הוארך מעצר החשודות בפעוטות בקרית שמונה

חמש נשות הצוות ממעון ויצ”ו יישארו במעצר. ההורים פועלים במספר מישורים.

בית משפט השלום בקרית שמונה האריך פעם נוספת את מעצרן של 5 נשות צוות ממעון ויצ”ו בקרית שמונה החשודות לכאורה בהתעללות בילדים. לאחת מהעצורות אף נוסף סעיף אישום של גרימת חבלה לקטין. לדברי השופט מרגלית “זהו תיק חמור ביותר בתוך פרשת התעללות חמורה, מדובר בשיטתיות ובסדר עבודה של צוות הגן, ישנן עדויות לתקיפת מספר פעוטות וישנן סימנים רבים המצביעים על כך שמדובר בהתנהגות אלימה ושיטתית”

ביום ב’ הפגינו עשרות הורים תוך כדי קריאות “מטפלות מתעללות לכלא”, “צדק לילדים”, “ילדינו לא הפקר” במהלך הדיון בבית המשפט אמרה המשטרה כי בידיה עשרות סרטונים ובהם מקרי אלימות לכאורה כלפי הילדים. השופט מורן מרגלית אמר כי “מהסרטים עולה התנהגות הנחזית, בזהירות המתבקשת, ל התעללות שיטתית המשותפת למטפלות ולסייעות במעון, וזאת תוך שהצוות מועל באמון שההורים נותנים בו”. מול בית המשפט חסמו גם הבוקר ההורים את כביש הכניסה הראשי לעיר והפגינו שעות ארוכות מול בית המשפט. בימים האחרונים זומנו הורים נוספים בכדי לזהות את ילדיהם בסרטונים בהם מתועדת לכאורה התעללות והכאב ניכר על פני ההורים, שלא מתכוונים לוותר. “מטפלות מתעללות לכלא”, “צדק לילדים”, “ילדינו לא הפקר” קראו ההורים אליהם הצטרפו לתמיכה תושבים נוספים מהעיר.  

לדברי עוה”ד קארין לגטיוי המייצגת את ההורים “אנו מברכים על ההחלטה של השופט מורן מרגלית שגילה אומץ רב והפגין בפני כולם את המסר – להתעללות בפעוטות יש מחיר כבד.  לדאבוננו כל הסימנים מעידים על התעללות שיטתית חמורה ומזעזעת. לצד מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך אנו נלחמים את הקרב הקשה של הפעוטות, לא  רק בקרית שמונה אלא בכל הארץ”.

הורי הפעוטים בהפגנה הבוקר (צילום: סטודיו K)