צעירה וקולעת

בגיל 16.5 הכדורסלנית מיקה ביתן שחקנית מפתח בקבוצת הנשים של הפועל גליל עליון. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית החודש”.

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון תחזור במוצאי השבת אחרי שלושה וחצי שבועות למשכנה הביתי – אולם “דנציגר” בקרית שמונה, שם תארח בשעה 18:00 את מכבי רעננה, סגנית מוליכת טבלת הליגה הלאומית – שהפסידה העונה משחק ליגה אחד בלבד ב-20 מחזורים. שחקניות הגליל שואפות לסיים את העונה בין ארבע הראשונות, כעת הן מרוחקת שתי נקודות ומשחק אחד מהיעד, משמע – ניצחון יעלה את שחקניות הגליל למקום הרביעי. קל זה לא הולך להיות, אבל אם תשאלו את מיקה ביתן, שחקנית הגליל, שזוכה בפעם השניה בתוך פחות משנה בתואר “ספורטאית החודש” שלנו, ניצחון גלילי בהחלט אפשרי: במשחק הראשון ברעננה, אליו התייצבנו אחרי נסיעה ארוכה, היינו קרובות לניצחון ולבסוף רעננה ניצחה בשתי נקודות. הפעם המשחק אצלנו בבית, אנחנו מגיעות עם מוטיבציה גבוהה, נביא את הדברים שאנחנו יודעות לידי ביטוי ואני בטוחה שעם תמיכה מהיציע אנחנו יכולות לעמוד במשימה”.

צריכות את התמיכה שלכן מהיציע. שחקניות קבוצת הנשים (צילום: שילה צל ציון)



מיקה ביתן, בת 16.5 מכפר בלום, תלמידת תיכון עמק החולה, היא השחקנית הצעירה ביותר בקבוצת הנשים וכבר לבשה את מדי הנבחרות הצעירות. בעונה שעברה שיחקה בקבוצת הנערות ובקבוצת הנשים, בה היא השתלבה בצורה מצוינת. העונה היא שחקנית קבוצת הנשים “במשרה מלאה”. לכדורסל הגיעה בתמיכת הוריה ובעקבותיה של אחותה דנה, שהייתה שחקנית מבטיחה בקבוצות הנערות והנשים וכיום עושה חיל בשירות צבאי משמעותי. בעונה הזו, שבה הפועל גליל עליון התייצבה למספר משחקים עם סגלים קצרים של 6-7 שחקניות, מיקה ביתן היא בהחלט כח עולה ושחקנית משמעותית מאוד בסגל של הקבוצה, שמודרכת ע”י זיו ברתנא ועוזריו, מעיין דיין ונבו נביזדה. מנהל הקבוצה, ליאור סרף, לו רזומה נכבד ככדורסלן, שבע רצון מהשתלבותה בקבוצה: “מיקה לפני הכל ילדה מדהימה שאכפת לה מהסביבה שלה והסובבים אותה. ברמה המקצועית מיקה שחקנית מאוד מוכשרת ומאוד רוצה להצליח. השנה היא עושה דברים יפים מאוד בליגה ובמיוחד להיותה בת 16. אנחנו כקבוצה שמחים שניתנה לנו הזכות, ששחקנית כמו מיקה גדלה וצומחת אצלנו  ואין לי ספק שאנחנו עוד נשמע עליה בעתיד”.

שחקנית משמעותית בקבוצת הנשים. מיקה ביתן (צילום: לילך וייס – איגוד הכדורסל)

מיקה, נערות בגילך משחקות בקבוצת נערות – ואת כבר עונה שניה בקבוצת הנשים. איך זה מרגיש?

“אני מאוד נהנית העונה, צברתי ביטחון, באתי יותר מודעת ליכולת שלי מקום על המגרש, זיו נותן קרדיט עם דקות משחק, תמיכה והכוונה חשובה. הבנות בקבוצה נורא תומכות. הרבה בזכות האינטרקציה עם הבנות הצלחתי להביא את עצמי לידי ביטוי. מבחינתי לא רואה את זה כמשהו חריג. פערי הגילאים בתוך הקבוצה ומול היריבות לא משפיעים עלי. אני משתדלת לעשות מעבר לאימונים הקבוצתיים עוד שתי יחידות אימון – אחת עם מאמן אישי בחדר כושר ועוד אימון אישי על המגרש, כדי למצות בצורה הטובה ביותר את יכולותיי”.

הליגה נכנסה לישורת האחרונה, אתן במאבק עם כמה קבוצות על מקום בפלייאוף. איך את צופה את המשך העונה שלכן?

“אנחנו התחלנו תקופה יותר טובה. מרגישה שיש לנו מה להראות. השחקניות שמשחקות אצלנו בקבוצה הכי איכותיות בליגה. אני מרגישה שאנחנו צריכות עוד קצת חיבור וכוונון ואנחנו נתפוצץ למעלה. אני סומכת על הצוות המקצועי בראשות זיו ברתנא, שיכינו אותנו בצורה הכי טובה לבאות וכמובן שסומכת על הבנות וגם על הקהל שלנו, שיחד נעמוד במשימה. נתנו העונה פייט לכל הקבוצות בליגה, בחלק מהמשחקים עם סגלים קצרים, ככה שאני מאמינה שאנחנו מסוגלות ללכת עד הסוף”.

יש פוטנציאל לעונה מרגשת – מילה של מיקה (צילום: לילך וייס – איגוד הכדורסל)



אחרי שנים רבות במבצר “הר וגיא” עשיתן במהלך העונה שעברה מעבר לאולם “דנציגר”, שמשמש העונה כאולם הביתי. מרגישות שם בבית?

“מרגישות טוב מאוד באולם. אני שמחה לראות הרבה בנות צעירות מהמחלקה מגיעות לעודד אותנו ועוד קהל שמצטרף. מרגישה שיש אווירה טובה סביב הקבוצה ובפרט סביב כדורסל בנות באזור”.

קבוצת הגברים העונה בליגת העל. כפר בלום ידוע כמעוז גדול של אוהדים ואוהדות של הקבוצה. עד כמה את בעניינים?

“אני מפרגנת לקבוצה ושמחה שהיא מצליחה להשתלב בליגת העל. אני משתדלת ללכת למשחקי בית ואם זה לא מסתדר – אז כמובן להתעדכן במידע מהמשחקים. אין ספק שהעליה תרמה מאוד לעניין סביב הכדורסל באזור”. 

איזה עוד יעדים יש לך להמשך העונה?

קיבלתי זימון לסגל הרחב של נבחרת הנערות, שמונה כ-30 שחקניות, לקראת אליפות אירופה. בתחילת מאי יתחילו האימונים. כבוד גדול עבורי לזכות שנה שלישית ברציפות לזימון לנבחרת. אני מאוד מקווה להיות בסגל הסופי, שייצא לאליפות. זו תהיה זכות גדולה וזה אתגר מאוד גדול”.

מוכנה למשימה הלאומית. מיקה ביתן במדי הנבחרת (צילום: איגוד הכדורסל)