תושבי טובא נעצרו בחשד להברחת ענק של נשק בגבול לבנון


השלושה נעצרו ע”י כוחות משטרה בסמוך לצומת המוביל.

סיכול הברחת הנשקים הגדולה בהסטוריה מגבול לבנון,3 חשודים תושבי טובא זנגריה נלכדו על ידי משטרת מחוז צפון וברשותם נתפסו 61 כלי נשק וסמים בשווי כולל של כ-3,500,000 ש”ח. 

כוחות משטרה של מחוז צפון בשיתוף כח צה”ל סיכלו את הברחת הנשקים הגדולה בהיסטוריה.לאחר מרדף של בלשי היחידה המרכזית של מחוז צפון 3 סוחרי נשק תושבי הכפר טובא זנגרייה, נעצרו בסמוך לצומת המוביל.

החשודים נהגו ברכב מסוג סקודה ונעצרו לאחר ששוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון חסמו את דרכיהם, בחיפוש ברכבם נתפסו ב-2 תיקים 61 נשקים: 58 אקדחים, 3 רובים מסוג m16 כמו כן נתפס  חומר החשוד כסם במשקל חצי קילו.

הנשק שהוברח (צילום: דוברות משטרת ישראל)

מתחילת השנה בתקופה של שלושה חודשים בלבד סיכלה היחידה 4 ניסיונות הברחה,במהלכם נתפסו 120 כלי נשק.

מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא: יש שמעריכים את השווי של 61 כלי הנשק שתפסנו ב 3 וחצי מיליון שח, אבל אני מבקש שתסכלו על זה אחרת, הנשקים האיכותיים והחדשים האלו, אם היו מגיעים לרחובות המגזר הערבי, היו יורים! מי שרוכש נשק בלתי חוקי ברמה שכזו, קונה אותו כדי לעשות בו שימוש. אז זה לא שתפסנו 61 נשקים ששווים 3 וחצי מיליון שח. אנחנו הצלנו כאן חייים של כמה עשרות תושבים, חלקם בודאי אזרחים תמימים ואף ילדים שהיו עלולים להיפגע. אנחנו לקחנו כאן כח מהגורמים שמחוללים פשיעה בחברה הערבית. והפעילות הזאת, כמו כל הפעילויות שלנו, יום יום, שעה שעה, נועדה להקנות לתושבים את הבטחון האישי שכולנו, כל תושבי המדינה, זכאים לו.