באהבה מחצור

היישוב הגלילי נרתם במספר אופנים למען הפליטים מהמלחמה האכזרית. על כך בכתבה הבאה.

בחצור הגלילית החל בשבועות האחרונים מבצע סיוע הומניטארי הכולל איסוף ומשלוח של ציוד וקליטת משפחות עולים מאוקראינה בהובלת מטה קליטת עולם מיוחד שפועל סביב סוגייה זו.

בחצור הגלילית נקלטו רק בשבוע האחרון ארבע משפחות חדשות של יהודים שעלו מאוקראינה נוכח המצב והלחימה, ומספר משפחות נוספות נמצאות בדרכם לישוב הצפוני. ראש המועצה שמעון סויסה הינחה את אגפי המועצה הרלוונטיים – החינוך, הרווחה והמתנ”ס לסייע בקליטה מיטבית של המשפחות שהגיעו לישוב ולהיערך להמשך קליטה.

סויסה פגש השבוע את אחת המשפחות החדשות מאוקראינה ואמר: “לאחר מסע ארוך שנמשך לא פחות משבעה ימים, דרך גבול בלארוס ומשם לפולין, התאחדה היום משפחת טובבין מאוקראינה עם הסבתא המתגוררת אצלנו בחצור הגלילית. הנחיתי את מטה קליטת העולים במועצה, כמו גם את כל עובדי המועצה העוסקים בנושא, לקבל את האנשים בחום ולהעניק להם תחושה של בית בתוך זמן קצר ככל האפשר. קהילת חצור והאוירה החמימה והמשפחתית שמאפיינת את הישוב שלנו הם בדיוק מה שהאנשים הללו זקוקים לו אחרי מה שעבר עליהם”.

בנוסף, מיזם איסוף התרומות שהחל בחצור הגלילית בשבועות האחרונים, שוטף את הגליל כולו כאשר עוד ועוד גופים מצטרפים ליוזמה. במסגרת המיזם, אזרחים וגופים רבים בחצור הגלילית ובסביבה מארגנים משלוח של ציוד ומוצרים שונים כסיוע הומניטארי לתושבי אוקראינה.

המיזם של אנשי חצור הגלילית יצר עניין גם בתיכון ‘הר וגיא’. ביוזמת המנהלת וצוות בית הספר, בשילוב עם התלמידים, ההורים וקהילות רבות בגליל העליון, הועבר הציוד שנאסף למחסן המרכז של המועצה בחצור הגלילית, בסיוע מסעדת “הפוקצ’ה” בגן הצפון.  עם השלמת האיסוף, הציוד שנאסף ייארז ויישלח לאוקראינה.