מטפסת בקצב שלה

גומא מרגלית, עושה חיל בענף הטיפוס. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”.

*. מאת: סיני משה רובינשטיין

גומא מרגלית, בת 15.5, ממושב גמלא תמיד טיפסה על עצים ומבנים, כשהייתה בת שנה וחצי, בקושי ידעה ללכת, אפילו הצליחה בפעם אחת להיעלם בשמורת עין גדי. אחרי שהמשפחה הרימה את הראש היא מצאה אותה מחייכת על מתקן למחזור בקבוקים..

המשפחה של גומא מאד אוהבת טבע, טיולים וספורט וגומא תמיד בחרה בספורט אקסטרים..

גומא תמיד הייתה שקטה ורגועה בבית הספר. החשיבה שלה שונה משאר הילדים, המבט שלה עמוק ולא כולם הצליחו להבין אותה. כשנכנסה לעולם הטיפוס, גילתה עוד ילדים כמוה והתחילה לפרוח ולגלות את החזקות שלה.

שאלנו את גומא מספר שאלות והנה הן כאן לפניכם:

מדוע בחרת בענף?

“כשהייתי קטנה מאד אהבתי לטפס על עצים מתקנים ושולחנות. למרות שהייתי ילדה מאד ספורטיבית, לא מצאתי את הספורט שמתאים לי. עד שהגעתי לקיר טיפוס בכרמיאל ושם התחלתי את את דרכי בענף. מיד התחברתי לספורט הזה.
“אני אוהבת לזוז, לטפס, לפצח את המסלול, להגיע גבוהה עם כמה שפחות מאמץ וכמה שיותר טכניקה. זה חשיבה מתמדת בתוך השקט שלי לבד עם עצמי. יחד עם זאת, כשמטפסים בשטח, בהובלה, צריך לסמוך על מישהו אחר וזה מייצר אמון והמון אחריות אחד כלפיי השני.”

מהן המטרות שלך בעתיד לבוא?

“לפתח את קהילת המטפסים ובעיקר המטפסות בארץ, להגיע כמה שיותר רחוק כמו לאולימפיאדה, ובינתיים תחרויות קטנות יותר ובעיקר ליהנות מלטפס. “

מהו המסר שלך לעולם?

“אל תוותרו לעצמכם. כל אחד יכול אם הוא מכוון לזה”.

מה את עושה בימים אלו ממש?

” אני לומדת בתיכון בבית ירח, מדריכת קבוצת נשים בטיפוס בקיר רוקה באפיקים. אני מדריכה בתנועת נוער, מתנדבת במד”א כשיש לי זמן ופעילה בתכנית דילר. וכמובן מתאמנת 6 פעמים בשבוע בטיפוס ולאחרונה נבחרתי לייצג את ישראל בגביע אירופה כחלק מנבחרת ישראל.”

אתר בראון, המאמנת אישית של גומא: “גומא מטפסת מיוחדת מאד, ילדה עמוקה עם יכולות ביצוע גבוהות. התכונה העיקרית שלה זה היכולת שלה להתגבר על קשיים, ריכוז, התבוננות שונה על פיצוח טיפוס במסלולים, התמדה וחדירות מטרה. גומא מייצרת מוטיבציה בקרב בנות ונשים בענף. יש לה יכולת לראות איך לצאת ממצבים קשים בטיפוס,,לתת דגשים לטכניקות של נשים ובעיקר מאמינה בנשים ובספורט הזה. אני בטוחה שגומא תגיע לאולימפיאדה ותקדם בנות ונשים בישראל להיכנס לעולם הטיפוס”.