כדורסל גברים: אדום וחצוי על מלא

הפועל גליל עליון והפועל ת”א חזק בליבו של דורק’ה חצב, שמתקשה להחליט במי יתמוך במשחק מחר.

דורון (דורק’ה) חצב, רפתן מקיבוץ חולתה, הוא אחד מאוהדי ואנשי הספורט הצבעוניים בגליל העליון, למרות שמבחינתו מלבד השילוב של הצבעים אדום ולבן, אין שום אופציה אחרת. אפילו בקבוצת יסוד המעלה/חולתה, שאותה הוביל לזכייה באליפות הליגה האזורית, שיחקו בצבעים הנכונים.  דורק’ה ידוע כאוהד מושבע של קבוצת הכדורגל של הפועל ת”א וגם של קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון בכדורסל. אם בכדורסל עסקינן, כשמדברים על כדורסל גברים, כאן דורק’ה חצב חצוי, שלא לומר מפולג עד דק.



בעשור הראשון של האלף הנוכחי, דורק’ה חצב נמנה על הקמתן מחדש של שתי קבוצות כדורסל מהמפוארות בכדורסל הישראלי, שהחלו דרך מחודשת בליגה ב’. כשמיזם האוהדים של הפועל ת”א להקמת הפועל אוסישקין יצא לאוויר העולם, דורק’ה חצב – שגדל על הפועל גליל עליון, לא היסס ורכש מניה. זמן קצר לאחר מכן, כשהפועל גליל עליון הייתה צריכה לחשב מסלול מחדש אחרי העברת הפעילות לגלבוע, בשיתוף עם יוסי ראוך וניר יהלום מעמותת הספורט גליל עליון, דורק’ה נרתם למלאכת ניהול הקבוצה ושימש כעוזרו של רובן נייברגר בעונה שבה שיחקה הקבוצה בליגה ב’. מאז עברו הרבה מים בירדן ובירקון, מפה לשם, מחר (ראשון), בשעה 19:30, הפועל גליל עליון והפועל ת”א ייפגשו למשחק העונה שלהן, כאשר המנצחת תמשיך את העונה מהבית העליון של ליגת העל והשניה תצטרך להיאבק דרך הבית התחתון על מקום בפלייאוף העליון. דורק’ה חצב, שרק לפני כעשרה חודשים העלה כאן טור חגיגי לרגל חזרתה של הפועל גליל עליון לליגת העל, מוצא את עצמו בסיטואציה לא פשוטה ובכתבה זו הוא משתף אותנו בתחושותיו.

תעזרו לו להחליט. דורק’ה חצב מתוח עד הקצה



בראשית דבריו, מסביר דורק’ה חצב עד כמה הקמתה של הפועל אוסישקין, שהחייתה את הפועל ת”א, גרמה למערבולת הרגשות אצלו: “שבוע לא קל באופן כללי עובר עלי. כל עוד היו הפועל וגליל המקוריות היו קיימות,  הבחירה עבורי הייתה קלה. הייתי גליל עליון פרופר – כולל בסדרת הגמר הזכורה לכולנו מהאליפות של 93. הדילמה החלה כשהקימו את גליל עליון והפועל ת”א מחדש. בגליל הייתי ממש אחד ממקיקמי הקבוצה יחד עם ניר יהלום ויוסי ראוך, בהפועל אני בעל מניה מיום היווסדה. מצד אחד, זה מרגש ששתי הקבוצות הצליחו לשוב לקדמת הבמה. מצד שני – לא תיארתי לעצמי, שדווקא בעונת החזרה של הגליל לליגת העל, אעמוד בסיטואציה כזו”.

בכדורגל הוא גבר של קבוצה אחת. דורק’ה חצב חוגג את הדאבל האחרון של קבוצת הכדורגל של הפועל ת”א



אז באיזה צד ייבחר מחר דורק’ה? עדיין אין תשובה חד משמעית: “בשנת 2009, כשהקבוצות היו בליגה הארצית ובסיום העונה הפועל ת”א עלתה לליגה הלאומית וגליל ירדה לליגה א’, ישבתי ביציע עם אוהדי הפועל אוסישקין במשחק החזרה של מתן נאור לקבוצה. הגיע הרבה קהל והייתה אווירה מדהימה. מחר אני אשב ביציע של הגליל.  בחצי הראשון זה בטוח. אני לגמרי חצוי. זו שתנצח אהיה מאוד מבסוט עבורה, זאת שתפסיד מאוד אתבאס בשבילה. מה שכן, כך או כך, אני מייחל לכך שהקבוצות יגיעו לגמר הפלייאוף העליון. אז זה יהיה עבורי בגדר צרות של עשירים. אני אחגוג עם האלופה”.

נחזור למשחק מחר, והרי התחזית והטיפים של דורק’ה לקבוצות: “יהיה צמוד מאוד,  הרבה מתח ועצבים – בטח בהתחלה. גליל צריכים לשים עין על טוקוטו ויאנג, טוב לגליל שג’ייקובן בראון לא משחק. הפועל ת”א צריכים לרצות לשמור כמו שהם יודעים וזה יקדם אותם לעבר המטרה”.

הנער דורק’ה חצב חוגג אליפות עם הפועל גליל עליון בשנת 93, בדקה האחרונה של הסרטון