כדורסל: פותחים שבוע עם יממה מאתגרת

קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון מארחות במוצ”ש, הגברים של צפת במשחק עונה ביום ראשון. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחקים, בכתבה הבאה.

לפתיחת שבוע כל כך מאתגר ומסקרן בגזרת קבוצות הדגל של הכדורסל הגלילי באמת שלא יכולנו לצפות. קבלו את זה: מוצ”ש עם משחקי בית של קבוצות הנשים והגברים של הפועל גליל עליון מול קבוצות צמרת ממרכז הארץ, ראשון עם משחק העונה של הליגה הארצית לגברים בצפת. שעות המשחקים הערב יאפשרו למי שירצו ליהנות מכל האולמות והעולמות להגיע גם למשחק קבוצת הנשים וגם למשחק קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון. זרקור לעבר כל אחד מהמשחקים בכתבה זו.

ראשונה לארח זו קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, שתארח בשעה 18:00 באולם דנציגר בקרית שמונה את מכבי רעננה – סגנית מוליכת טבלת הליגה הלאומית, שלמעט הפסד אחד ניצחה בכל 19 משחקי הליגה. שחקניות הגליל שואפות לסיים את העונה הסדירה במקום הרביעי ולהגיע לפלייאוף העליון. לעת עתה, הן מרוחקות 2 נקודות ומשחק חסר מהמטרה, כך שניצחון הערב יעניק להן את המקום הרביעי. המשימה כמובן לא תהיה קלה, אך בהחלט אפשרית. במשחק הראשון שחקניות רעננה עבדו קשה, כדי לזכות בניצחון ביתי 63:65. מיקה ביתן, שחקנית הגליל, שנבחרה ל”ספורטאית החודש” שלנו, התייחסה למשחק בראיון שערכנו עמה. הכניסה למשחק חופשית, מאפשרת די זמן להמשיך למשחק קבוצת הגברים בכפר בלום.

נחושות לנצח קבוצה שכמעט ולא הפסידה העונה. שחקניות הגליל



בשעה 20:00, במרחק של 7 דקות נסיעה מהאולם בקרית שמונה, תארח קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון את הפועל חולון. גליל עליון הפסידה בשישה משבעת משחקי הליגה האחרונים ומוצאת את עצמה כם המאזן השמיני בטיבו בליגה, עם מספר נקודות זהה לזה של הפועל חיפה – שמדורגת במקום התשיעי, אך שיחקה משחק אחד פחות ממנה. חולון מדורגת במקום השישי בטבלה, אך לרשותה המאזן השני בטיבו מבחינת אחוזי ההצלחה. חולון, עמה יגיע עומר טל, עד לא מזמן שחקן הגליל, ניצחה במשחק הראשון 66:82 וגם למשחק הזה מגיעה כפייבוריטית, אם כי היא מגיעה למשחק אחרי שבוע גדוש שבו זכתה בניצחון ליגה דחוק על באר שבע בתחילתו, ניצחה את ד’יזון הצרפתית ביום רביעי והעפילה לרבע גמר הצ’מפיונס ליג ובשבוע הקרוב מצפה לה גם המשחק הערב וביום שני משחק ליגה ביתי מול הפועל ת”א. לשחקני הגליל מצפה ביום רביעי משחק ביתי במסגרת הליגה הבלקנית מול אקדמיק פלובדיב הבולגרית. לשחקני הגליל נותרו עוד שני משחקי ליגה ביתיים לפני תום הליגה הסדירה, המשחק הבא ייערך מול הפועל ת”א בשלישי לאפריל. כדי לסיים במקום השישי, המוביל לבית העליון, גליל מוכרחה לנצח את שני המשחקים ועדיין היא לא תלויה בעצמה במאה אחוזים, אבל גם בשביל להגיע לבית התחתון בצורה טובה היא צריכה לעלות על מסלול הניצחונות. המשחק הערב ישודר בשידור ישיר בערוץ הספורט (ערוץ 55). רכישת כרטיסים אינטרנטית באתר “לאן”. כתבה מורחבת לקראת המשחק באתר מנהלת הליגה

משחק מול הקבוצה הלוהטת של הליגה. שחקני הגליל (צילום: גיל נוימן)



יום ראשון, 20:00, אולם “הפיס” בצפת – משחק העונה של המחוז הצפוני של הליגה הארצית – מ.ס “דניאל” צפת מארחת את המוליכה, אליצור שומרון, לה מספר נקודות זהה לזה של צפת, שאותה היא ניצחה 100:104 במשחק הראשון. המשחק ייערך במסגרת המחזור האחרון של הליגה הסדירה, לאחריו ימשיכו הקבוצות למשחקי הפלייאוף העליון. צפת מתייצבת למשחק אחרי הפסד 88:85 בסיומה של הארכה במשחק מול הפועל גלבוע ברוש, שנערך ביום רביעי. שומרון ניצחה באותו יום 76:80 את הפועל מגידו החזקה וטיפסה לפסגה. המנצחת במשחק תסיים את הליגה הסדירה במקום הראשון. צפת טרם הפסידה העונה במשחקי בית. בשורות השומרון שחקני המפתח הם הפורוורד שון לבנובסקי – ששיחק בעבר הלא רחוק בצפת, והרכז תומר בר אבן. בהנהלת צפת עשו ועושים מאמצים גדולים להביא קהל ליציעים ע”י פרסומים לקראת המשחק, גם רה”ע, שוקי אוחנה, נרתם למלאכה. אולם “הפיס” בצפת צפוי להיות גדוש בקהל גדול. בהפסקת המחצית תיערך תחרות קליעות בהשתתפות הקהל נושאת פרסים מתנת עסקים מקומיים. המעוניינים להשתתף בתחרות מוזמנים ליצור קשר עם מנהל הקבוצה הצפתית, ברוך מזרחי, בטלפון: 050-5694472.

רוצים לסיים את הליגה הסדירה בפסגה. שחקני צפת, הצוות המקצועי והניהולי