן: “מעבר להיבטים הפמיניסטים, בהכשרות שלנו אנו שמות דגש גדול על מנהיגות רלוונטית בכל הרבדים. למעשה אנחנו מכשירות לאחריות חברתית, הוא שוויון מגדרי הוא שוויון חברתי, כלומר – ייצוג הולם לכל השכבות באוכלוסייה. במאי יהיו בחירות לוועד ההנהלה של הקיבוץ ואנו מצפות שיותר נשים תצגנה את עצמן כמועמדות. במסגרת הקורס של העמותה, החברות לומדות להכיר את המערכת ומקבלות מסוגלות ולומדות שהן מתאימות, וראויות”.

יוצאות לדרך חדשה (צילום: דוברות עמותת כ”ן)