פרס ישראל לאיזי שרצקי

שרת החינוך בחרה באיזי שרצקי לזוכה בפרס ישראל בתחום מפעל חיים.

שבוע מרגש לאיזי שרצקי – איש העסקים התל אביבי, שבשלהי שנות ה-90 אימץ את העיר קריית שמונה לחיקו, בתרומה ביד רחבה למגוון תחומים קהילתיים וכמובן קידום ענף הכדורגל בעיר. שבוע לאחר שהתבשר מחילי טרופר – שר התרבות והספורט, על זכייתו בפרס מפעל חיים מטעם המשרד, שיחולק ביום חמישי הקרוב באירוע 65 שנים להיווסדו של מכון וינגייט, שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון, מודיעה היום (א’) על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשפ”ב. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של מר אבי נאור ובהשתתפותם של החברים: גב’ עדינה בר שלום, מר ניר מסיקה, ד”ר יונית ניסים ומר אבנר שלו.

ראוי ביותר. איזי שרצקי

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: “פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשפ”ב מוענק  למר איזי שרצקי על תרומתו ארוכת השנים של מר איזי שרצקי למערכות החיים בפריפריה הצפונית בתחומי: החינוך, התרבות, הרווחה, הפנאי, הספורט והקהילה. קשר של שותפות, בראיית טובתם של ילדי הצפון וקו העימות. הקמת ושיפוץ מתנ”סים, גנים ובתי ספר, מרפאות, טיפוח התיאטרון, הספורט, משלחות של בני נוער לתחרויות של שירה, ריקוד וספורט והפיכת קבצת הכדורגל “עירוני קריית שמונה” עוגן לפעילות ספורט מעצימה לגאוות הצפון. הקמת ספרייה ועוגן משמעותי לגליל העליון ולתושבי הצפון בעיתות מצוקה שחוו בסוף שנות ה 90 ועד עצם היום הזה”.

העיר קריית שמונה שמחה ומתרגשת עם בחירתו של איזי שרצקי לחתן פרס ישראל על מפעל חיים. ראש העיר, אביחי שטרן, כבר הודיע כי הוא מתכוון להמליץ בפני וועדת השמות בעירייה לקרוא לאיצטדיון העירוני החדש שיבנה בעתיד בעיר (לאחר שיימצא התקציב הדרוש) על שם איזי שרצקי כאות הערכה על תרומתו הרבה של שרצקי לקריית שמונה. מייד לאחר ההחלטה להעניק לאיזי שרצקי את פרס ישראל, התקשר ראש העיר לשרצקי וברך אותו בשם כל תושבי קריית שמונה.



ראש העיר אביחי שטרן: “אם יש מישהו שהכי מגיע לו פרס ישראל, הוא  איזי שרצקי ואני שמח שנעשה צדק ואיזי שרצקי הוא חתן פרס ישראל על מפעל חיים. החיבור בין שרצקי לקריית שמונה הוא הדבר הכי טוב שקרה לשני הצדדים, ממש כמו אהבה ממבט ראשון. איזי שרצקי ומשפחתו יחד עם חברת איתוראן נגעו במרוצת השנים בכל התחומים בעיר ובכל אחת ואחד מהתושבים והפכו לחלק ממשפחת קריית שמונה.  פרס ישראל מהווה למעשה הכרה של המדינה בפעילותו של שרצקי בקריית שמונה וזה המעט שהמדינה יכולה להעניק למי שתרם משך יותר משני עשורים וממשיך לתרום המון לעיר ולקהילה בקריית שמונה. אני מבקש להודות לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולחברי וועדת הפרס על הבחירה הראויה והכל כך מתבקשת”.

אורן חסון, יו”ר ההתאחדות לכדורגל: “בשמי ובשם הנהלת ההתאחדות לכדורגל אני מברך את איזי שרצקי על הבחירה בו לחתן פרס ישראל לשנת תשפ”ב על מפעל חיים. קרית שמונה היא אכן מפעל חיים עבור איזי שרצקי, שבחר במשך עשורים רבים לעשות לטובת העיר, תושביה ועתידה. הקשר בין שרצקי לעיר עמוק, מושרש, פורה ומפרה. אין תחום חיים אחד שבו שרצקי אינו נטוע בעבר של קרית שמונה, בהווה שלה ובעתידה. כדרכו, שרצקי רץ למרחקים ארוכים עם חזון ועשייה יוצאי דופן. האפשרות לבחור באופציה הקלה תמיד היתה זרה לו והוא הרחיק לטובת מקום שהיה זקוק לו וידע להחזיר לו אהבה. בעשייתו ארוכת השנים לטובת העיר וחבל הארץ הצפוני שלנו, מהווה שרצקי מופת לחיקוי ואין ראוי ממנו לפרס ישראל על מפעל חיים”.